2016-06-11, 09:14
Medlem
haha kolla in bengt ugglas facebook i nån av kommentarerna rekommenderar nån överklass kompis att kontakta hells angels, mkt lovande hoppas dom rycker in till gubbens försvar, kan nån dra ett mail till dom att herr uggla behöver deras hjälp
Citera
2016-06-11, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Härlig freakshow mitt i Djursholm. Är det inte dags att dessa 2 herrar anlita en skiljedomare eller medlare. Om inte annat för deras vandel skull.

Det är väl på Djurgården detta utspelar sig. Känns som Uggla har för mycket fritid. Varför sjukskriven sen februari förra året ? Sen tycker jag personligen att han inte behövt lägga upp ett foto på ett barn på sin FB sida. Han kunde ha klippt bort honom.
Citera
2016-06-11, 09:26
Medlem
tycker det är jävligt fegt att spöa en gammal gubbe

här kan man maila petters huvudkontor och fråga varför deras vd i Sverige spöar gamla gubbar och sätter skräck i en hel brf förening

http://www.adlittle.com/contact-us.html
Citera
2016-06-11, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truthnow56
haha kolla in bengt ugglas facebook i nån av kommentarerna rekommenderar nån överklass kompis att kontakta hells angels, mkt lovande hoppas dom rycker in till gubbens försvar, kan nån dra ett mail till dom att herr uggla behöver deras hjälp

Vad ska HA göra menar du, i så fall verkar det ju finnas mer pengar att hämta hos motparten. Denna övertro på HA är skrattretande. Du tror inte företagsledare idag redan har säk folk bakom sig som just förhindrar att några kriminella gäng oavsett bokstavskombination närmar sig... ( eftersom de känner varandra hela bunten )
Citera
2016-06-11, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Vad ska HA göra menar du, i så fall verkar det ju finnas mer pengar att hämta hos motparten. Denna övertro på HA är skrattretande. Du tror inte företagsledare idag redan har säk folk bakom sig som just förhindrar att några kriminella gäng oavsett bokstavskombination närmar sig... ( eftersom de känner varandra hela bunten )

jaha men vem ska hjälpa gubben då, petter är mkt starkare och yngre nån dag kommer han ju döda gubben eller misshandla han svårt, polisen är ju inte mkt att ha nuförtiden! Nån måste stå upp för dom äldre det är fegt att slå en gamling.
Citera
2016-06-11, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Det är väl på Djurgården detta utspelar sig. Känns som Uggla har för mycket fritid. Varför sjukskriven sen februari förra året ? Sen tycker jag personligen att han inte behövt lägga upp ett foto på ett barn på sin FB sida. Han kunde ha klippt bort honom.

Ännu värre! En av Stockholms mer exklusivare adresser.
Citera
2016-06-11, 10:04
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truthnow56
jaha men vem ska hjälpa gubben då, petter är mkt starkare och yngre nån dag kommer han ju döda gubben eller misshandla han svårt, polisen är ju inte mkt att ha nuförtiden! Nån måste stå upp för dom äldre det är fegt att slå en gamling.
Om det nu är som så att gubben gjort fel så är det klart att PK måste agera. Att gubben är gammal ger ju honom inte immunitet att göra vad han vill och bara gå därifrån.
Kan ju lika gärna vända på det - gubben är gammal och svag och bör därför se till att inte hamna i konfrontationer med yngre män.

När jag såg programmet där dom var med var det omöjligt att veta vad som är rätt eller fel. PK framstår ju som hård och gubben som bara en sävlig gubbe men det behöver ju inte vara så.

Gissar att dom gör allt för att provocera varandra, om Uggla nu såg att grannfrun stod och vattnade - var han verkligen tvungen att gå så nära (ev sparkavstånd) då med sin hund? Kunde han inte gått 10 meter ifrån? Visst, han har RÄTT att gå där men det betyder ju inte att han måste göra det.
Men dom gör nog så, tar alla chanser.
Citera
2016-06-11, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Om det nu är som så att gubben gjort fel så är det klart att PK måste agera. Att gubben är gammal ger ju honom inte immunitet att göra vad han vill och bara gå därifrån.
Kan ju lika gärna vända på det - gubben är gammal och svag och bör därför se till att inte hamna i konfrontationer med yngre män.

När jag såg programmet där dom var med var det omöjligt att veta vad som är rätt eller fel. PK framstår ju som hård och gubben som bara en sävlig gubbe men det behöver ju inte vara så.

Gissar att dom gör allt för att provocera varandra, om Uggla nu såg att grannfrun stod och vattnade - var han verkligen tvungen att gå så nära (ev sparkavstånd) då med sin hund? Kunde han inte gått 10 meter ifrån? Visst, han har RÄTT att gå där men det betyder ju inte att han måste göra det.
Men dom gör nog så, tar alla chanser.

Ja, det är klart att det är bådas fel. Uggla verkar hela tiden vilja gå in i en offerroll vilket han förvisso har gemensamt med Kilefors. Att Uggla börjar bråka även med frun och sonen tycker jag visar att även han har ett stort ansvar för den uppkomna situationen.

Som jag skrev tidigare har Uggla tyvärr blivit en rättshaverist på äldre dar. Striden är viktigare än att komma fram till en rimlig lösning. Tyvärr inte ovanligt bland äldre män som får för mycket fritid.
Citera
2016-06-11, 13:35
Medlem
Våldsamma bråket mellan toppcheferna

http://www.expressen.se/nyheter/vald...-toppcheferna/
Citera
2016-06-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Härlig freakshow mitt i Djursholm. Är det inte dags att dessa 2 herrar anlita en skiljedomare eller medlare. Om inte annat för deras vandel skull.

DJURSHOLM är det väl ändå inte utan DJURgården (redan påpekat av annan).

Men någon bör givetvis hålla koll på om det följer något eller några åtal. Dock
lär knappast det här fallet ha extra hög prioritet bara för att kontrahenterna
synts i TV.
Citera
2016-06-13, 20:15
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronstallet
Tydliga regler är bra.
Det blir ett helvete om man får in en psykopat i kretsen; vilket jag bedömer Kilefors som.

Ja, det finns ett oändligt antal exempel på bostadsrättsföreningar där någon galning fått makten och ställt till ett helvete för både förening och grannar. Jag har sett ett antal sådana fall med åren.

Jag har inte läst domen och har egentligen inte inte grund för att uttala mig om vem jag tror har mest rätt i tvisten. Ändå kan jag inte förneka att jag får obehagliga vibbar av Kilefors bara genom att läsa tidningsartikeln. Hela beteendet: aggressiv, rusar ut och filmar med telefonen, det är grannarna som hela tiden trakasserar hans familj (var väl åtta gånger de skulle ha fått bilarna förstörda) påminner mig på ett markant sätt om en människotyp man påfallande ofta stöter på i samband med sådana här tvister.
Citera
2017-07-13, 19:35
Medlem
Dom har kommit i hovrätten, överklagat till Högsta Domstolen av båda parter.

Inget prövningstillstånd meddelat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in