2015-10-21, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag bara undrar: har man inte som förälder bättre uppsikt över sitt barn än så här?
Jag har själv ett barn i den åldern och ALDRIG att jag låtit någon komma nära mitt barn.
I så fall hade den personen inte levt länge till...

Samma här. Den personen skulle inte få något semester på Säters dårhus.
Citera
2015-10-21, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Jag har funderat i de banorna själv och det enda rimliga jag kan komma fram till är att de antingen helt saknar konsekvenstänk eller att de helt enkelt saknar en spärr av självdisciplin och impulskontroll som andra människor har. Precis som feta människor inte bara kan ge fan i att vräka i sig skit trots att de vet att de riskerar att dö i förtid, så kan våldtäktsmän helt enkelt inte låta bli.

Brist på självdisciplin och låg impulskontroll gissar jag alltså framförallt är anledningen.

Och enligt rättvisan så är man inte ansvarig för sina handlingar menar du?
Citera
2015-10-21, 13:59
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Jodå, jag citerade rätt inlägg och tydde det som att du spekulerar i konsekvenstänk. Tänk om.

Vad i helvete pratar du om egentligen? Du har helt uppenbart inte förstått någonting av mitt inlägg. Jag spekulerade i varför våldtäktsmän, av självbevarelsedrift och egoistiska skäl, inte låter bli att våldta. Du börjar svamla om "ansvar". Mitt inlägg berör överhuvudtaget inte gärningsmannens ansvar.

Har du inte såpass läsförståelse att du klarar att förstå vad som står svart på vitt, så är det meningslöst att du deltar i någon diskussion. Det blir bara frustrerande för både dig själv och andra.
Citera
2015-10-21, 14:14
Medlem
MentalIstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Har alltid förundrats över våldtäkter överlag, i synnerhet grövre som i detta fall. Hur kan det vara värt för tillfredsställesle att risker sitt (antar att dom skiter i offret) liv så fullständigt. Gripen för barnvåldtäkt lär inte vara poppis på många ställen menar jag. Okej (min frågeställning okej inte okej som okej) om man är så sjuk att man inte fattar, men många är ju inte ens det. Någon som har någon idé ?
Jag skulle säga att det finns flera sorters sexualförbrytare. Dels de som drivs av sin sexualdrift och de är (enligt mig) alltid gravt empatistörda och dels de som mer gör det i form av ett slags tvångsbeteende. Lite komplicerat att förklara, men jag har träffat några sånna och de har själva haft en önskan om att bli inlåsta då de inte känner att de har kontroll över sitt beteende. Pedofiler som i det här fallet skulle jag säga tillhör kategori 1 och bör förvaras i väldigt låsta miljöer. Som sagt inget vetenskapligt, utan bara vad jag personligen tycker.
Citera
2015-10-21, 16:38
Medlem
segadongs avatar
Nån som har nån info?

Mest skitbra här inne nu.
Citera
2015-10-21, 16:51
Medlem
Förmodar att det inte skett i orten Tingsryd eftersom de säger Tingsryds kommun
Citera
2015-10-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karloken
häng ut svinet.

99.9% att det är en invandrare såklart. troligtvis ett afghan svin

Snarare är det en vit, svensk man som är GM.

Nån som sitter på mer info?
Citera
2015-10-21, 18:31
Medlem
MentalIstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karloken
häng ut svinet.

99.9% att det är en invandrare såklart. troligtvis ett afghan svin
Du har säkert annan info, men jag har faktiskt aldrig träffat en pedofil med utländsk bakgrund.
Citera
2015-10-21, 18:37
Medlem
Pluppiplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalIstid
Du har säkert annan info, men jag har faktiskt aldrig träffat en pedofil med utländsk bakgrund.

Så hur många pedofiler har du träffat egentligen?

För övrigt så finns det gott om pedofiler med rötter i Mellanöstern som har dömts i Sverige. Det är bara att de fallen väldigt sällan uppmärksammas i media.

Tycker det är på tiden att myten om den kritvita svensken som pedofil börjar tvättas bort. Inte minst för barnens skull. Det finns pedofiler bland alla raser och kulturer. Män som kvinnor.

Kom in i matchen för fan som vissa här brukar skriva.
Citera
2015-10-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalIstid
Hände på ett asylboende! Radio Kronoberg har talat om denna händelse hela eftermiddagen. Istället för att omedelbart larma polisen valde personalen på boendet att flytta på mannen. Larmet till polisen gjordes sent på kvällen istället av en väninna till det drabbade barnets mamma.
Citera
2015-10-21, 18:38
Medlem
Hände på asylboende. Migrationsverkets personal har försökt mörka, flyttat mannen innan polisen kom.

http://t.sr.se/1hTRzmD
Start 11:45
Citera
2015-10-21, 18:47
Medlem
MentalIstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppiplupp
Så hur många pedofiler har du träffat egentligen?

För övrigt så finns det gott om pedofiler med rötter i Mellanöstern som har dömts i Sverige. Det är bara att de fallen väldigt sällan uppmärksammas i media.

Tycker det är på tiden att myten om den kritvita svensken som pedofil börjar tvättas bort. Inte minst för barnens skull. Det finns pedofiler bland alla raser och kulturer. Män som kvinnor.

Kom in i matchen för fan som vissa här brukar skriva.
Jag har inte räknat dem, men jag skulle gissa att det är runt 15 st kanske. Dömda pedofiler talar jag om då. Lägger inga värderingar i det, kan bara konstatera att de jag stött på alla var väldigt svenska med väldigt svenska namn.

Vad har du själv för kännedom i ämnet som du kan tillföra till "matchen"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in