Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-22, 11:58
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Men snälla!!!det är sånna som ni dom gör att trådarna blir löjligt långa. Bilder på den krockade sjukvårdsbilen finns utlagda i tråden FLERA ggr. Använd sökfunktionen om ni inte orkar läsa igenom 20 fjuttiga sidor.

Det borde finnas en "media flik" i varje tråd. Skulle minska antal posts med 40% i en sådan här tråd.
Citera
2015-10-22, 11:58
  #230
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Hörde nåt om att det var han med svärdet som sköt ambulanschauffören? Någon som kan bekräfta?
Va fan??

Det måste va ett felaktigt rykte, hade ju media nappat på direkt annars. Sjukvårdare skjuten av gm...glöm.
Citera
2015-10-22, 11:58
  #231
Avstängd
iFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Hörde nåt om att det var han med svärdet som sköt ambulanschauffören? Någon som kan bekräfta?

Ryktet går om detta ja, eller inte att han sköt chauffören men att han skall avlossat skott.

Moderatorer vart är ni?
Citera
2015-10-22, 11:59
  #232
Medlem
Slut upp och tjata om ambulansen, vem fan bryr sig on den.

Det som har hänt är att 4 eller 6 personer är skadade, skott har hörts, ev från flera olika vapen, kanske inte bara polisens.

Det finns bilder tagna utanför, speciellt på en lätt krockad ambulans. Det borde snarast komma upp bilder inifrån och tagna mer i samband med händelsen. Är helt säker på att fler personer sitter på sådana bilder, så posta dom gärna.
Citera
2015-10-22, 11:59
  #233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Borde inte ambulansförare och poliser vara förberedda på just det?

Jo det kan jag tycka, till en viss del. Jag arbetar själv inte inom något av yrkena(Polis, ambulans, brandkår etc) men jag har en svåger som är brandman och en bekant som är polis. Jag vet att det blir annorlunda när det är barn inblandade. Personer som hoppat framför tåg, lemlästade i en trafikolycka med mera ska tydligen enligt utsago inte vara i närheten av känslorna när ett barn är skadat(såvida inte barn är inblandat) Som sagt, har inga personliga erfarenheter, bara vad jag fått berättat för mig.
Citera
2015-10-22, 12:00
  #234
Medlem
Erikons avatar
Bekräftat, enligt barnen så var GM Mörkhyad, och inte etnisk Svensk. Det är därför media inte rapporterar in etnicite.
Citera
2015-10-22, 12:00
  #235
Medlem
santos_devilles avatar
kom en varning på 4Chan /b/ igår om att en skola i både Sverige och Norge skulle attakeras.
Citera
2015-10-22, 12:00
  #236
Medlem
Broskbulles avatar
Vågar man gissa på en muslim som attackerat kristna med utländsk härkomst?
Citera
2015-10-22, 12:01
  #237
Avstängd
iFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Bekräftat, enligt barnen så var GM Mörkhyad, och inte etnisk Svensk. Det är därför media inte rapporterar in etnicite.

Det stämmer. Bekräftat sedan länge.

Vad som är okänt är ifall om det är en elev från skolan pga maskeringen.
Citera
2015-10-22, 12:01
  #238
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
I Veckans Brott för bara två dagar sedan visades reportage om Polisens övningar vid en skolattack. Slump?

Reflekterade också över det. Detta då med tanke på copycats om det är så bra att visa sådana grejer. Nu återstår det väl att se exakt vad som hänt här.
Citera
2015-10-22, 12:01
  #239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
kom en varning på 4Chan /b/ igår om att en skola i både Sverige och Norge skulle attakeras.

Källa?? Länka please!!!!
Citera
2015-10-22, 12:02
  #240
Medlem
Axells avatar
Ingen som har koll på om det har dykt upp något på 4chan eller typ Jodel där man har förvarnat om detta likt det har gjorts när det kommer till många andra massaker?

Baserat på tidigare inlägg i denna tråd så kanske det inte talar för att det är en "vanlig" socialt missanpassad person (typ nörd) som man brukar tänka på när det kommer till skolmassaker utan att det är någon galning som det var vid IKEA-dådet?

Kan det har någon betydelse att detta dåd är gjort med machete/svärd? I dem enda sammanhangen jag själv läser om att detta vapen när det används idag är när man ser videos på när IS avrättar folk. Är det någon med djupare religiös kunskap som vet om att svärdet är ett religiöst betingat föremål?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback