Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-22, 16:50
  #1489
Medlem
V.corleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Under senaste skolskjutningen så passade Obama på att godkänna och skriva under TPP -lagen för senaten att rösta om. Utan debatt eller diskussion i media. Bäst att hålla öga på nya eventuella kontroversiella lagar nu då.

PS:Värt att notera kanske att GM använde samma formulering i sitt inlägg på 4chan som skolskjutaren i USA använde i sin post, ända in i detaljen samma avskedsfras 'So long space robots'.

Media kommer nog köra mycket på copycatspåret för att avleda eventuella misstankar.

En teori kan vara att säkerhetsvakter kommer att patrullera skolorna under förevändning att de ska förhindra liknande dåd men i själva verket är anledningen självklart ett ökat antal krigsskadade och agressiva arab/afghan "ungar". Ser inte lika "rasistiskt" ut då och Sverige/svenskarna kan behålla sin skenheliga självbild som ett moder Teresa-land för all världens flyktingar och lycksökare.
Citera
2015-10-22, 16:50
  #1490
Avstängd
GeneralTuttes avatar
Tragiskt han ser ju ut som en fullt normal och snäll människa . Hur fan kan det slå så slint i huvudet på en människa?
Citera
2015-10-22, 16:50
  #1491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008285773235

Snackas mkt där


Ja, det gör det. Verkar komma slå rekord i näthat där.

Kolla istället på den andra broderns (J*****) FB - där finns en hel del att beskåda...

Så jäkla sorgligt alltihop.
Citera
2015-10-22, 16:51
  #1492
Medlem
Det var ett djävla tjat om SD i denna tråd. Det är knappast Jimmie Åkessons fel att det poppar upp personer som inte kan hantera denna abnorma invandring. SD vill ta ansvar för landet så att just sånt här kan undvikas. Är det några som är våldsamma så är det vänstermänniskor. Många av dessa har också ett bedrövligt språkbruk och kallar övriga medlemmar för både det ena och det andra. Hoppas att sånt raderas med tiden då det är otrevligt att läsa. Någon här slog rekordet och jag hade verkligen lust att trycka på knappen.

SD har inget med dessa mord att göra utan snarare regeringen som verkar ha någon form hjärnförlamning.
Citera
2015-10-22, 16:51
  #1493
Medlem
Amanites avatar
Frågan är vad det förmodade motivet (rasistiskt) kommer att sända för signaler ut i samhället när tidingarna börjar skriva om det hela som rasistdåd. Det kommer att bli ett jävla liv. Från båda sidor.
Citera
2015-10-22, 16:51
  #1494
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Kan det vara så att Monkan Lundin är hans morsa? Kan vara värt att ta kontakt med henne och höra om hon är nöjd med uppfostran av sin son.

Jag skulle inte gå så långt eftersom det inte är hennes fel. Det kan helt enkelt vara så att killen varit enormt problematisk hela sitt liv och vi har ingen aning om vilket jobb de lagt ner för att göra det bästa. Troligen är det en kille med vissa störningar och som alltid haft svårt att passa in. Samtidigt skulle jag tro att lillebrodern kan vara helt normal. Jag känner själv syskon där den ena kan vara väldigt udda på något sätt, men den andra känns hur normal som helst.

Jag gissar på att han var familjens svarta får. Inte svårare än så.
Citera
2015-10-22, 16:52
  #1495
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det borde väl gå att se vid en obduktion om han var påverkad av cannabis?
Cannabis? Vad får dig att tro att GM skulle prata konstigt av att röka på? Det är mycket troligare att han dragit i sig en kvarting renat eller lite RC-benzo för att lugna nerverna. Med tanke på hur pass välplanerat dådet var så är det rimligare också. Killen var ju kapabel att tänka så det var säkert en del av hans plan, att hålla adrenalinpåslaget under kontroll.
Citera
2015-10-22, 16:52
  #1496
Medlem
JnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinmusic
men fuck dig å din jävla propaganda.
MAN GÅR INTE UT OCH DÖDAR NÄR MAN HAR RÖKT EN JOINT DIN JÄVLA AFTONBLADSLÄSARE
Ma gör värre saker, typ röstar på MP eller något i den stilen...

Hur som helst tråkigt för PK media att de aldrig kommer att får reda på om detta var ett rasistiskt brott...
Citera
2015-10-22, 16:53
  #1497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Tragiskt han ser ju ut som en fullt normal och snäll människa . Hur fan kan det slå så slint i huvudet på en människa?
Utseende har ju inte direkt nåt med vad som pågår i huvudet att göra.
Citera
2015-10-22, 16:53
  #1498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det är helt riktigt men till skillnad mot skolattacken i Trollhättan så var attacken i Kungälv 1961 en skolskjutning. Detta skall vara den enda skolskjutning som har existerat i Sverige - dessbättre.

(FB) Dråp och tragedi i Kungälv 1961.

Jag vet att dagens gärningsman använde stickvapen. Det var därför jag använde ordet skolattack.
Citera
2015-10-22, 16:53
  #1499
Medlem
vizsofiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppepi
Vilken sinnessjuk jävla logik !

Logiken innan det var att det var JÅ:s hatretorik hade skapat det. Då det tydligt framgick att han är emot mångkulturalism och valde skolan bara därför. Så enligt min ironiska logik - för det var så den var menad. Så skulle detta inte hänt eftersom mångkulturen hade haft ett mycket mindre inflyttande om JÅ varit statsminister.
Citera
2015-10-22, 16:54
  #1500
Medlem
Ett Rammstein-fan som attackerar en skola; det har hänt tidigare va? Slump, naturligtvis, men det var det jag anmärkte på hans FB.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback