2015-10-22, 23:36
Medlem
kato85s avatar
Han kanske valde denna skola då det var högstadium och inte låg eller mellan. Han ville väl inte mörda de yngsta...
Citera
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Bra frågor..

Han har ju även haft tid på sig att tänka igenom dådet, under hela promenaden till skolan.

Spekulerar bara..: vad har skett under de sista veckorna i gm`s liv ?
Har "något" skett som har fått honom att gå ifrån tankar till handling ?
Sen så misstänker jag nog, att han har något lugnande i systemet i.o.m att han poserar med tonårsbrudarna..

Han kanske valde den skolan för att inte riskera att döda ett barn till en granne eller bekant. Han visste att det bara var invandrare där och han och hans familj kände inga invandrare.

Det som har skett som kan ha triggat honom kan vara de palestinska knivattackerna som har skett de senaste veckorna. Liveleak har flera sådana videos där palestiner jagar judar med kniv och dödar dem. En av de palestinska attentatsmännen var bara 15 år och syns i en video jaga judaiska ungdomar och hugger dem med kniv. Den 15 åriga palestinska attentatsmannen syns sedan ligga och vrida sig i en pöl av blod då israelisk polis skjutit ner honom.

Jag är rätt övertygad om att det är denna palestinska knivintifada som har inspirerat honom.

Jag följer inte svensk massmedia så jag vet inte hur mycket uppmärksamhet de palestinska knivattackerna har fått här i Sverige.
Citera
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Sedan håller väl polisen på för fullt och gräver igenom killens dator vid det här laget så det lär väl visa sig.

Vilket drömjobb att få granska hans aktiviteter vid tangentbordet. Det blir ju som en detaljerad dagbok som avslöjar hela hans inre liv, timme för timme, dag efter dag. Utifrån det får vi säkert veta hur tokig han egentligen var.

Det är skrämmande att den stora demokratin i väst kan läsa av oss alla, på motsvarande sätt, utan att ta våra datorer i beslag. Det sköter Google åt storebror.
Citera
2015-10-22, 23:37
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle21631922.ab

Krönikör på AB menar att vi inte ska skrika högerextremist än. Väldigt vettig krönika. Det var liksom lite drygt 12 timmar sen det skedde. Vi kan möjligt veta allt än. Informationssamhället måste sakta ner lite.
Citera
Bannlyst
Tror ni att han hyllade Breivik? Sägt vad ni tror
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carcosa
Var det bara blattar som han högg? Snubben som dog var ju kolsvart, så det känns ändå inte helt för jävligt. Var väl bara en tidsfråga innan vi fick vår version av en skolskjutning, men till skillnad från Staterna, Finland m. fl. så är det knepigare att få tag på vapen här, och då blir rubrikerna som de blir. Själv tycker jag att utstyrseln såg pampig ut.

Ojojoj vilken hårding du är ! Du fick väl ett redigt praktstånd när du kokade ihop den här smörjan. Var vänlig uppsök en psykolog.

Förjävla tragisk händelse...

Skulle säga att det är snudd på omöjligt att skydda sig mot sånt här
Citera
Medlem
knors avatar
Fatta!
Citat:
Väl på sjukhuset fick mamman veta att Ahmed Hassan höll på att opereras för sina livshotande skador.
– Jag fick vänta länge, länge på att få information. Timmarna gick och jag var så orolig och rädd, säger Kiin Mohamed Ali.
Till slut fick hon beskedet som ingen förälder någonsin vill få.
– De sa att han inte hade klarat sig och jag blev så ledsen. Jag älskade honom så mycket, så mycket. Han var så snäll och så hjälpsam, säger hon med gråten i halsen.
Anton, ditt eländiga missfoster. Brinn i helvetet. Länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Märkligt att hur vi på ett dygn kan till och med genom gammelmedia veta nästan allt om gärningsmannen, men när en neger rasistmördar svenskar på IKEA så får vi vänta länge på svar.

Flashback torde vara en av Sveriges skarpaste nyhetsmedia, ingen tvekan om att sosse- och jude- pressen drog nytta av Flashbacks: effektivitet, skarpsinne och gemenskap.

om du tänker längre än näsan så borde även du inse skillnaden i att få tag i namn o bild mellan en människa i samhället som folk känner och en totalt okänd asylsökande. den senare är även han numera uthängd i gammelmedia utan att vara dömd.

påstår inte att du har generellt fel men i den här jämförelsen är du ute o cyklar.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Han kanske valde denna skola då det var högstadium och inte låg eller mellan. Han ville väl inte mörda de yngsta...
Det är väl inget högstadium alls - utan har både förskoleklasser samt årskus 1-9 ..
Citera
Medlem
napalmenss avatar
Min tanke är att han har letat efter sina offer, skulle de varit slumpmässigt utvalda tror jag fler hade dödats.
Citera
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
finns inget övrigt uniformslikande i utstyrseln. nassar bär inte mask till uniform, varför dölja sig om man ändå vill dö. masken är en del av kostymen. nassar bär inte heller svarta svärd till sin uniform. DV all over it.

Skulle lagt in en smiley så ironin kom fram tydligare.
Mördaren bar en Nazihjälm, punkt slut.
Sen om han ville föreställa Darth Vader kan inte jag svara på och inte han heller.
Brottet i mina ögon är vidrigt oavsett klädsel. Ge sig på oskyldiga och unga, fy fan.
Särskilt politiskt tror jag inte heller att brottet är.
Citera
2015-10-22, 23:38
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Har nämnts tidigare och kopplingen ser ut att vara en figur i dataspelet "Fallout". Jag minns nu inte exakt, men var något med en karaktär kopplad till LAPD tror jag det var med hjälm, mask och rock.

Hittade detta när jag sökte tidigare: https://www.flickr.com/photos/hazardu5/2147845116

http://vignette4.wikia.nocookie.net/...20150327233343
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in