Citat:
Jo när det gäller ens egna föräldrar och dina svärföräldrar så måste du faktiskt accp allt utan att bli upprörd. Du ska heller inte diskutera detta med din partner då det blir ett direkt påhopp och leder bara till bråk om npgot mycket känsligt.
Om du själv däremot tycket att dina egna föräldrar gör något fel kan du såklart samtala på ett normalt sett med dem men absolute inte om dina svärföräldrar. Det är din partners uppgift att bestämma ifall de är ett problem.
Citat:
Och nu när du snackar om "ni svenskar" som en grupp, med generaliserade egenskaper, var kommer du ifrån?
Självklart menar jag inte alla men det finns fler svenskar som sysslar såhär som TS. Dessutom ibland på Flashback ser jag folk som rekommenderar olika trådstartare att säga upp bekantskapen med sina föräldrar.
Då undrar jag om ni har en störning eller vad det är för fel på er när vissa skriver så.
Citat:
Att föräldrarna fött dig, gett dig mat, husrum och kläder kan inte göra att ALLT därför kan accepteras.
Det mesta får du bara vara tyst om du kan dock självklart föra normala samtal med dina föräldrar.
Men det är din skyldighet att ta hand om dina föräldrar när de blir gamla precis som de gjorde när du var liten. Det är också din skyldighet att inte flytta för långt ifrån dina föräldrar.
Citat:
Slår du din fru så hoppas jag hon ringer polisen.
Nej det gör jag inte eftersom hon beter sig inte som TS. Nej man anmäler inte sina familjer om det inte är extremt.
Citat:
Vill du kunna bete dig hur du vill mot dina egna ungar, med deras oavsett vad som händer, eviga, självklara, tacksamhet. Eller hur tänker du?
Nej, jag älskar mina barn och gör allt för dem och kommer alltid göra allt för dem. Jag skulle aldrig bete sig så som TS beskriver heller.
Har jag problem med min svärdotter pratar jag om det med min son och visar självklart ändå respekt.
Ja jag förväntar mig självklart stt mina barn kommer göra samma för mig när jag inte längre kan såsom jag gör för dem.
Senast redigerad av bergwall94 2015-10-24 kl. 15:21.
Senast redigerad av bergwall94 2015-10-24 kl. 15:21.