• 1
  • 2
2015-10-23, 23:57
Medlem
Jag kan bokstavligen inte tåla denna kvinna.Jag blir också ARG på min man när han är snäll mot henne.Hon vill vara den som bestämmer över sina söners liv även idag.Båda jag och min mans brors fru har problem med henne.Nyligen bråkade hon framför alla med sin andra svärdotter och sa till sin son om du inte skiljer dig med henne besök aldrig mig Hon blir sur när min man köper mig saker,och säger vad du än köper till henne köper du även till mig hon hävdar att min man bråkar med henne pga mig,att jag baktalar henne(det är sant men kärringen har förtjänat det).Hon blev änka vid 33 och gifte aldrig om sig så nu menar hon att hon gav sitt liv till barnen,nu är det dags att de också betalar tillbaka henne.

Problemet blir när min man blir sur på mig då jag säger vad jag tycker om henne,,,och jag hatar denna kvinna och vill få han att förstå hur hemsk hon är
Citera
2015-10-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Jag kan bokstavligen inte tåla denna kvinna.Jag blir också ARG på min man när han är snäll mot henne.Hon vill vara den som bestämmer över sina söners liv även idag.Båda jag och min mans brors fru har problem med henne.Nyligen bråkade hon framför alla med sin andra svärdotter och sa till sin son om du inte skiljer dig med henne besök aldrig mig Hon blir sur när min man köper mig saker,och säger vad du än köper till henne köper du även till mig hon hävdar att min man bråkar med henne pga mig,att jag baktalar henne(det är sant men kärringen har förtjänat det).Hon blev änka vid 33 och gifte aldrig om sig så nu menar hon att hon gav sitt liv till barnen,nu är det dags att de också betalar tillbaka henne.

Problemet blir när min man blir sur på mig då jag säger vad jag tycker om henne,,,och jag hatar denna kvinna och vill få han att förstå hur hems hon är

Jag förstår dig men samtidigt så måste du sluta tänka själviskt... Det är tack vare denna kvinna som din man existerar. Av respekt för honom, så måste du försöka mer, kämpa lite till, ha större tålamod och något säger mig att du bara har bestämt dig för att ogilla den här kvinnan. Något säger mig att du inte ens försöker skapa en bra relation och hålla harmonin i hemmet. Skulle du säga att du är en svartsjuk person, eller att du har stort kontrollbehov? Har du uppmärksamhetsbehov? Det kan bottna i det där alltså..
Citera
2015-10-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sussieswiss
Jag förstår dig men samtidigt så måste du sluta tänka själviskt... Det är tack vare denna kvinna som din man existerar. Av respekt för honom, så måste du försöka mer, kämpa lite till, ha större tålamod och något säger mig att du bara har bestämt dig för att ogilla den här kvinnan. Något säger mig att du inte ens försöker skapa en bra relation och hålla harmonin i hemmet. Skulle du säga att du är en svartsjuk person, eller att du har stort kontrollbehov? Har du uppmärksamhetsbehov? Det kan bottna i det där alltså..

jag har verkligen försökt,har aldrig sagt emot henne,eller svarat på hennes förolämplingat...hon sa framför mig till min man du borde ha gift dig med ditt ex,,då sa min man "min fru är den bästa kvinnan för mig och prata inte så framför min fru" och då utbriste hon "Se vad lite bröst och fitta gör mot dig,du vänder din egen mor ryggen va"
Citera
2015-10-24, 00:08
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
har aldrig sagt emot henne,eller svarat på hennes förolämplingat...
Gör det då!
Citera
2015-10-24, 00:12
Medlem
Citat:
jag har verkligen försökt,har aldrig sagt emot henne,eller svarat på hennes förolämplingat...hon sa framför mig till min man du borde ha gift dig med ditt ex,,då sa min man "min fru är den bästa kvinnan för mig och prata inte så framför min fru" och då utbriste hon "Se vad lite bröst och fitta gör mot dig,du vänder din egen mor ryggen va"

Okej men är din man en morsgris eller? Han låter ju inte som en mammas pojke med tanke på att han ändå försvarar dig. Vore jag du så skulle jag dock definitivt att sluta att snacka skit om mamman till min man. Behåll dina åsikter för dig själv/ventilera till din mans brors fru istället. Se det från hans skor, du visar ingen respekt när du pratar illa om den som fött honom.
Citera
2015-10-24, 00:12
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
hon sa framför mig till min man du borde ha gift dig med ditt ex,,då sa min man "min fru är den bästa kvinnan för mig och prata inte så framför min fru" och då utbriste hon "Se vad lite bröst och fitta gör mot dig,du vänder din egen mor ryggen va"
Att din man inte sätter ned foten har jag svårt att förstå. Varken du eller din man bör svälja hennes skit, och om din man stoppar dig från att vara lika hård tillbaka är han inte mycket bättre själv.
Citera
2015-10-24, 00:14
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sussieswiss
Vore jag du så skulle jag dock definitivt att sluta att snacka skit om mamman till min man. Behåll dina åsikter för dig själv/ventilera till din mans brors fru istället. Se det från hans skor, du visar ingen respekt när du pratar illa om den som fött honom.
Eller så säger TS vad hon tycker till svärmor direkt, utan att tala illa om henne för andra.
Citera
2015-10-24, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Att din man inte sätter ned foten har jag svårt att förstå. Varken du eller din man bör svälja hennes skit, och om din man stoppar dig från att vara lika hård tillbaka är han inte mycket bättre själv.

han försvarar mig men det går inte för hon är en kvinna som aldrig ger upp,hon började storgråta en gång och låtsas som att hon föll ihop medvetslös
Citera
2015-10-24, 00:22
Citat:

Problemet blir när min man blir sur på mig då jag säger vad jag tycker om henne,,,och jag hatar denna kvinna och vill få han att förstå hur hemsk hon är

Det förstår han säkert redan, men hans lojalitet vilar nog till största delen hos hans mamma, för så brukar det vara.
Risken med dina attacker på din svärmor till din man är att han börjar ta avstånd från dig.
Försök i stället lära dig att inte låta henne påverka dig så starkt som hon gör och försök också lära dig att vara en falsk f* tta tillbaka. Allt annat förlorar du på medan du har allt att vinna på att ge igen med samma medel.
Citera
2015-10-24, 00:26
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:

Hatet skadar inte svärmor så mycket som det skadar dig själv och din relation med din man. Låt inte bråk om svärmor förstöra ert förhållande och acceptera att din man kan känna ett moraliskt ansvar mot henne liksom era barn - om ni har det - kommer känna ett ansvar mot dig när du blir äldre. Om du så avskyr henne så försök undvika att föra henne på tal. Det leder bara till konflikt och det är ju det svärmor verkar önska.

Om du känner dig väldigt frustrerad kan det dock vara en idé att du skriver ett sansat brev till svärmor och berättar hur du känner. Inte i anklagande ton utan ärligt och öppet utifrån dina känslor. Då får du sätta ord på dina känslor och själv analysera den verkliga orsaken till dem. Du får ut all din frustruation och kanske - om du skriver brevet väl och svärmor har någon förmåga till självkritik- hon kan förstå dina känslor och rannsaka dig själv. Om du bestämmer dig för detta bör du naturligtvis diskutera detta först med din man.
Citera
2015-10-24, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Det förstår han säkert redan, men hans lojalitet vilar nog till största delen hos hans mamma, för så brukar det vara.
Risken med dina attacker på din svärmor till din man är att han börjar ta avstånd från dig.
Försök i stället lära dig att inte låta henne påverka dig så starkt som hon gör och försök också lära dig att vara en falsk f* tta tillbaka. Allt annat förlorar du på medan du har allt att vinna på att ge igen med samma medel.

Tror ändå han är lojal mig mer,vid de bråk vi haft som varit stora har han tagit min sida alltid .problemet är ju att de bråken sen glöms bort av honom när de blir sams igen,och då när jag påminner honom att hon "för bara nån dag sen svor åt mig så förvänta dig inte att jag glömmer det" blir hans svar "gud vad jobbig du är,hon är gammalmodig,och egentligen vill hon väl...ignorera bara henne"
Citera
2015-10-24, 01:06
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:

Du är inte så smart...

Tror du någonsin att du kan lyckas övertala din man till att hata sin egen mor så tror du fel.

Nej det är du som har problem inte din man, det kan hända att även din svärmor har problem men du ska respektera henne. Det är din mans mamma du pratar om och det kvittar vad hon gör för det är din mans mamma och du ska alltid respektera henne aldrig argumentera med henne aldrig bråka med henne, bara acceptera vad hon säger.

Ja självklart ska man "betala" tillbaka till sina föräldrar när de blir äldre då är det vår tur att ta han om våra föräldrar så som de gjorde när vi var barn. Vi bör låta de leva under vårat tak och på vår bekostnad. Dessutom perfekt barnpassning alltid.

Jag tycker Svärmoren låter som en väldigt snäll, omtänksam kvinna som gör allt för sina söner. Det var duktigt att aldrig gifta om sig det är bra och att hon la hela sitt liv på att hennes söner skulle få det bra.

Hoppas din man ger dig en ordentlig tillrättavisning nästa gång du säger något om hans mor.

Om du inte gör som jag skrivet och fortsätter bråka med henne kommer det sluta i skiljsmässa vilket såklart vore förfärligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in