Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-20, 16:50
  #1
Medlem
Så jag vill streama från datorn på min ps4 och vill kunna göra det till möjliga bästa kvalité. Har internet kopplingen för det men min macbook klarar ej av det. Vet ej om jag ska köra på en bärbar eller stationär. Helst inte så dyr vill ju inte direkt lira spel på datorn vill använda det för strömmingen! några tips?
Citera
2015-10-20, 17:36
  #2
Medlem
Om du bara ska stream borde ju du inte behöva nån dyr gpu. Du borde köra på en bra i5 och 8gb ram typ. Resten är upp till dig eftersom det troligtvis inte kommer göra någon skillnad för att streama.

Stationär lär förstås bli billigast.. Personligen tycker jag att typ alla laptops som inte är mac är rätt sämst. Förutom möjligtvis chrome-datorerna..
Citera
2015-10-20, 18:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubergrym
Om du bara ska stream borde ju du inte behöva nån dyr gpu. Du borde köra på en bra i5 och 8gb ram typ. Resten är upp till dig eftersom det troligtvis inte kommer göra någon skillnad för att streama.

Stationär lär förstås bli billigast.. Personligen tycker jag att typ alla laptops som inte är mac är rätt sämst. Förutom möjligtvis chrome-datorerna..


skulle du kunna länka en sådan dator du beskrev precis stationer ellr bärbar spelar ingen roll
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback