Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-17, 18:37
  #1
Medlem
Moderaten Elin Nilsson är en av deltagarna i Big brother. Enligt en intervju vill hon påverka publiken i en "ny arena". Vad tycker ni om att blanda sitt politiska uppdrag med en sliskig dokusåpa???
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/...i-skandalsapan
Citera
2015-10-17, 18:42
  #2
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillbesolen
Moderaten Elin Nilsson är en av deltagarna i Big brother. Enligt en intervju vill hon påverka publiken i en "ny arena". Vad tycker ni om att blanda sitt politiska uppdrag med en sliskig dokusåpa???
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/...i-skandalsapan

Det är bra. Det innebär att fler moderater - som ofta har konservativa värderingar och inte uppskattar sådant alls - kommer över till oss i stället! (Sd alltså om det råder någon oklarhet.)
Citera
2015-10-17, 18:42
  #3
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillbesolen
Moderaten Elin Nilsson är en av deltagarna i Big brother. Enligt en intervju vill hon påverka publiken i en "ny arena". Vad tycker ni om att blanda sitt politiska uppdrag med en sliskig dokusåpa???
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/...i-skandalsapan

Jag tror kanske inte det är så klokt, men jag kan ha fel. Det hela hänger väl rätt mycket på hur hon hanterar spriten.
Citera
2015-10-17, 20:44
  #4
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillbesolen
Vad tycker ni om att blanda sitt politiska uppdrag med en sliskig dokusåpa???

Det verkar ologiskt. Den publik som tittar på Big Brother gör förmodligen inte det för att bli politiskt upplysta. Tydligen är hon ledamot i barn- och utbildningsnämnden, vilket gör deltagandet i skräpprogrammet än mer tvivelaktigt.
Citera
2015-10-17, 21:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillbesolen
Moderaten Elin Nilsson är en av deltagarna i Big brother. Enligt en intervju vill hon påverka publiken i en "ny arena". Vad tycker ni om att blanda sitt politiska uppdrag med en sliskig dokusåpa???
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/...i-skandalsapan

Stod i senaste numret av tidskriften Filter att BB försöker nå en större publik genom att ändra konceptet till att deltagarna ska föra djupa diskussioner och inte bara ha sex Tydligen har redaktionen mejlat en massa olika "intellektuella" personer med diverse intressen som de vill ska utgöra detta nya koncept....Elin har uppenbarligen nappat, satsar väl på personkryss i nästa val kan tänkas
Citera
2015-10-18, 07:46
  #6
Medlem
Hon låter mer som en sosse än moderat.
Citera
2015-10-18, 07:50
  #7
Medlem
Wittstocksgatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whooo
Hon låter mer som en sosse än moderat.

Kan du förklara skillnaden på en sosse och ny moderat år 2015 för mig?
Citera
2015-10-18, 11:01
  #8
Avstängd
En kommunalpolitiker i BB? Get a grip. Konceptet har blivit misshandlat under flera år.
__________________
Senast redigerad av SASE1 2015-10-18 kl. 11:05.
Citera
2015-10-18, 11:14
  #9
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels
Det verkar ologiskt. Den publik som tittar på Big Brother gör förmodligen inte det för att bli politiskt upplysta. Tydligen är hon ledamot i barn- och utbildningsnämnden, vilket gör deltagandet i skräpprogrammet än mer tvivelaktigt.

Ja, verkligen! Jag kommer nog aldrig att bli klok på dessa politiker, som inte stämmer av sina politiska uppdrag mot annat som de gör i sitt liv. Att man inte frågar sig: "nu när jag är ledamot i X-nämnden, verkar mitt uppdrag trovärdigt om jag samtidigt gör Y?" Det är ju dessutom bara en begränsad tid i livet man är politiker, och de där andra sakerna kan man göra sedan. När man har blivit bortglömd, och det blir man väldigt fort.
Citera
2015-10-18, 11:59
  #10
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag kommer nog aldrig att bli klok på dessa politiker, som inte stämmer av sina politiska uppdrag mot annat som de gör i sitt liv. Att man inte frågar sig: "nu när jag är ledamot i X-nämnden, verkar mitt uppdrag trovärdigt om jag samtidigt gör Y?"
Jan-Emanuel Johansson ökade sin trovärdighet så mycket att han blev personkryssad till riksdagen.

(FB) Jan Emanuel mångmiljonär på att stjäla dina skattepengar. Är stolt & köper sportbil!
(FB) Riksdagspolitikern Jan Emanuel Johansson (S) startar boende för ensamkommande
(FB) Den enda tråden om riksdagsbluffaren Jan-Emanuel (sammanfogad tråd)
Citera
2015-10-18, 12:42
  #11
Moderator
Tinuviels avatar
Namn infogat i rubriken.

// mod
Citera
2015-10-18, 19:21
  #12
Medlem
bombaccis avatar
Tror inte det påverkar M valresultat någonting. Det kommer vara glömt 2018 och det är nog få som det här kommer påverka. Sedan kan det ju givetvis påverka hennes personliga chanser.

inte ett seriöst program att delta i. Tror att hon kommer bli c-kändis och finns nog chans/risk att hon hamnar i ännu mindre seriösa program med massa konstiga dokusåpadeltagare. Jan Emanuelson gick det ju bra för efter sin Robinson vinst men Robinson framstår som ett väldigt seriöst program jämfört med BB.

Vore lite intressant om hon blev berusad och hade sex i bb huset Men skulle inte överge V för M för det här
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback