2015-10-23, 09:53
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Då kunde han ju åkt till en annan stad.

Eller också undvikit att göra en "suicide by cop". Han verkar ha rusat mot poliserna och därmed inte gett poliserna något annat väl att skjuta ned honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hahaha men snälllla gick han runt med den i fickan? Eller hade han den i ena handen och högg med den andra? Ställde han ner den och drog på högsta volym och sen högg?

Så jävla korkat så det inte är sant, borde väll kommit fram i sånna fall, "jag trodde först det var en bomb men det var bara hemsk musik"

En sådan högtalare är i storlek som en snusdosa eller ciggpaket. Folk som röker/snusar går väl inte runt med asken i handen?? Han har ju lagt ned en del möda på att skaffa annan rekvisita som hjälm, mask, rock, vapen så musiken var säkert också viktig (för honom då).
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swedest
Polisen sköt honom för att han var svensk, varför sköt man inte den färgade mördaren på IKEA ???

Han högg sig själv tror jag...
Citera
2015-10-23, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravande
Ställ detta vansinnesdåd i relation till alla gängskjutningar som skett senaste tiden så är detta dåd ett väldigt litet samhällsproblem. Tror att invandrare till 99% är inblandade i gängskjutningar eller har jag fel?

Skolmassaker är ett enormt litet samhällsproblem i Sverige, det stämmer.
Citera
2015-10-23, 09:54
Medlem
En som troligtvis röstar på SD möjligtvis blankt eller kuddar nåt nazistiskt typ hakkors på valsedeln.
Citera
2015-10-23, 09:55
Medlem
kvarntuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedest
Polisen sköt honom för att han var svensk, varför sköt man inte den färgade mördaren på IKEA ???

Attackerade Ikea-mördaren polisen med svärd?
Citera
2015-10-23, 09:56
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Var han det då? Det finns inget som tyder på det, du baserar din åsikt utan någon grund. Jag tycker det är fullt möjligt att han hade rasistiska motiv med tanke på dagens invandringspolitik och hans aktivitet på sociala medier och youtube.

Jag var inne på hans youtube, var du?

Han hade gillat nåt klipp med JÅ och Arg Blatte. Ja, det stämmer. Gör det honom till en hatisk rasist?

Han beskrivs som en enstöring och lyssnade på musik som många outcasts gillar (tro mig, det är delvis den musiksmak jag har). Förövrigt samma inriktning som Columbine-mördarna och han i Finland hade på sin musiksmak. Det är vad jag baserar min utsaga på.

Columbine-mördarna hade också en fascination för Hitler. Var det därmed ett hatbrott?
Citera
2015-10-23, 09:56
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Kanske för GM tänkte att det var svårare att spåra till honom om skolan var längre bort från sin bostad? I ett sådant tillstånd kan man tänka hur som helst.

Ja eller det enkla faktum att det kanske var svårare att ta sig in på,dom andra skolorna. Kanske ville han bara klä ut sig till Darth Vader eftersom det är snart Halloween och Star wars har snart premiär. Förstår inte heller hur det är tänkt att han valt ut sina offer. Går det ens några helsvanska barn på skolan?
Citera
2015-10-23, 09:57
Medlem
plasticitets avatar
"Lavin Eskandar. När en maskerad man tidigare idag höjer ett svärd mot några skolbarn så springer du dit, utan att blinka, utan att tänka på dig själv, och försöker övermanna honom. Barnen kommer undan, men mördaren får dig istället. Idag dog du, men inte jag. Livet är så orättvist att min mage gör ont. Priset du betalade var för högt, det blev ditt liv, men du måste veta att du säkrade flera barns framtid idag. Du var ett år äldre än jag, du gillade också att göra film, vi tog båda studenten nyligen, men Lavin, jag vet inte om jag hade vågat göra det du gjorde. Du är en hjälte och jag önskar att jag kunde få säga det till dig på riktigt. Jag beundrar dig så mycket för det du gjorde för de där barnen. Jag kan inte sluta tänka på det och jag vet inte varför. Vi glömmer dig aldrig Lavin. Sov gott, var du än är."
Citera
2015-10-23, 09:57
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Låter väl inte som något en GM med rasistiska motiv skulle säga och göra?

Eller?

http://www.expressen.se/gt/vi-trodde-han-klatt-ut-sig-infor-halloween/

Han var säkert rasist också, men det känns ju mer centralt att han uppenbarligen var psykiskt sjuk. En frisk människa klär inte ut sig till Darth Vader och säger "I am your father" innan han urskiljningslöst börjar hugga folk med svärd.
Citera
2015-10-23, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Polisen bekräftar att det rör sig om hatbrott med rasistiska motiv efter fynd från GMs bostad. Ni som förnekar att han är rasse, när ska ni sluta blunda och inse att en av era egna tog ord till handling? När ska ni inse att endast vita svennar motiverar sina dåd med rasism?

Detta fallet är iallafall uppklarat.

Nej inte alls.
Polisen kan inte "bekräfta" ett skit, bara gissa, antyda, påstå, spekulera.
Eftersom GM är död så kommer vi aldrig få veta.
Citera
2015-10-23, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Ja eller det enkla faktum att det kanske var svårare att ta sig in på,dom andra skolorna. Kanske ville han bara klä ut sig till Darth Vader eftersom det är snart Halloween och Star wars har snart premiär. Förstår inte heller hur det är tänkt att han valt ut sina offer. Går det ens några helsvanska barn på skolan?

Mm det är lite missvisande att det skulle ha rasistisk innerbörd. Visste GM att det var en skola med mestadels invandare? I annat fall kanske han bara attackerade folk random och alla var invandrare? Det är lite flummigt med Mona i spetsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in