2015-10-18, 15:26
Medlem
vanilljs avatar
Jag skte runt hr inne p flashback men hittade ingen trd med uppdaterad information om ngot liknande i Sverige.

https://friendsarena.se/evenemang/comic-con-gamex/

Nu r det klart att Nordens strsta populrkulturella event MCM Comic Con Gamex flyttar till Friends Arena. Gamex har kat stadigt i popularitet sedan starten 2010 och med frra rets hopslagning med MCM Comic Con, intar nu MCM Comic Con Gamex strre lokaler fr att kunna fortstta vxa och ta emot nnu fler beskare. Mssan arrangeras traditionsenligt under hstlovsveckan frn den 30 oktober till den 1 november i r p Friends Arena.

Jag har aldrig varit p ngon liknande mssa men jag skulle vldigt grna vilja g, frgan som jag har d r om det finns ngon hr p forumet som varit p detta event eller ngot annat i Sverige som kan ge ngon vettig information om hur det r, om det kommer folk p snna hr grejer i Sverige eller om man kommer att st dr ensam. Skulle grna vilja hra om tidigare erfarenheter och jmfrelser med liknande events i andra lnder om ni varit p det.
Citera
2015-10-19, 21:35
Moderator
Popesizes avatar
Visst har MCM Comic-Con/Gamex tagits upp hr p Flashback. Om du tittar i trden Seriemssor i Sverige? Kanske inte den mest uppdaterade trden, men MCM r tyvrr lite hipp som happ med informationen.

Jag var med frra ret, vilket var min frsta mssa inom den hr typen, nr mssan hlls i Kistamssans lokaler. Det var trngt d, framfr allt p lrdagen. Detta blir frhoppningsvis inte ngot problem i r med tanke p att man nu hller till p Friends Arena. S visst kommer det folk. I r kan man nog rkna med extra mnga Cosplayers, d Yaya Han r en av de mer celebra gsterna. Hon kommer bland annat att vara domare i Cosplay-tvlingen. I serievg s kommer ocks tecknaren Bob Layton och finns p plats p lrdagen fr panelsamtal, autografer och fotografering. Men ven den norska Kalle Anka-tecknare Arild Midthun (ven tecknat fr Pytontidningen) finns p plats och ger autografer.

Men ver lag s tyckte jag att det var god stmning bland beskarna. Alla beskarna hade ju i alla fall ett intresse (fr man hoppas) fr det som stlldes ut, vilket gjorde att det heller inte var ngra problem att smprata lite i nr man stod och blddrade bland hyllor och ldor efter de dr godbitarna.

Men om du hade vntat dig ngot i stil med detta, s ber jag dig snka frvntningarna ngra steg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in