Citat:
Ursprungligen postat av
dator-kille
Hej
Jag vill ta livet av mig pga svår psykisk sjukdom som jag i så många år försökt att blir frisk ifrån men inte lyckats vilket gör att jag inte längre orkar lida.
Jag vågar helt enkelt inte göra det pga att jag är rädd för att det ska göra jävligt ont samt att jag är rädd för vad döden kan innebära.
har ni känt samma sak?
Om man verkligen mår så dåligt så brukar det inte spela någon roll vad som händer efter döden eller om det gör ont.
Allting är bättre än att slippa lida i livet.
Men jag kan uppmuntra dig med att säga att du inte kommer att uppleva några negativa effekter efter döden, eller positiva för den delen.
Tänk dig att döden är samma sak som innan du var född, det vill säga ingenting - du kommer bara att försvinna. Nästan som att sova.
Om du verkligen har bestämt dig för att begå självmord så borde satsa på att hoppa från en extremt hög byggnad eller skjuta dig själv i skallen.
Drick rejält med alkohol innan du tar ditt sista steg så att du ändå kan känna ett någorlunda lugn innan du slår i asfalten.
Ett annat alternativ handlar om att du proppar i dig barbiturater och en helvetes massa alkohol, detta bör du somna in på (detta är dock ingen säker död).
Och som vanligt: nej, gör inte självmord, sök hjälp istället osv osv.