Citat:
Ursprungligen postat av
dator-kille
Hej
Jag vill ta livet av mig pga svår psykisk sjukdom som jag i så många år försökt att blir frisk ifrån men inte lyckats vilket gör att jag inte längre orkar lida.
Jag vågar helt enkelt inte göra det pga att jag är rädd för att det ska göra jävligt ont samt att jag är rädd för vad döden kan innebära.
har ni känt samma sak?
Jag förstår vad du menar. Men vet du en sak. Livet är fan inte kul och efter en hel del psykiskt och fysiskt påfrestande sjukdomar så kan jag säga att jag inte heller tycker att livet är kul.
Men vet du vad jag gör om dagarna för att orka med att leva? Jag gör vad fan jag vill. (PUNKT PÅ DET!).
Anledningen till att jag börja tänka så är för att jag skulle inte kunna tänka mig begå självmord, för min familj/vänners skull. Det är verkligen det enda som håller mig tillbaka!
Har vänner som förlorat nära och kära i det sammanhanget och jag kan bara förmedla utifrån de erfarenheter att det VERKLIGEN INTE ÄR ETT ALTERNATIV. Du kan ha sabbat familj, många vänner eller annat. Det finns alltid någon som älskar just dig för den du är, sen är det upp till dig själv att förstå eller börja inse det! När du väl har börjat inse det så kommer du att förstå att man inte kan göra något så egoistiskt som att begå självmord, japp jag får säga att det är egoistiskt eftersom jag varit där själv.
Keep it up och var snäll och skriv till mig om du vill ha någon och prata med. Gillar att läsa noveller, diskutera och försöka hjälpa andra!
Mvh
Kaptenen