2022-10-20, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
Haha vad fan svamlar du om. Anorexiafetisch eller?
snarare du som lider av en fettofetisch
Citera
2022-10-20, 09:51
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Medvetenhet och självinsikt hos killar som mass-kommenterar om vilken effekt deras beteende kan ge.

Uppmuntra tjejer till att uppmärksamma killars försök när det är snyggt gjort. Det som får uppmärksamhet tenderar det att bli mera av, så vi bör hjälpas åt att visa uppskattning när killar lägger ut eftertänksamma inlägg eller snyggt tagna bilder.
Uppmärksamhet, helt rätt.
Vi kvinnor kan aldrig få nog av uppmärksamhet.

Svenska män är allmänt urusla på att vara positiva, ge positiv feedback, säga snälla saker osv, allt ska vara så himla neutralt och lagom.

Jag är tvärtom och fullkomligt lovebombar den jag är intresserad av. Nackdelen med det är att när man återgår till normalläge så kan de känsligare killarna bli osäkra på mina känslor längre in i ett förhållande eftersom jag inte är lika öppen med dem. Men känslor dör inte om allt är bra, de bara lugnar ner sig.

Mer positivt, mer uppmärksamhet.
Mer "om jag tycker den här tjejen är toppen så bör jag tala om för henne att hon är toppen!"
Citera
2022-10-20, 11:29
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Svenska män är allmänt urusla på att vara positiva, ge positiv feedback, säga snälla saker osv, allt ska vara så himla neutralt och lagom.

Jag är tvärtom och fullkomligt lovebombar den jag är intresserad av. Nackdelen med det är att när man återgår till normalläge så kan de känsligare killarna bli osäkra på mina känslor längre in i ett förhållande eftersom jag inte är lika öppen med dem. Men känslor dör inte om allt är bra, de bara lugnar ner sig.

Mer "om jag tycker den här tjejen är toppen så bör jag tala om för henne att hon är toppen!"

Sluta dra alla över en kam. Ger alla mina dejter eller tjejer komplimanger.
Citera
2022-10-20, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

klart man ger komplimanger och peppar och stödjer sin kvinna , man vill ju henne väl liksom
Citera
2023-04-08, 10:15
Medlem
Styrkelyftares avatar
Vad har egentligen hänt med HappyPancake? Jag har märkt av en stor skillnad till det sämre på bara 2 år.

Förut så fick jag uppskattningsvis 6-7 profilbesök och 2-3 svar på 10 skickade meddelanden.

I dag får jag vara nöjd med 1 profilbesök på 10 skickade meddelanden. Ett svar ska vi inte ens tala om.

HappyPancake försämrades avsevärt efter den stora gränssnittsuppdateringen hösten 2019 men nu har det sjunkit ytterligare ett snäpp enligt mina erfarenheter.

Jag har nu sedan i januari försökt få igång en vettig konversation med någon tjej utan resultat. Jag vill tro att jag är förhållandevis hårdhudad men det börjar kännas tufft nu. Rent psykiskt.

Någon som har liknande erfarenheter?
Senast redigerad av Styrkelyftare 2023-04-08 kl. 10:28.
Citera
2023-04-08, 16:36
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Vad har egentligen hänt med HappyPancake? Jag har märkt av en stor skillnad till det sämre på bara 2 år.

Förut så fick jag uppskattningsvis 6-7 profilbesök och 2-3 svar på 10 skickade meddelanden.

I dag får jag vara nöjd med 1 profilbesök på 10 skickade meddelanden. Ett svar ska vi inte ens tala om.

HappyPancake försämrades avsevärt efter den stora gränssnittsuppdateringen hösten 2019 men nu har det sjunkit ytterligare ett snäpp enligt mina erfarenheter.

Jag har nu sedan i januari försökt få igång en vettig konversation med någon tjej utan resultat. Jag vill tro att jag är förhållandevis hårdhudad men det börjar kännas tufft nu. Rent psykiskt.

Någon som har liknande erfarenheter?

Oroligt svårt då vi alla är olika, men minns att jag körde "the game" stilen inte på ett otrevligt sett utan mer skämtsamt som tex fråga varför de hade uppsatt eller utsläppt hår på bilderna eller nåt annat som stack ut men ändå inte, bara för att få igång en konversation och främst för att inte dra de gamla vanliga klyschorna.

Fick igång ett par konversationer men de rann tvärr ut i sanden.
Hur inleder du konversation när du säger vettig och sen att är hårdhudad?
Citera
2023-04-09, 07:30
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Oroligt svårt då vi alla är olika, men minns att jag körde "the game" stilen inte på ett otrevligt sett utan mer skämtsamt som tex fråga varför de hade uppsatt eller utsläppt hår på bilderna eller nåt annat som stack ut men ändå inte, bara för att få igång en konversation och främst för att inte dra de gamla vanliga klyschorna.

Fick igång ett par konversationer men de rann tvärr ut i sanden.
Hur inleder du konversation när du säger vettig och sen att är hårdhudad?

Det jag menar med att jag är hårdhudad är att jag inte brukar lägga någon större vikt vid om tjejerna svarar eller inte, utan att jag tar nätdejtandet med en klackspark. Det är mer min inställning och har inget med själva chattandet att göra.

Med det sagt börjar jag känna att det tar på psyket att inte ha lyckats fått till en flytande konversation på över 3 månader. Trots många försök.

Jag är medveten om att det inte går att skicka iväg ett ”Hej!” eller ”Hej, hur är läget?”. Det gäller, precis som du skriver, att sticka ut ur mängden med en välgjord profil och kreativa meddelanden som anspelar på tjejernas profiler. Men inte ens det hjälper nuförtiden. Åtminstone inte för mig.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2023-04-09 kl. 08:01.
Citera
2023-04-09, 07:49
Medlem
Citat:
Det jag menar med att jag är hårdhudad är att jag normalt sett inte brukar lägga någon större vikt vid om tjejerna svarar eller inte, utan att jag tar mitt dejtande med en klackspark. Det är mer min inställning och har inget med själva chattandet att göra.

Med det sagt börjar jag känna att det tar på psyket att inte ha lyckats fått till en flytande konversation på över 3 månader. Trots många försök.

Jag är medveten om att det inte går att skicka iväg ett ”Hej!” eller ”Hej, hur är läget?”. Det gäller, precis som du skriver, att sticka ut ur mängden med en välgjord profil och kreativa meddelanden som anspelar på tjejernas profiler. Men inte ens det hjälper nuförtiden. Åtminstone inte för mig.

Tycker sidan har varit död ganska länge. Likadant med alla dejtingsidor också pga att det är så enormt mycket fler män än kvinnor på dom.
Citera
2023-04-09, 07:51
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Tycker sidan har varit död ganska länge. Likadant med alla dejtingsidor också pga att det är så enormt mycket fler män än kvinnor på dom.

Könsfördelningen är säkert inte den bästa på HappyPancake, det har du nog rätt i. Men att det skulle bli så här mycket svårare och sämre på bara 1-2 år trodde jag inte.

Det har förvisso aldrig varit enkelt men det har definitivt varit enklare att få till en konversation/dejt än vad det är nu.
Citera
2023-04-09, 13:54
Medlem
Citat:
Könsfördelningen är säkert inte den bästa på HappyPancake, det har du nog rätt i. Men att det skulle bli så här mycket svårare och sämre på bara 1-2 år trodde jag inte.

Det har förvisso aldrig varit enkelt men det har definitivt varit enklare att få till en konversation/dejt än vad det är nu.

En sak som hänt är ju att du har blivit två år äldre och som kvinna kan man gallra och sortera rätt hårt. Vet inte hur gammal du är men du kan ju ha passerat någon brytpunkt vid 30 år eller något och kvinnor som använder filtret 18-30 år ser ju inte dig längre då om du har hunnit bli 31 eller 32 år trots att skillnaden i ålder är liten. För min del märker jag ingen större skillnad. Det finns inga kvinnor som går in och tittar och skriver till min profil varken nu eller då.
Citera
2023-04-09, 14:13
Medlem
Nätdejting har nog spelar ut sin roll, många av de tjejer som sitter där är bara ute efter bekräftelse och egoboost sedan har vi en ganska stor grupp som söker en daddy.
Citera
2023-04-09, 14:38
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Nätdejting har nog spelar ut sin roll, många av de tjejer som sitter där är bara ute efter bekräftelse och egoboost sedan har vi en ganska stor grupp som söker en daddy.

Dessvärre är det nog så, nätdejtingens tid börjar bli ett minne blott.

Jag har provat en del sidor/appar utöver HappyPancake så som Tinder, Mötesplatsen och Facebook Dating.

Jag har alltid fått överlägset bäst utdelning på HappyPancake men nu när även den sidan är körd finns det inte mycket hopp kvar för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in