• 2
  • 3
2015-10-20, 03:32
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Låt mig gissa, men någon psykolog har sagt till dig att du lider av "svår psykisk sjukdom"? Detta förmodligen redan på BUP och en psykolog där med?
Man tar inte livet av sig för att en hjärnskrynklare påstår att det är något fel på en. Lika lite som man tar livet av sig för att någon annan heller tycker att man är felande så tar man livet av sig för att en psykolog påstår att man är felande.
Den som sänker en i livet i stället för att stärka och lyfta upp en och stärka en här i livet borde man i stället ta livet av.
Det är inget som helst fel på dig. Du behöver inte alls ta ditt liv.

Och varför du inte "vågar ta livet av dig" är för att du instinktivt känner att du inte borde.
Är du(och flera med dig) medveten om hur många självmord Psykiatrin faktiskt orsakar? Är du medveten om att Psykiatrin faktiskt ligger bakom VÄLDIGT många självmord?
För så fungerar Psykiatrin, den bryter ned i stället för att bygga upp.
Och det med hjälp av tabletter också.
Bryt dig loss från denna sjuka världen och som Psykiatrin utgör och du skall se att du kommer att må bättre.
Du är förmodligen en ung människa och gavs aldrig riktigt chansen att få ett liv.
Men jag brukar råda er alla att kontakta ett personligt ombud?
Dessa finns på de flesta kommuner och man kan nå dem via kommunens växel.
De hjälper en att komma ut i livet och de hjälper en att komma i gång med livet.
De för inga journaler och ser heller inget och som Psykiatrin då gör något sjukt och stört med individen utan de ser till människan OCH då till individen.
Sök sunt stöd! Sök och sluta framförallt upp med att fortsätta söka sjukt och stört stöd och som Psykiatrin faktiskt står för, det är så de jobbar, att hitta fel även hos t. ex våldtäktsoffer(den som blev våldtagen har 10- 12 tunga psykiska sjukdomar men den som våldtog är inte alls intressant för Psykiatrin).
Skulle en våldtagen få samma detta bemötande av t. ex en vän till sig så tvivlar jag starkt på att den våldtagna här skulle vilja fortsätta vara vän med den.
Men skulle den det så förstår jag om den vill ta sitt liv.
Senast redigerad av hee4r 2015-10-20 kl. 03:34.
Citera
2015-10-20, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dator-kille
Hej

Jag vill ta livet av mig pga svår psykisk sjukdom som jag i så många år försökt att blir frisk ifrån men inte lyckats vilket gör att jag inte längre orkar lida.

Jag vågar helt enkelt inte göra det pga att jag är rädd för att det ska göra jävligt ont samt att jag är rädd för vad döden kan innebära.

har ni känt samma sak?

Kämpa på och lyssna inte på folk som skriver hur det blir efter döden, dem har inte en susning.

Var inte rädd för att söka hjälp, jag gjorde det och mitt liv är på väg åt det bättre, gladare hållet.

Mvh.
Senast redigerad av failuretoexist 2015-10-20 kl. 04:19. Anledning: stavfel
Citera
2015-10-20, 05:35
Medlem
bolibumpahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dator-kille
Vilken metod använde du då?

Marijuana, ett mörker tal av Benz och extazy, Vodka och sen la jag mig i badet med ett fint snitt armen.

Ingen ide att ens tänka på det vännen.
Lev och gör något med det. Döden kommer sen.
Citera
2015-10-25, 10:51
Medlem
JeffHardys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolibumpah
Marijuana, ett mörker tal av Benz och extazy, Vodka och sen la jag mig i badet med ett fint snitt armen.

Ingen ide att ens tänka på det vännen.
Lev och gör något med det. Döden kommer sen.

Gör inte som vi misslyckade själar som försökt och troligtvis kommer försöka till vi lyckas. JeffHardy inräknat.
Du har säkert betydligt mer att leva för än mig och många fler i mitt läge.

Du skriver att du är rädd för att det ska göra ont.
Det kan bara betyda att du vill leva för din egen skull och för dina nära.
Livet ger och tar. Gör det bästa av det istället för att rikta så mycket fokus på negativa tankar. Våga släppa fram det positiva.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in