• 1
  • 2
2005-10-31, 17:55
Medlem
Har fixat en lokal att syssla med mitt musik intresse i.
MEN lokalen ligger inte enns i samma stad som jag bor i, faktum är att den inte enns ligger i samma kommun. ^.^
Har jag ändå rätt att tx.e få övernatta i lokalen en längre period (en vecka) för att sedan vara hemma på helgerna o åka ner igen en vecka osv?
Hur länge får man övernatta som max?
Citera
2005-10-31, 20:12
Medlem
Ja, det borde väl inte vara några problem om det inte står något annat i kontraktet...
Eller kanske inte förresten, man får ju inte sova på jobbet nån längre tid eller hur. Nej, nån med bättre koll får säga det.
Citera
2005-10-31, 20:19
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trebby
Ja, det borde väl inte vara några problem om det inte står något annat i kontraktet...
Eller kanske inte förresten, man får ju inte sova på jobbet nån längre tid eller hur. Nej, nån med bättre koll får säga det.

Nej, det har med brandsäkerhet att göra. Är det kontorslokal får du inte övernatta där! Jag var på en konferens en gång där vi tänkte sova i en kontorslokal med sovsäckar på golvet. Det fick vi inte! Lite löjligt kan tyckas, men så är tydligen reglerna!
Citera
2005-10-31, 20:35
Medlem
seattles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Nej, det har med brandsäkerhet att göra. Är det kontorslokal får du inte övernatta där! Jag var på en konferens en gång där vi tänkte sova i en kontorslokal med sovsäckar på golvet. Det fick vi inte! Lite löjligt kan tyckas, men så är tydligen reglerna!

Om man skiter i brandsäkerhet och allt sånt då, vad händer om man sover där ändå? Blir det böter eller nåt om man blir upptäckt?
Citera
2005-10-31, 20:43
Medlem
Vem är det som har satt dom reglerna?
I detta fallet rör det sig om en replokal i en källare.
Citera
2005-10-31, 21:14
Medlem
Continental Ops avatar
hä är det olagligt att sova över i vilorummet på jobbet efter fyllan alltså ?
Citera
2005-11-01, 09:16
Medlem
BalleKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seattle
Om man skiter i brandsäkerhet och allt sånt då, vad händer om man sover där ändå? Blir det böter eller nåt om man blir upptäckt?

Du skulle väl kunna bli av med lokalen om du åker dit. Men va fan!
Citera
2005-11-01, 09:30
Medlem
Dennos avatar
Kan väl inte vara så stora odds att åka dit.
Citera
2005-11-01, 10:09
Bannlyst
Är väl bara att prata med den du hyrt lokalen av.
Så inte svårare än så
Citera
2005-11-01, 10:28
Medlem
Baalzamons avatar
Är det ett komunalt bostadsbolag som ni har hyrt av, så kan det bli problem. Privata är oftast betydligt mera flexibla. Jag hyrde också en källarlokal för några år sedan när jag var företagare, och där fick jag gärna sova om jag ville. Hyresvärden monterade till och med in dusch för att det skulle bli lättare att bo där! Efter att jag la ner företaget bodde jag kvar där i över två år innan jag skaffade en lägenhet
Citera
2005-11-01, 15:01
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seattle

Ja, du kan nog bli av med lokalen och få lite böter. Vet inte om din hyresvärd kanske råkar illa ut också, kan tänka mig det finns någon klausul om det i lagen, mest för att få hyresvärden motiverad att kolla sina hyresgäster!

Det enklaste borde ju vara att fråga hyresvärden alternativt ringa räddningsverket (eller vem det nu är som kan tänkas veta) och fråga.
Citera
2005-11-01, 15:49
Medlem
epost72s avatar
Brandsäkerhetsbiten är väl mest att man kanske inte skickar in rökdykare om det brinner nattetid, eftersom det inte "borde" vara personer i lokalen nattetid.

En gissning bara
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in