2022-09-07, 21:04
Medlem
Mailmanss avatar
Hahaha sån jävla lögn..
men vem som helst hade ju kunna dra en rövare för att lösa de med försäkringsbolaget.
Citera
2022-09-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Hahaha sån jävla lögn..
men vem som helst hade ju kunna dra en rövare för att lösa de med försäkringsbolaget.
Han får betala, kraschar in i parkerade bilar, så pass att åtminstone en av dem flyttas upp på trottoaren. Normalt när man gör en högersväng över en cykelpassage är det närmast krypfart. Att en stor Lexus skulle kastas som ur en katapult faller på sin egen orimlighet.
Det handlar nog mest om jannes bild av sig själv som den bäste och dito hos allmänheten än om pengar.
Citera
2022-09-07, 21:34
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Han får betala, kraschar in i parkerade bilar, så pass att åtminstone en av dem flyttas upp på trottoaren. Normalt när man gör en högersväng över en cykelpassage är det närmast krypfart. Att en stor Lexus skulle kastas som ur en katapult faller på sin egen orimlighet.
Det handlar nog mest om jannes bild av sig själv som den bäste och dito hos allmänheten än om pengar.

Sant!
Citera
2022-09-07, 21:39
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongosuffix
+++

Tror bara för att han är vänster så hatar folk på honom.

Nej, rväerom. Guillou är "vänster" för att kunna hata folk och komma undan med det.

I alla hans böcker målas en bild av en ensam superhjälte upp, alltid tillhörande samhällets elit. Man förstår att det är Jans drömmar. Ok visst men sammantaget med hans offentliga persona blir det väldigt patetiskt. Och nu är han förbi bäst före datum med råge. Och vänstern med.
Citera
2022-09-07, 21:49
Medlem
LouvaDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Nej, rväerom. Guillou är "vänster" för att kunna hata folk och komma undan med det.

I alla hans böcker målas en bild av en ensam superhjälte upp, alltid tillhörande samhällets elit. Man förstår att det är Jans drömmar. Ok visst men sammantaget med hans offentliga persona blir det väldigt patetiskt. Och nu är han förbi bäst före datum med råge. Och vänstern med.

Bra sammanfattning!
Citera
2022-09-07, 22:19
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp

Är det inte cyklisten som har företräde här? Cyklisten ligger ju i högerfilen som Janne ska korsa. Eller förstod jag artikeln fel? Eller har jag bara dålig koll:P
Citera
2022-09-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Är det inte cyklisten som har företräde här? Cyklisten ligger ju i högerfilen som Janne ska korsa. Eller förstod jag artikeln fel? Eller har jag bara dålig koll:P
Vid korsningen är det cykelbana skild från gatan, bägge parter har skyldighet att vara uppmärksamma vid en sådan här korsning.
http://www.trafiksakerhet.se/ar-bile...id-hogersvang/
26 § En förare får svänga i en vägkorsning endast om det kan ske utan fara eller onödigt hinder för andra som färdas i samma riktning. Särskild uppmärksamhet skall riktas på den bakomvarande trafiken.
Citera
2022-09-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut

Antar att JG kom körande Oxenstiernsgatan i riktning mot Strandvägen, och svängde höger in på Linnégatan.
Cyklisten kom i cykelkörfältet på insidan och skulle rakt fram.
Det kan uppstå farliga situationer i det läget, och båda är ju skyldiga att ha koll på varandra.
JG brände upp på refugen och studsade in i bilarna som stod parkerade längs Linnégatan.
JG får nog ta på sig en del av skulden här, men eftersom han har första tjing på berättandet, så det gör han ju inte utan blir han ju i hans egna ögon hjälten i dramat. Han räddade livet på en cyklist!
Ungefär som när han bröt lårbenshalsen. Gentleman som han är, så skulle han avlasta damerna genom att bära sin egen ölflaska. Den fina knorren på den storyn var att han räddade ölflaskan!
Vilken hjälte!
Senast redigerad av MacMackay 2022-09-07 kl. 22:40.
Citera
2022-09-07, 22:53
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Så Janne G kom brännande ner för Oxenstiernsgatan. På högersidan går en cykelbana. (Vilken har jävligt god sikt från bilvägen.)

Janne G vill svänga höger in på Linnégatan, men cyklisten vill fortsätta rakt fram, över Linnégatan på cykelpassagen. Det är då vad Janne kallar "försökte köra om mig på insidan när jag skulle svänga höger". Men han cyklar på en cykelbana och över en cykelpassage.

Janne ska alltså stanna och ge cyklisten tillfälle att passera.

Men det struntar han i.

Han bränner alltså över en sån upphöjning vid ett övergångsställe (som är till för att få gubbar som Janne att sakta in), över ett övergångsställe, svänger höger in på en 30-väg, över en cykelpassage och ett obevakat övergångsställe, så fort att han inte lyckas bromsa.

– Det kom en sån där fartkanon och försökte köra om mig på insidan när jag skulle svänga höger. Hade jag fortsatt svängen är det ingen tvekan om att jag hade klippt honom, säger Jan..

Är det så?
Citera
2022-09-07, 22:57
Medlem
Janne är ensam vållande till olyckan eftersom det inte finns någon annan inblandad i krocken,"cyklisten" försvann ju om han ens har funnits..
Citera
2022-09-07, 23:40
Medlem
ziggarillens avatar
Den här narcissisten gör allt för att få uppmärksamhet. Att han har en egen tråd på flashback borde höja hans ego till skyarna. Hatar fanskapet.
Citera
2022-09-08, 00:07
Medlem
WTF865s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Janne är ensam vållande till olyckan eftersom det inte finns någon annan inblandad i krocken,"cyklisten" försvann ju om han ens har funnits..

Ja, Janne hade väl dragit i sig en vinare innan, det gamla fyllot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in