2015-11-19, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
Alright. Då ska jag alltså, eller måste, skaffa en profilbild åtminstone så alla tjejer kan se mig. Men vad mer? Tänkte fråga vad vore rimligt att skriva i sin presentation? Och vilka åldrar ska jag välja utan att skrämma, från 18 till 45 kanske eller låter det som ett alltför stort gap? Och hur ska jag skriva första meddelandet till en tjej?

Var totalt ärlig i presentationen. Är du enbart ute efter knull, bryr sig folk inte något märkvärdigt om din presentation utan går strikt på dina bilder.

Jag hade en presentation som jag hade skrivit väldigt oseriöst och då fick jag ett och annat mail (flera om dagen om vissa dagen av olika tjejer). När jag skrev en totalt ärlig presentation, fick jag i princip enbart gnällmail av tjejer som antagligen hade känt sig träffade av presentationen...har bland annat skrivit att:

jag inte vill ha festande/ons-typer med tatueringar, minst 2 bilder där de inte har smink alls, att de ska kämpa i ett förhållande osv osv. Detta verkar irritera väldigt många på sidan, antagligen för att dee är väldigt få tjejer som inte knullaar runt/Festar titt som tätt numera och att de flesta tjejer skäms för att lägga upp bilder där de inte har smink, för då är de ju automatiskt flera nivåer mindre attraktiva vilket implicerar att de får nöja sig med en kille som inte är den snyggaste de skulle ha fått (med smink).

Om de ändå skriver gnällmail så betyder det att de är intresserade, men besvikna över att de är motsatsen av den man söker
Senast redigerad av DelusionGrandieure 2015-11-19 kl. 19:10.
Citera
2015-11-19, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelusionGrandieure
Var totalt ärlig i presentationen. Är du enbart ute efter knull, bryr sig folk inte något märkvärdigt om din presentation utan går strikt på dina bilder.

Jag hade en presentation som jag hade skrivit väldigt oseriöst och då fick jag ett och annat mail (flera om dagen om vissa dagen av olika tjejer). När jag skrev en totalt ärlig presentation, fick jag i princip enbart gnällmail av tjejer som antagligen hade känt sig träffade av presentationen...har bland annat skrivit att:

jag inte vill ha festande/ons-typer med tatueringar, minst 2 bilder där de inte har smink alls, att de ska kämpa i ett förhållande osv osv. Detta verkar irritera väldigt många på sidan, antagligen för att dee är väldigt få tjejer som inte knullaar runt/Festar titt som tätt numera och att de flesta tjejer skäms för att lägga upp bilder där de inte har smink, för då är de ju automatiskt flera nivåer mindre attraktiva vilket implicerar att de får nöja sig med en kille som inte är den snyggaste de skulle ha fått (med smink).

Om de ändå skriver gnällmail så betyder det att de är intresserade, men besvikna över att de är motsatsen av den man söker
Ja, det var en del intressanta råd men anledningen varför du fick massiv med gnällmail var för att du attackerade kvinnor. Men jag förstår din poäng om varför de ens skrev till dig.

Okej, här kommer några punkter som är att ha med:

* seriös användarnamn
* profilbild som går att se
* privata foton i fotoalbum som ger vissa tillträdde för att väcka nyfikenhet
* en säljande presentation.

Frågan är hur jag hittar tjejer som är intresserade förutsatt att kraven ovan är uppfyllda. Ska jag bara kika runt i deras profiler, gillar deras bilder, skriva till dessa, eller finns det ett coolare sätt?
Citera
2015-11-19, 20:37
Medlem
Lägg bara ner Happypancake. 98% svarar inte och när en tjej väl svarar så svarar hon inte andra gången.

Bara att ge upp.
Citera
2015-11-20, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uyomati
Lägg bara ner Happypancake. 98% svarar inte och när en tjej väl svarar så svarar hon inte andra gången.

Bara att ge upp.
Anledningen har varit att jag inte har en profilbild. Nu när jag skaffar det kommer verkligheten se annorlunda ut, kvinnor kommer flockas till mig
Citera
2015-11-20, 12:34
Medlem
Frågan är som sagt, om jag nu uppfyller de grundläggande kraven såsom presentation och profilbild, hur jag ska bete mig på dejtingsajter (m.a.o. Happy Pancake) och hur jag söker kontakt med kvinnor och eventuellt får många kvinnliga besökare på min sida?
Citera
2015-11-20, 14:53
Medlem
Hur i ... ska man inleda ett meddelande till en kvinna på en dejtningsajt?
Citera
2015-11-20, 23:23
Medlem
Jag var på HP för nån månad sen men gav upp efter några dagar. Fick bara två svar och både var typ "skriv inte till mig igen". Känns som att folk som mig tillhör "bottenskrapet" och jag har bättre saker att ägna mig åt. Folk i tråden om nätdejting sa att man ska ha bilder när man tränar, men jag tränar inte aktivt, fattar inte varför det är så viktigt nu för tiden.
HP kanske bara är till för korta förhållanden, så man måste se muskulös ut?
Kanske provar HP igen om några år.
Citera
2015-11-21, 00:00
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelusionGrandieure
Jag har träffat runt 20 pers därifrån som har lett till sex. Är dock inte intresserad av äldre kvinnor. Dessutom svarar jag inte heller på alla tjejer som skriver (de är dock inte djävulskt många). Allt med tjejerna som initiativtagare till att skriva meddelande till mig först.

Förstår inte hur ni killar misslckas? Och nej jag ser inte ut att vara i närheten av en modells utseende.

Citat:
Vad är din hemliga recept då? Lägger du upp foton på dig och så?

Hans hemliga recept skriver han ju rakt upp och ner i inlägget om du läser det ingående: Han satsar på yngre tjejer och främst de som vill ligga.

Vi kvinnor blir allt kräsnare med åren, i takt med att vi vill hitta något stabilt och hållbart. Yngre tjejer är inte lika kräsna, då de vet att de kan ha en partner i något år utan att han behöver vara perfekt, eftersom det troligen inte är just honom hon kommer gifta sig och skaffa barn med i slutändan ändå. De är också i högre utsträckning ute efter enbart sexuella relationer. När en kvinna upphört att vara fertil och redan har skaffat sig alla ungar hon vill ha, då kan det möjligen slå om igen.
Citera
2015-11-21, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Hans hemliga recept skriver han ju rakt upp och ner i inlägget om du läser det ingående: Han satsar på yngre tjejer och främst de som vill ligga.

Vi kvinnor blir allt kräsnare med åren, i takt med att vi vill hitta något stabilt och hållbart. Yngre tjejer är inte lika kräsna, då de vet att de kan ha en partner i något år utan att han behöver vara perfekt, eftersom det troligen inte är just honom hon kommer gifta sig och skaffa barn med i slutändan ändå. De är också i högre utsträckning ute efter enbart sexuella relationer. När en kvinna upphört att vara fertil och redan har skaffat sig alla ungar hon vill ha, då kan det möjligen slå om igen.
Vilka åldrar ska man sikta på, 18-35? Är de över 35 kräsna? Jag ska snart träffa en äldre dam och vet inte riktigt vart det kommer att leda till, förhoppningsvis i sängen hemma hos mig hade jag tänkt. Hursomhelst en bra analys!
Citera
2015-11-21, 22:19
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Vilka åldrar ska man sikta på, 18-35? Är de över 35 kräsna? Jag ska snart träffa en äldre dam och vet inte riktigt vart det kommer att leda till, förhoppningsvis i sängen hemma hos mig hade jag tänkt. Hursomhelst en bra analys!

Det beror nog främst på din egen ålder och vad det är du är ute efter. Vill du ha en tjej enbart för sex - satsa på yngre tjejer. Vill du ha något mer stabilt? Då skulle jag säga 27+.
Citera
2015-11-21, 23:09
Medlem
Fawfuls avatar
För mig funkar humorn för att skapa intresse. Skrev i min presentation att jag kuggade på kvalitetstestet till elitsinglar och måste tyvärr beblanda mig med andrahandssorteringen här. Eller nåt sånt
Var lite kreativ och lekfull.

Flera tjejer som tar kontakt, oftast vänsterkvinnor dock som man kanske kan förstå

Mitt tips är att inte ha så allvarlig ton. Kör på lite lekfullt istället om du känner att du behärskar det. Blir det för seriöst för snabbt så skrämmer man bort en del.
Citera
2015-11-21, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fawful
För mig funkar humorn för att skapa intresse. Skrev i min presentation att jag kuggade på kvalitetstestet till elitsinglar och måste tyvärr beblanda mig med andrahandssorteringen här. Eller nåt sånt
Var lite kreativ och lekfull.

Flera tjejer som tar kontakt, oftast vänsterkvinnor dock som man kanske kan förstå

Mitt tips är att inte ha så allvarlig ton. Kör på lite lekfullt istället om du känner att du behärskar det. Blir det för seriöst för snabbt så skrämmer man bort en del.
Hur gör du för att få kvinnliga besökare på din profil? Kikar du runt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in