2022-06-15, 20:22
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parisaren
Vad syftar han pa? Stryk av sin styvfar?
Oerhört muppigt att 'skryta' om att han är uppfostrad. Han bar en bärs, krävs ingen nobel bakgrund för det eller tror han allmogen inte gör sånt tro
Citera
2022-06-15, 20:52
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Oerhört muppigt att 'skryta' om att han är uppfostrad. Han bar en bärs, krävs ingen nobel bakgrund för det eller tror han allmogen inte gör sånt tro
Vem bryr sig om Janne längre. Vet att han publicerar sin regelbundna avföring på Aftonbladet.
Han slutade vara intressant i samma stund som han föddes...
Citera
2022-06-15, 22:05
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Vem bryr sig om Janne längre. Vet att han publicerar sin regelbundna avföring på Aftonbladet.
Han slutade vara intressant i samma stund som han föddes...

He, he. Det var något rörande hjälplöst över den kommentaren som fick mig att tänka på det arabiska ordspråket : Hunden skäller, men karavanen drar vidare.
Citera
2022-06-15, 22:07
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Där fick han beviset på det han tyckt vara ett viktigt argument tidigare "Det är större risk att bryta höften än att bli mördad av muslimer" , speciellt på fyllefest.
Han är, givetvis, synsk. Som vanligt fick Guillou det sista skrattet.
Citera
2022-06-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofh
"Jan Guillou, 78, har brutit lårbenshalsen.

Det hände i en hotellkorridor i Norge, när han skulle bära en ölflaska åt författarkollegan Anne Holt.

– Det var min gentlemannamässiga uppfostran som orsakade det hela, säger han."

https://www.expressen.se/noje/jan-gu...larbenshalsen/

Guillous fatala fall orsakades naturligtvis inte av hans uppfostran. Där gör den gamle KGB-agenten en helt felaktig koppling. Att han ramlade och olyckligtvis bröt lårbenet berodde snarare på en kombination av hög ålder, alkoholpåverkan och möjligen dålig belysning i hotellkorridoren och en lurig mattkant eller tröskel. En flaska öl borde Guillou klarat att bära utan att gå omkull, annars är han i sämre skick än jag trodde.
Citera
2022-06-16, 00:20
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Guillous fatala fall orsakades naturligtvis inte av hans uppfostran. Där gör den gamle KGB-agenten en helt felaktig koppling. Att han ramlade och olyckligtvis bröt lårbenet berodde snarare på en kombination av hög ålder, alkoholpåverkan och möjligen dålig belysning i hotellkorridoren och en lurig mattkant eller tröskel. En flaska öl borde Guillou klarat att bära utan att gå omkull, annars är han i sämre skick än jag trodde.
En flaska vin.
Citera
2022-06-16, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
En flaska vin.

En flaska öl.
expressen.se:
"Jan Guillou, hans hustru Ann-Marie Skarp, den norska deckarförfattaren Anne Holt och hennes hustru Tine Kjaer var tillsammans på väg upp till sitt hotellrum, där de skulle fira ett lyckat litterärt framträdande tidigare på kvällen.

– Jag upptäckte att Anne gick och bar på två ölflaskor och ett vinglas. Jag tänkte att så kan man inte ha det, så jag tvingade av henne en ölflaska för att det skulle gå lättare, säger Jan Guillou.

Kort senare råkade han snubbla på tre små trappsteg.

– I luften hann jag tänka ut att en gentleman inte krossar en ölflaska i en hotellkorridor. Jag ansträngde mig och lyckades rädda ölflaskan. Effekten blev emellertid att jag landade rakt på ena höften."
Citera
2022-06-16, 09:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
En flaska öl.
expressen.se:
"Jan Guillou, hans hustru Ann-Marie Skarp, den norska deckarförfattaren Anne Holt och hennes hustru Tine Kjaer var tillsammans på väg upp till sitt hotellrum, där de skulle fira ett lyckat litterärt framträdande tidigare på kvällen.

– Jag upptäckte att Anne gick och bar på två ölflaskor och ett vinglas. Jag tänkte att så kan man inte ha det, så jag tvingade av henne en ölflaska för att det skulle gå lättare, säger Jan Guillou.

Kort senare råkade han snubbla på tre små trappsteg.

– I luften hann jag tänka ut att en gentleman inte krossar en ölflaska i en hotellkorridor. Jag ansträngde mig och lyckades rädda ölflaskan. Effekten blev emellertid att jag landade rakt på ena höften."
En omskrivning för att alkisen supit sig kraftigt berusad och snubblat.
Att ljuga in Holt i historien får den att låta bättre och hon kommer givetvis inte att kommentera det hela offentligt.
Så jobbar mytomaner och sociopater.
Citera
2022-06-16, 16:35
Medlem
Yokosunas avatar
Jaså, Janne har druckit starkt och ramlat.
Citera
2022-06-17, 02:35
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yokosuna
Jaså, Janne har druckit starkt och ramlat.
Skit samma men han sitter och dricker när han skriver, sluddrar blev aldrig akademiker.
Citera
2022-06-17, 06:43
Avstängd
FindAways avatar
Jan G. Ser ut som ett riktigt "pölstryne" nu för tiden. Super han ihop med Steffo T. tro?
Citera
2022-06-23, 01:33
Guillou åker på skattesmäll. Det måste glädja den "negativt skatteplanerande" fasadkommunisten att nu få en extra möjlighet att bidra till den ekonomiska utjämningen av samhället. *Winning*

Jan Guillous saftiga skattesmäll i domstol
https://stoppapressarna.se/svenskt/j...all-i-domstol/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in