• 1
  • 2
2012-05-19, 03:33
Bannlyst
Ja, enligt hans Facebook så gör han det åtminstone, och det förvånar mig inte alls eftersom Omar i många avseenden är rättrådig och klipsk.
Däremot är jag intresserad av hur SD och dess sympatisörer ser på stödet?
Finns där kanske fler muslimska tänkare och företrädare som stödjer SD? Finns det några aktiva som kanske rentutav sitter i någon kommun någonstans?

För er som vill veta mer om Omar: http://sv.wikipedia.org/wiki/Mohamed_Omar

Är muslimska antisionister som Ahmed Rami och Mohamed Omar välkomna att teckna medlemskap i SD och ställa upp på dess vallistor?
Varför jag frågan är ju för att i Slöddertälje var där ju inga problem att rekrytera ortodoxa kaldéer som knappt kunde prata svenska.
Senast redigerad av Straybullet 2012-05-19 kl. 03:35.
Citera
2012-05-19, 03:40
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja, enligt hans Facebook så gör han det åtminstone, och det förvånar mig inte alls eftersom Omar i många avseenden är rättrådig och klipsk.
Däremot är jag intresserad av hur SD och dess sympatisörer ser på stödet?
Finns där kanske fler muslimska tänkare och företrädare som stödjer SD? Finns det några aktiva som kanske rentutav sitter i någon kommun någonstans?

För er som vill veta mer om Omar: http://sv.wikipedia.org/wiki/Mohamed_Omar
Det förvånar mig inte, jag har själv pratat med många muslimer som även dom funderat på att rösta på SD. Deras resonemang, som även jag kan hålla med om är att: Vi inte vill förknippas med dom invandrare som endast är här för att förstöra, hellre att dessa blir utvisade och vi resterande kan bo kvar och bidra till det land som hjälpt och tagit hand om oss.
Citera
2012-05-19, 03:42
Medlem
HolyCraps avatar
Har du någon källa på att han stödjer SDU och Jimmy Åkesson?
Skulle du kunna vara så söt och länka dessutom?

Jag tycker att det låter väldigt märkligt att någon som är muslim och antisionist stödjer islamofober och judeälskare...
Citera
2012-05-19, 03:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Det förvånar mig inte, jag har själv pratat med många muslimer som även dom funderat på att rösta på SD. Deras resonemang, som även jag kan hålla med om är att: Vi inte vill förknippas med dom invandrare som endast är här för att förstöra, hellre att dessa blir utvisade och vi resterande kan bo kvar och bidra till det land som hjälpt och tagit hand om oss.
Intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av HolyCrap
Har du någon källa på att han stödjer SDU och Jimmy Åkesson?
Skulle du kunna vara så söt och länka dessutom?

Jag tycker att det låter väldigt märkligt att någon som är muslim och antisionist stödjer islamofober och judeälskare...
http://www.facebook.com/mohamed.omar.980/favorites

Det är just därför jag tänkte att Omars stöd kan bädda för ganska intressanta diskussioner och debatter. Tänk dig Mohamed Omar mot Kent Ekeroth och Tommy Hansson. Där snackar vi
Senast redigerad av Straybullet 2012-05-19 kl. 03:46.
Citera
2012-05-19, 03:53
Medlem
HolyCraps avatar
Citat:
http://www.facebook.com/mohamed.omar.980/favorites

Det är just därför jag tänkte att Omars stöd kan bädda för ganska intressanta diskussioner och debatter. Tänk dig Mohamed Omar mot Kent Ekeroth och Tommy Hansson. Där snackar vi

Det där måste ju vara en skämt-profil?

Al-Gaddafi International Prize for Human Rights med en bild på Nelson Mandela?
Han spelar Eukarion Tales 2 på Armor Games?
Hans musikintressen? Wilhelm Richard Wagner och sufism?
Come on! Jag har sett bättre troll...

OnT: Det hade varit väldigt intressant om det vore sant.
Citera
2012-05-19, 03:57
Bannlyst
Citat:

Det tror jag inte att det är. Han har 1235 vänner. Vissa av dom känner jag också till sedan innan, och det är både svenskar och arabfolk. Han är vän med Per Ström, Sanna Hill, Lasse Wilhelmsson och Clas Svahn (journalisten).

Jag är 99,9% säker att detta är hans riktiga profil. Således kan vi därmed ta upp diskussionen från början igen.
Citera
2012-05-19, 04:32
Medlem
CatFishBillys avatar
Citat:

Kom igen, gå in och kolla på loggen. Ser det ut som det är ett troll eller? Man kan även se att han har varit engagerad i debatten kring imamerna som varit i veckan.
Straybullet är på hugget ikväll.
Citera
2012-05-19, 04:49
Medlem
HolyCraps avatar
Citat:
Straybullet: Däremot är jag intresserad av hur SD och dess sympatisörer ser på stödet?
HolyCrap: Förmodligen så är en självhatande muslim till deras fördel.

Straybullet: Finns där kanske fler muslimska tänkare och företrädare som stödjer SD?
HolyCrap: Nja, Jag tror inte det, då har dom nog inte förstått vad SD är för något. (Jag räknar inte med förståndshandikappade muslimer)

Straybullet: Finns det några aktiva som kanske rentutav sitter i någon kommun någonstans?
HolyCrap: Tveksamt, i sådan fall så tycker jag att dom går emot sin egen religion.

Straybullet: Är muslimska antisionister som Ahmed Rami och Mohamed Omar välkomna att teckna medlemskap i SD och ställa upp på dess vallistor?
HolyCrap: Det tror jag inte, judeälskande sionister som tar emot fienden. Det kommer nog inte att hända, kanske i sådana fall för att visa upp den lilla mussen i media.

Straybullet: Varför jag frågan är ju för att i Slöddertälje var där ju inga problem att rekrytera ortodoxa kaldéer som knappt kunde prata svenska.
HolyCrap: Du tycker inte att det är någon skillnad mellan kulturer/religionerna som du jämförde?

Jag skrev i ditt citat, jag orkar inte dela upp det...
Citera
2012-05-19, 07:24
Moderator
Siegfrids avatar
Det är högst osäkert om han verkligen stöder SDU eller Åkesson. Däremot kallar han sig inte längre islamist, ett ställningstagande han förklarar och försvarar på sin läsvärda blogg:
http://alazerius.wordpress.com/2012/...ist/#more-6535
Numer kallar han sig sufist och vänder sig kraftfullt emot wahabismen och de mer oförsonliga delarna av islam.
Jag kan gott tänka mig att Omar kan bli en erkänd intellektuell så småningom, när folk lärt sig tänka utan Expos hjälp.
Citera
2012-05-19, 07:29
Bannlyst
Straybullet jag vill se en källa på att Mohamed Omar stödjer SD? Hur fan kan man vara anti-sionist och stödja ett sionistiskt parti, inte så trovärdigt va?
Citera
2012-05-19, 07:49
Medlem
Mohamed Omar har skrivit en ny artikel newsmill.

Han verkar vilja stå för en ny sorts "svensk Islam".

Läs och begrunda and then speak amongst each other!
Citera
2012-05-19, 08:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remo
Mohamed Omar har skrivit en ny artikel newsmill.

Han verkar vilja stå för en ny sorts "svensk Islam".

Läs och begrunda and then speak amongst each other!

Finns ingen ny sorts "svensk islam". Mohamed Omars åsikter delas av alla som växt upp i Sverige, ingen kommer överens med Wahhabism och "Israels" bästa vän Saudiarabien.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in