2015-10-24, 16:38
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
till Regulus, dom vill inte per se, förstöra för någon, Dock tror dessa godhetsnarkomaner gott om alla människor, Vi vanliga arbetare vet mycket väl att människor är varken goda eller onda. Vi har alla mycket hat och kärlek i oss. Men när allt kommer till kärnan, så vill vi ha cash!!!

Hörde på 15:00 ekot nu att syrierna är vansinniga över TUT-överenskommelsen, dom intervjua en asyl Syrier i dalarna som fått sitta i telefon hela förmiddagen för att försöka lugna dom anhöriga i Syrien som gått bananas över att man måste kunna visa deklarerad inkomst för att få PUT och ta hit anhöriga... hoho stor humor.

Det tragikomiska är i så fall att ändringarna i PUT/TUT inte kommer att få någon större effekt. På den punkten håller jag med ledarartikeln i SvD som jag citerade i början av tråden. Så de oroar sig nog i onödan.
Citera
2015-10-24, 16:41
Medlem
Innerslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, jag har alltid förespråkat en generös men reglerad invandring, som är anpassad efter vad ekonomin och samhället klarar av. Inte totalt kaos och oreglerad invandring.
Man får ju aldrig hota 1%-intressen. Måste vara ordning och reda i och inget som kan komma att störa finansiellt eller strukturellt. Hur skall man annars kunna få en lättledd underklass? Varken AKB eller Fredrik den store vill ju det. Men när dessa 200t /år plus fattar att stålarna är slut vad händer då?
Vi har knappt några poliser eller någon militär. Ett fint upplopp och nyliberalerna inser hur korkade de varit och är. (Åttio procent av de nya "svenskarna"är ju unga män i bästa stridbara ålder.)

Det här kan bara gå åt helvetet!
Citera
2015-10-24, 16:45
Medlem
C0ws avatar
FÖ, alltid en början, trots att de kunde ha gjort mycket bättre. Krav på ålderstest borde införas för flykting"barn. De måste väl ändå inse att typ ALLA ljuger om sin ålder. Fan den där bilden med Löfven och 5-6 barn som står bredvid han är helt sinnesjukt att de verkligen tror att de är barn.
Senast redigerad av C0w 2015-10-24 kl. 16:47.
Citera
2015-10-24, 16:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerslang
Det tror inte jag heller. Ändå gör dem det? Kan vara att de har orealistiska ,större planer om en värld där alla älskar varandra: och där genusutbildade medlare löser alla konflikter och fördelar risgrynsgröten till allas gagn och välstånd?

Något är allvarligt fel hos de politiker vi har i riksdagen i detta landet. Nej,jag ser inte SD som ett intelligent, kreativt och framåtsträvande alternativ. Men som situationen är, så är de det enda alternativet.

Det där anknyter ju till den fjärde punkten i min TS, och är något som jag länge grubblat på. Vad är orsaken till de uppenbara brister vi ser hos dagens ledande politiker, och vad kan vi göra åt det?

Jag tror inte att det handlar om utbildning. Gunnar Sträng, t.ex. hade en anspråkslös bakgrund som trädgårdsarbetare men blev en mycket klok och kompetent politiker.

Jag tror snarare att det handlar om brister i den politiska skolningen och karriären. De politiska partierna leds idag i flera fall av före detta ungdomspolitiker som befordrats innan de var uppgiften mogen. En negativ konsekvens av ungdomskulten som genomsyrar vårt samhälle.
Citera
2015-10-24, 16:56
Medlem
trollgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
FÖ, alltid en början, trots att de kunde ha gjort mycket bättre. Krav på ålderstest borde införas för flykting"barn. De måste väl ändå inse att typ ALLA ljuger om sin ålder. Fan den där bilden med Löfven och 5-6 barn som står bredvid han är helt sinnesjukt att de verkligen tror att de är barn.

Kräva giltiga ID-handlingar kanske, då 95 % av de asylsökande kastat bort dessa.
Citera
2015-10-24, 16:57
Medlem
Citat:
Det tror inte jag heller. Ändå gör dem det? Kan vara att de har orealistiska ,större planer om en värld där alla älskar varandra: och där genusutbildade medlare löser alla konflikter och fördelar risgrynsgröten till allas gagn och välstånd?

Något är allvarligt fel hos de politiker vi har i riksdagen i detta landet. Nej,jag ser inte SD som ett intelligent, kreativt och framåtsträvande alternativ. Men som situationen är , så är de det enda alternativet.

Vi behöver en värld med mycket medmänsklighet och empati. Om vi inte har en sådan värld, så kommer dessvärre inte mänskligheten överleva så länge till. Enda sättet att motverka vår egen undergång är att vi kommer överens. Denna övergång kan dock inte ske alltför snabbt, då det riskerar att skapa andra motsättningar.

Vill med detta säga att jag kan förstå var i ambitionen ligger att vilja hjälpa andra länders befolkningar och inte endast den egna. Personligen kan jag tycka det är surt eftersom det försvårar för mig att byta/köpa bostad samt att jag måste betala mer skatt. Men över ett längre perspektiv kan jag förstå vad de är ute efter. Det gäller dock att de inte negligerar demokrati och stöter ut för många svenskar på vägen.

De kan också ha ett mycket mörkt och konspiratoriskt syfte som ofta uppmålas här på flashback. Personligen är jag inte en av dem som tror på det.
Citera
2015-10-24, 16:58
Medlem
Innerslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Det trodde han aldrig. Men det passade hans agenda. De får erbjudande om att ålderstestas om de tror det ökar deras chanser att stanna i Sverige. Men vi testar inte annat om än tjänstemannen som handhar ärendet anser att personens historia och utseende inte stämmer. Så de som är skyldiga är enskilda mutbara tjänstemän på Migrationsverket samt Generaldirektören som tillåtit eller påtvingat detta. Någon annan förklaring till att 35-åringar klassas som barn i 14-16-års åldern finns inte.
Sinnessjukt.
Citera
2015-10-24, 17:00
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Nej, jag har alltid förespråkat en generös men reglerad invandring, som är anpassad efter vad ekonomin och samhället klarar av. Inte totalt kaos och oreglerad invandring.

Precis samma position som Jonas Sjöstedt företräder. Rent tekniskt klarar Sverige ännu mer invandring. Så länge alla kan få mat och slippa bo ute på gatan är vi långt ifrån vår fulla kapacitet. Det klarar samhället och ekonomin i en rent praktiskt mening.
Citera
2015-10-24, 17:01
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Man får ju aldrig hota 1%-intressen. Måste vara ordning och reda i och inget som kan komma att störa finansiellt eller strukturellt. Hur skall man annars kunna få en lättledd underklass? Varken AKB eller Fredrik den store vill ju det. Men när dessa 200t /år plus fattar att stålarna är slut vad händer då? Vi har knappt några poliser eller någon militär. Ett fint upplopp och nyliberalerna inser hur korkade de varit och är. (Åttio procent av de nya "svenskarna"är ju unga män i bästa stridbara ålder.)

Det här kan bara gå åt helvetet!

Nu är det inte för att jag värnar om de rikas intressen som jag vill ha ordning och reda, utan tvärtom därför att de som drabbas värst av socialt och ekonomiskt kaos är de som redan har det svårt.

De rika klarar sig alltid. I värsta fall får de väl anställa en vakt eller två och lägga glassplitter på trädgårdsmuren.
Citera
2015-10-24, 17:02
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Låter som en konspirationsteori tycker jag. Varför skulle politikerna vilja förstöra Sverige?

Själv tror jag inte politikerna sitter i hemlighet som någon slags Dr Evil och småskrockar "nu ska vi förstöra Sverige, mouhahah!"

Däremot tror jag mycket väl att stora delar av Alliansen vill ha ett helt annat slags välfärdssystem. Här ser man invandringen som ett medel för att nå det målet. Dessutom är det många som faktiskt på riktigt tycker att det ska vara fri rörlighet, "damn the torpedoes, full speed ahead!"

För vänsterns del kanske det handlar om att de ser nationalstaten som ett föråldrat hinder i vägen för ett federalt EU, och till slut en världsregering i form av FN.

Då kan dagens politik kunna förklaras av att många politiker uppriktigt sagt tror den är bäst för Sverige. Sen kanske de inte tycker den nuvarande tillströmningen är optimal, men det handlar nog mer om att det är lite småjobbigt rent administrativt, inte att massinvandring är dåligt i sig.
Citera
2015-10-24, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utveckla
Vi behöver en värld med mycket medmänsklighet och empati. Om vi inte har en sådan värld, så kommer dessvärre inte mänskligheten överleva så länge till. Enda sättet att motverka vår egen undergång är att vi kommer överens. Denna övergång kan dock inte ske alltför snabbt, då det riskerar att skapa andra motsättningar.

Vill med detta säga att jag kan förstå var i ambitionen ligger att vilja hjälpa andra länders befolkningar och inte endast den egna. Personligen kan jag tycka det är surt eftersom det försvårar för mig att byta/köpa bostad samt att jag måste betala mer skatt. Men över ett längre perspektiv kan jag förstå vad de är ute efter. Det gäller dock att de inte negligerar demokrati och stöter ut för många svenskar på vägen.

De kan också ha ett mycket mörkt och konspiratoriskt syfte som ofta uppmålas här på flashback. Personligen är jag inte en av dem som tror på det.
Du är en sann altruist som förtjänar att bli tagen där bak. Tyvärr är du snarare en regel än ett undantag bland många svenskar.

Finnarna är lite mer verklighetsnära: http://hbl.fi/opinion/lasares-brev/2...-inte-humanism
Senast redigerad av Fnysington 2015-10-24 kl. 17:11.
Citera
2015-10-24, 17:04
Medlem
Innerslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utveckla

Problemet är att de urskiljningslöst , helt utan mandat, för politik som leder till skit för de som de låtsas föra talan för?! Bedrägeriet saknar motstycke. Riktiga as med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in