2015-10-23, 09:58
Medlem
frantiks avatar
Märkligt att en svärdattack mot invandrare är invandrarnas fel, om man nu ska tro det folk skriver här.
Det är inte så att det är Antons (och kanske hans uppväxt eller något annat) fel?

På något sätt ska SDarna alltid hitta något som kränker dom.
Citera
2015-10-23, 09:59
Medlem
Glauciuss avatar
Det kom uppgifter om att han hade sagt till vänner och anhöriga om att han sa "Halloween kommer tidigt i år". Har detta blivit bekräftat?
Tyder på att han kan ha planerat detta dåd i ett tidigare skede än bara en impulsgärning.
Citera
2015-10-23, 09:59
Medlem
Jag undrar hur han tog sig till skolan, komma gående med nazihjälm och svart skinnkappa borde väcka en viss uppmärksamhet . Märkligt att ingen sett honom innan han gick in i skolan.Troligen har väl detta redan diskuterats !
Citera
2015-10-23, 10:00
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddematte
Vad spelade han för musik under dådet?

Läste nånstans att det var "konstig" musik.

Säkert lite av den dödsknarkarnazist-Body han gillade på youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=x27o2bK5ang
Citera
2015-10-23, 10:00
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det känns viktigt för dig att GM inte var rasist? Varför valde han då Kronanskolan och inte de tre skolor som låg närmare honom?

Edit: man kan väl vara lite knepig och rasist samtidigt?
Nu är jag alliansväljare.

Och eftersom jag är noggrann och inte gillar att dra förhastade slutsatser så tycker jag det är olyckligt att polisen, ministrar och andra har så bråttom att ange ett rasistiskt motiv när det är tämligen uppenbart att motivet mycket väl kan vara något helt annat.

Och till skillnad från dig, som uppenbarligen har ett behov av att komma med primitiva insinuationer mot andra här i tråden så håller jag mig till sakargumentation.

Ett gott råd: börja kolla igenom fakta ordentligt istället och försök dra slutsatser utifrån dem.
Citera
2015-10-23, 10:01
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Han var säkert rasist också, men det känns ju mer centralt att han uppenbarligen var psykiskt sjuk. En frisk människa klär inte ut sig till Darth Vader och säger "I am your father" innan han urskiljningslöst börjar hugga folk med svärd.

En frisk människa gör inte skillnad på hudfärg med, just saying.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhyr
Jag undrar hur han tog sig till skolan, komma gående med nazihjälm och svart skinnkappa borde väcka en viss uppmärksamhet . Märkligt att ingen sett honom innan han gick in i skolan.Troligen har väl detta redan diskuterats !
Polisen ska ha hittat en bil som dom tror kan knytas till honom och i den fanns det flera knivar. Så förmodligen har han inte gått dit utan kört bil. Bilen är för övrigt körd till Göteborg för analys.
Citera
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Polisen bekräftar att det rör sig om hatbrott med rasistiska motiv efter fynd från GMs bostad. Ni som förnekar att han är rasse, när ska ni sluta blunda och inse att en av era egna tog ord till handling? När ska ni inse att endast vita svennar motiverar sina dåd med rasism?

Detta fallet är iallafall uppklarat.

Det är inte bekräftat, det är något som Polisen har med som ett möjligt motiv.

Vi får se vad de säger längre fram. Själva FUPen lär dock bli sekretessbelagd eftersom GM är död.
Citera
2015-10-23, 10:03
Medlem
Bajskatts avatar
Vidrigt brott

Men om man tänker lite längre så kan man konstatera att människan är en omogen apa som inte lärt sig hantera pengar ens en gång.

Vad får folk att tror att mångkultur fungerar ? Kulturkrockar sitter ännu djupare , det kommer bli mer segregerat , mer våld,kriminalitet och utanförskap.... tyvärr.

Jag kan ha fel, men om man ser nyktert på saken så har jag svårt att se att att trenden kommer vända, särskilt med nuvarande invandring av unga (upp till 35) outbildade män från afghanistan som kommer stå utan jobb inom ett par år.

Hela migrationsprojektet gynnar mest bara riskkapitalister , divide and conquer.
Citera
2015-10-23, 10:04
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Visste GM att det var en skola med mestadels invandare?
Som sagt, GM var född och uppväxt i Trollhättan. Han visste nog vad det var för skola.
Citera
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Märkligt att en svärdattack mot invandrare är invandrarnas fel, om man nu ska tro det folk skriver här.
Det är inte så att det är Antons (och kanske hans uppväxt eller något annat) fel?

På något sätt ska SDarna alltid hitta något som kränker dom.
Det som skrivs här är en reaktion mot ljugmedias reaktion. Problemet är att ljugmedia får skattepengar och fortsätter basunera ut sitt skit.

Det vill säga flashbackarnas egna pengar går till ljugmedia för att ljugmedia ska basunera ut sin invandringspropaganda. Det är inte som så att ljugmedia ger pengar till flashbackarna.

Inte konstigt att det tar emot lite för vissa, typ svärdhuggarn
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Mm det är lite missvisande att det skulle ha rasistisk innerbörd. Visste GM att det var en skola med mestadels invandare? I annat fall kanske han bara attackerade folk random och alla var invandrare? Det är lite flummigt med Mona i spetsen.

Det finns ingen boende i Trollhättan som inte vet att det på skolan på Kronogården i princip bara går invandrare. Han bodde dessutom betydligt närmre minst tre andra skolor i Trollhättan. Det är väldigt osannolikt att han skulle valt den mest invandrartäta skolan i Trollhättan av en slump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in