2015-10-24, 01:28
Medlem
Okej så här tycker jag att du ska göra, nästa gång svärmor beter sig illa mot dig framför dig och din man konfronterar du henne. Låt inte hon göra dig arg för hur hon beter sig utan ifrågasätt med god ton vad det är hon ogillar hos dig. Påpeka också gärna att du inte tycker det är särskilt trevligt att träffa henne när hon beter sig så.

Var skon klämmer är nog att hon är ett kontrollfreak som själv gärna skulle ha velat valt ut kvinnan till sin son, du är inte bra nog i hennes ögon. Ifrågasätt även detta på ett bra sätt, låt inte henne påverka dig.

Ifrågasätter du henne med god ton och på bra sätt tror jag du kommer ställa henne mot väggen, hon kommer bli den som ser dum ut. Som det är nu tror jag att det antingen pyser hos dig inombords eller att bägaren svämmar över och det blir bråk. Vilket skapar friktion och det är kanske det hon vill uppnå.

Ta det inte personligt och acceptera att hon är den hon är.
Citera
2015-10-24, 02:00
Medlem
Jogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Du är inte så smart...

Tror du någonsin att du kan lyckas övertala din man till att hata sin egen mor så tror du fel.

Nej det är du som har problem inte din man, det kan hända att även din svärmor har problem men du ska respektera henne. Det är din mans mamma du pratar om och det kvittar vad hon gör för det är din mans mamma och du ska alltid respektera henne aldrig argumentera med henne aldrig bråka med henne, bara acceptera vad hon säger.

Ja självklart ska man "betala" tillbaka till sina föräldrar när de blir äldre då är det vår tur att ta han om våra föräldrar så som de gjorde när vi var barn. Vi bör låta de leva under vårat tak och på vår bekostnad. Dessutom perfekt barnpassning alltid.

Jag tycker Svärmoren låter som en väldigt snäll, omtänksam kvinna som gör allt för sina söner. Det var duktigt att aldrig gifta om sig det är bra och att hon la hela sitt liv på att hennes söner skulle få det bra.

Hoppas din man ger dig en ordentlig tillrättavisning nästa gång du säger något om hans mor.

Om du inte gör som jag skrivet och fortsätter bråka med henne kommer det sluta i skiljsmässa vilket såklart vore förfärligt.

Kommer du från Knutby?

Eller bara dags att trolla lite?
Citera
2015-10-24, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialaterkomst
Okej så här tycker jag att du ska göra, nästa gång svärmor beter sig illa mot dig framför dig och din man konfronterar du henne. Låt inte hon göra dig arg för hur hon beter sig utan ifrågasätt med god ton vad det är hon ogillar hos dig. Påpeka också gärna att du inte tycker det är särskilt trevligt att träffa henne när hon beter sig så.

Var skon klämmer är nog att hon är ett kontrollfreak som själv gärna skulle ha velat valt ut kvinnan till sin son, du är inte bra nog i hennes ögon. Ifrågasätt även detta på ett bra sätt, låt inte henne påverka dig.

Ifrågasätter du henne med god ton och på bra sätt tror jag du kommer ställa henne mot väggen, hon kommer bli den som ser dum ut. Som det är nu tror jag att det antingen pyser hos dig inombords eller att bägaren svämmar över och det blir bråk. Vilket skapar friktion och det är kanske det hon vill uppnå.

Ta det inte personligt och acceptera att hon är den hon är.
Jag känner henne; ,detta kommer sluta med att hon skriker på mig,vilket kanske ar i mitt intresse när det gäller att bevisa för min make vilket freak hon är
Senast redigerad av repiuho 2015-10-24 kl. 09:05.
Citera
2015-10-24, 10:44
Medlem
puppprs avatar
Jag förstår din frustration med din man, för män är ofta rätt mesiga när det kommer till sina morsor, men det finns inte så mycket du kan göra åt deras relation. Mitt förslag är istället att din man i fortsättningen får träffa sin mamma ensam - utan dig. Ibland är det inte lönt att försöka lappa ihop relationer och hon visar dig ju uppenbarligen ingen respekt så varför ens träffa henne?
Citera
2015-10-24, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pupppr
Jag förstår din frustration med din man, för män är ofta rätt mesiga när det kommer till sina morsor, men det finns inte så mycket du kan göra åt deras relation. Mitt förslag är istället att din man i fortsättningen får träffa sin mamma ensam - utan dig. Ibland är det inte lönt att försöka lappa ihop relationer och hon visar dig ju uppenbarligen ingen respekt så varför ens träffa henne?

Då tillbringar hon mötet genom att baktala mig,men kanske det är bättre ändå
Citera
2015-10-24, 10:55
Medlem
puppprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Då tillbringar hon mötet genom att baktala mig,men kanske det är bättre ändå
Ja, det är det. Din man kanske till slut fattar vilken manipulativ subba hon är.
Citera
2015-10-24, 11:25
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Kommer du från Knutby?

Eller bara dags att trolla lite?

Nej, ni svenskar har fan ingen respekt för era egna föräldrar och svärföräldrar.

Man ska respektera varandras föräldrar.

Hade smällt till TS om hon var min fru.

Vad exakt var inte bra med det jag skrev ?

TS man hade inte ens levt om det inte vore för TS svärmor hon birde vara evigt tacksam.
Citera
2015-10-24, 11:36
Medlem
Jogens avatar
Citat:
Nej, ni svenskar har fan ingen respekt för era egna föräldrar och svärföräldrar.

TS man hade inte ens levt om det inte vore för TS svärmor hon birde vara evigt tacksam.

Du är på riktigt alltså?

Att respektera sina och partnerns föräldrar är INTE samma sak som att acceptera vilket beteende som helst från dem. Fattar du inte det så förstår jag fan inte hur du tänker.

Och nu när du snackar om "ni svenskar" som en grupp, med generaliserade egenskaper, var kommer du ifrån?

Att föräldrarna fött dig, gett dig mat, husrum och kläder kan inte göra att ALLT därför kan accepteras.

Slår du din fru så hoppas jag hon ringer polisen.

Vill du kunna bete dig hur du vill mot dina egna ungar, med deras oavsett vad som händer, eviga, självklara, tacksamhet. Eller hur tänker du?
Senast redigerad av Jogen 2015-10-24 kl. 11:42.
Citera
2015-10-24, 12:12
Medlem
Citat:

Men vad hade du då gjort om din mamma alltid förnedrade din fru? om hon hade velat bestämma absolut allt...det senaste var att hon ville att hennes son ska döpa sin första unge efter deras döda pappa...och det ville inte svärdottern och då säger svärmor "jag struntar i hur ni kallar ungen jag kommer kalla honom efter svärfar"

hon sa också saker som "en kvinna kan du hitta vid varje hörn en mamma inte" och mina söner är för bra för er
Citera
2015-10-24, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Du är på riktigt alltså?

Att respektera sina och partnerns föräldrar är INTE samma sak som att acceptera vilket beteende som helst från dem. Fattar du inte det så förstår jag fan inte hur du tänker.

Och nu när du snackar om "ni svenskar" som en grupp, med generaliserade egenskaper, var kommer du ifrån?

Att föräldrarna fött dig, gett dig mat, husrum och kläder kan inte göra att ALLT därför kan accepteras.

Slår du din fru så hoppas jag hon ringer polisen.

Vill du kunna bete dig hur du vill mot dina egna ungar, med deras oavsett vad som händer, eviga, självklara, tacksamhet. Eller hur tänker du?

Klassiska fördomar är det vad det är
Citera
2015-10-24, 13:19
Medlem
Jogens avatar
Jag kan bara säga att vad jag sett och lärt mig av livet, så är det väldigt bra om man kommer överens, både med varandra och varandras föräldrar, innan man binder sig allt för hårt till varandra och även skaffar barn ihop. På så vis är det ju väldigt bra som vi har det i Sverige, att man får leva ihop som icke gifta, att samhälle eller religion inte förbjuder det. Sedan ifall man gifter sig eller inte är för de flesta svenskar egalt nuförtiden, men man bör absolut se till att man funkar ihop, och kunna sära på sig i tid, istället för att alla inblandade ska bli olyckliga.

Problemet här är ju svärmodern. Hon verkar inte bra helt enkelt. Det är något fel på henne, som hon skulle behöva ha hjälp med. Att ligga och suga på, och förpesta, sin vuxna sons EGNA liv och vuxna relation med en annan kvinna, i hans mera EGNA familj... Vad fan är det? Det är ju hos henne det har gått snett. Och jag förstår att man kan ha olika täta familjeband och syn på familjen i olika kulturer, men här är det inte friskt.
Senast redigerad av Jogen 2015-10-24 kl. 13:21.
Citera
2015-10-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Hon blev änka vid 33 och gifte aldrig om sig
Här är hennes problem. Så länge hon är ensam kommer hon göra sina söner till sina makar, och du och din mans bröders partners gör henne svartsjuk. Hon har liksom inget annat att göra med sitt liv.
Senast redigerad av Klarvapen 2015-10-24 kl. 14:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in