Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Bra frågor..
Han har ju även haft tid på sig att tänka igenom dådet, under hela promenaden till skolan.
Spekulerar bara..: vad har skett under de sista veckorna i gm`s liv ?
Har "något" skett som har fått honom att gå ifrån tankar till handling ?
Sen så misstänker jag nog, att han har något lugnande i systemet i.o.m att han poserar med tonårsbrudarna..
Han kanske valde den skolan för att inte riskera att döda ett barn till en granne eller bekant. Han visste att det bara var invandrare där och han och hans familj kände inga invandrare.
Det som har skett som kan ha triggat honom kan vara de palestinska knivattackerna som har skett de senaste veckorna. Liveleak har flera sådana videos där palestiner jagar judar med kniv och dödar dem. En av de palestinska attentatsmännen var bara 15 år och syns i en video jaga judaiska ungdomar och hugger dem med kniv. Den 15 åriga palestinska attentatsmannen syns sedan ligga och vrida sig i en pöl av blod då israelisk polis skjutit ner honom.
Jag är rätt övertygad om att det är denna palestinska knivintifada som har inspirerat honom.
Jag följer inte svensk massmedia så jag vet inte hur mycket uppmärksamhet de palestinska knivattackerna har fått här i Sverige.