Citat:
Ursprungligen postat av
lyktstolpe
http://katerinamagasin.se/du-borde-skammas-jan-guillou/
Säkert redan postad, men Gillou kakkas för maktgalen mansgris
Edit: såg jag var tvåa på bollen
HAHA, skruvat rolig nedsabling av stackars Jan Guillou, det måste vara synd om honom nuförtiden ?
Ingen läser hans korkade krönikor, ingen av dagens ungdom förstår någonting om
kommunismens trösterika budskap.
Guillou har kallats för "mullig mansgris" förut.
Jag tror det var Maria Scherer som ska ha kallat Guillou för det.
Plus något åt slemgubbehållet.
Göran Rosenberg och Maria Scherer hade ett tag ett gemensamt TV-program, men de verkade
sedan ha skilts åt. I samma veva verkar Göran Rosenberg och Jan Guillou blivit osams.
Möjligen att Guillou också då under samma tid dumpade Jan Scherman ?
Lite svårt att lägga pussel så långt tillbaka i tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Felicia.C.Rose
Ja...? Det är så klart en fördel för Guillou att ha varenda svåger i hela Kultursverige som sin hejduk och kumpan. Som lyfter fram varje ny bok från honom som en stor kulturhändelse, och bjuder in honom som något slags universalgeni till alla tänkbara soffor och paneler där han kan sitta och göra reklam för sig själv (även om han som bäst har hobby-kunskaper om området som diskuteras).
Jag tror Guillous böcker tjänar mycket på att bli översatta.

Sen har Tyskarna någon konstig fetisch för svensk kultur...
Försäljningssiffror säger heller inget om litterär kvalité. Jag sätter Guillou på max samma nivå som Camilla Läckberg.
Skillnaden är förstås att Läckberg inte har uppblåst ego som en medelstor zeppelinare, och inte framställer sig som Sveriges viktigaste och bästa författare, journalist, medeltidshistoriker, vapenexpert, jägare, militärhistoriker, KGB-spion, PLO-frihetskämpe, simmare, slagskämpe, politiska analytiker, underrättelseproffs, skildrare av bögsex och skådespelare.
//FCR
Akta dig vad du önskar, rätt som det är så är Läckberg stor som en spärrballong från WW1 ?
Det verkar ju inte föreligga några bekymmer för Piratförlaget direkt med sina dryga 50 miljoner i omsättning.
Så i det perspektivet så verkar det ju skitlöjligt att Guillou vägrar betala förmånsskatten ?
Alla som håller på med detta att lägga tillgångarna i ett bolag har ju varit där, med att det blir
samma fight varenda gång ?
Som sann kommunistbolsjevik har ju Guillou gett Skatteverket "carte blanche" att hitta på vilka skatter som helst.
Och nu senast under förra Regeringen med ett totalt virrigt Miljöparti ?