Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-21, 08:05
  #1
Avstängd
Citat:
Polisen grep i natt en man i 40-årsåldern misstänkt för våldtäkt på ett treårigt barn. Våldtäkten ska ha skett i Tingsryds kommun.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6283519
Citat:
Det ska finnas vittnen som sett mannen ta kontakt med flickan.
Citera
2015-10-21, 08:10
  #2
Medlem
Torsuss avatar
Jag bara undrar: har man inte som förälder bättre uppsikt över sitt barn än så här?
Jag har själv ett barn i den åldern och ALDRIG att jag låtit någon komma nära mitt barn.
I så fall hade den personen inte levt länge till...
Citera
2015-10-21, 08:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag bara undrar: har man inte som förälder bättre uppsikt över sitt barn än så här?
Jag har själv ett barn i den åldern och ALDRIG att jag låtit någon komma nära mitt barn.
I så fall hade den personen inte levt länge till...

Barnets pappa/släkting?
Citera
2015-10-21, 08:37
  #4
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag bara undrar: har man inte som förälder bättre uppsikt över sitt barn än så här?
Jag har själv ett barn i den åldern och ALDRIG att jag låtit någon komma nära mitt barn.
I så fall hade den personen inte levt länge till...

Många barn i den åldern går på dagis tex. Det är svårt att som förälder bevaka varje ögonblick.
Citera
2015-10-21, 08:45
  #5
Medlem
watsups avatar
Har alltid förundrats över våldtäkter överlag, i synnerhet grövre som i detta fall. Hur kan det vara värt för tillfredsställesle att risker sitt (antar att dom skiter i offret) liv så fullständigt. Gripen för barnvåldtäkt lär inte vara poppis på många ställen menar jag. Okej (min frågeställning okej inte okej som okej) om man är så sjuk att man inte fattar, men många är ju inte ens det. Någon som har någon idé ?
Citera
2015-10-21, 08:56
  #6
Medlem
Omständigheterna som kommit fram låter som om att det rör sig om någon form av gemensamt boende. Mannen är okänd enligt mamman. Flera vittnen finns. Platsen avspärrad. Finns det något
asylboende i Tingsryd?
Citera
2015-10-21, 09:54
  #7
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExceptionallyGood
Kan du inte tänka dig låta dina barn gå på dagis? Alla har inte möjligheten att vara hemma tills de börjar skolan.

Män får inte vara ensamma med barnen på de dagis jag känner till.
Citera
2015-10-21, 10:01
  #8
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumligavatten
Omständigheterna som kommit fram låter som om att det rör sig om någon form av gemensamt boende. Mannen är okänd enligt mamman. Flera vittnen finns. Platsen avspärrad. Finns det något
asylboende i Tingsryd?
Ja, visst gör det? Nåt annat känns smått osannolikt, det skulle i så fall vara om det handlar om en stor fest. Någon som vet hur det ligger till?
Citera
2015-10-21, 10:11
  #9
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Män får inte vara ensamma med barnen på de dagis jag känner till.
Det har jag aldrig hört talas om. Kan inte vara särskilt vanligt.
Citera
2015-10-21, 11:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag bara undrar: har man inte som förälder bättre uppsikt över sitt barn än så här?
Jag har själv ett barn i den åldern och ALDRIG att jag låtit någon komma nära mitt barn.
I så fall hade den personen inte levt länge till...
Ungefär det dummaste jag hört, det kan hända vid många tillfällen på dagis, av en nära anhörig (morfar/pappa/styvfar). Och att manlig personal inte skulle få vara ensamma med barn är nog något unikt för förskolan du har ditt barn. Att skuldbelägga mamman här är riktigt fult gjort.
Citera
2015-10-21, 12:22
  #11
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Har alltid förundrats över våldtäkter överlag, i synnerhet grövre som i detta fall. Hur kan det vara värt för tillfredsställesle att risker sitt (antar att dom skiter i offret) liv så fullständigt. Gripen för barnvåldtäkt lär inte vara poppis på många ställen menar jag. Okej (min frågeställning okej inte okej som okej) om man är så sjuk att man inte fattar, men många är ju inte ens det. Någon som har någon idé ?

Jag har funderat i de banorna själv och det enda rimliga jag kan komma fram till är att de antingen helt saknar konsekvenstänk eller att de helt enkelt saknar en spärr av självdisciplin och impulskontroll som andra människor har. Precis som feta människor inte bara kan ge fan i att vräka i sig skit trots att de vet att de riskerar att dö i förtid, så kan våldtäktsmän helt enkelt inte låta bli.

Brist på självdisciplin och låg impulskontroll gissar jag alltså framförallt är anledningen.
Citera
2015-10-21, 12:29
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Har alltid förundrats över våldtäkter överlag, i synnerhet grövre som i detta fall. Hur kan det vara värt för tillfredsställesle att risker sitt (antar att dom skiter i offret) liv så fullständigt. Gripen för barnvåldtäkt lär inte vara poppis på många ställen menar jag. Okej (min frågeställning okej inte okej som okej) om man är så sjuk att man inte fattar, men många är ju inte ens det. Någon som har någon idé ?

Varför skulle han inte göra det, man får ju ändå inget straff i Sverige. Några få år i Sveriges fängelse är nog inget problem, nu försöker jag inte leka "tuff" på internet men jämför gärna med USA's fängelser som nog är bra mycket värre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback