• 1
  • 2
2015-10-16, 21:37
Medlem
Bukow123s avatar
Tydligen s har det varit en skottlossning vid korsningen Gamla Tyresvgen/storpsringen nu ikvll, precis utanfr Dalen-omrdet.

Tre skott avlossade, tre snabba skott enligt personer som befunnit sig i nrheten. En person frd med ambulans drifrn. Nio polisbilar p plats och gatorna r avstngda.

Vad vet vi?

Vet att det frekommer en massa lagning och smskit dr inne i Dalen, men det r mest kids. Inte fr att det ngonsin har stoppat nn att skjuta men..
Citera
2015-10-16, 21:39
Medlem
Skulle nog sga att det r ngon form av "familjeuppgrelse" nns lillebror som r skyldig ngon pengar skert...
Citera
2015-10-16, 21:41
Medlem
Anti-WOGs avatar
Frmodligen blatterelaterat.
Citera
Medlem
Baalzamons avatar
r det inte detta d?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21598821.ab

"Polisen larmades till Bagarmossen dr en person jagades av en pistolman.
Kort eftert stoppar en polispatrull ett fordon som kopplats till hndelsen i Bagarmossen vid storpsringen.
D avlossar en polis sitt tjnstevapen, sger Sven-Erik Ohlsson."

Nej, jag har ingen koll p Stockholms geografi
Citera
Medlem
Bukow123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
Skulle nog sga att det r ngon form av "familjeuppgrelse" nns lillebror som r skyldig ngon pengar skert...

Skulle inte frvna mig ett dugg.

P en bild som jag har ftt skickad till mig s ser det ut som att polisen har ett stycke svagbegvad individ nedbrottad p marken mellan tv civilbilar (antar att det r civilbilar eftersom det r SAAB och Volvo).
Citera
2015-10-16, 21:42
Medlem
Bukow123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
r det inte detta d?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21598821.ab

Stmmer. Jag lser inte AB av principskl s jag missade den artikeln. Letade p DN men det gav noll.
Citera
2015-10-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukow123
Skulle inte frvna mig ett dugg.

P en bild som jag har ftt skickad till mig s ser det ut som att polisen har ett stycke svagbegvad individ nedbrottad p marken mellan tv civilbilar (antar att det r civilbilar eftersom det r SAAB och Volvo).

Frmodligen civilare, det brukar cirkulera en Saab, mrkare modell i krokarna. Har blivit stoppad av den ett par gnger... Dem sger: "rutinkontroll" men vad jag vet har dem bara stoppat mig nr jag kr ldre/ sunkigare bilmodeller... Letar nog efter ptnda ungdomar..
Citera
2015-10-16, 21:51
Medlem
Tre personer r gripna misstnkta fr grovt vapenbrott, en av dessa gripna har blivit skjuten av polisen och skottet trffar ngonstans p benet.
Citera
2015-10-16, 21:54
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Frmodligen blatterelaterat.
Ja, det mste vara hudingar. Visst, jag har frdomar, men de stmmer till 99% s varfr ska jag bortse frn dem?
Citera
2015-10-16, 21:55
Medlem
styrlunds avatar
vldigt osammanhngande rapportering i media just nu.
Tror inte bylingen r helt sanningsenlig i sitt frklarande av hndelsen.
Citera
2015-10-16, 22:12
Medlem
Bukow123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Ja, det mste vara hudingar. Visst, jag har frdomar, men de stmmer till 99% s varfr ska jag bortse frn dem?

En vit och tv mrkare. Enligt vittnen. Vet ej vem som blev skjuten av dem.
Citera
2015-10-16, 22:13
Bannlyst
Pang pang Stockholm!

I samband med att en polispatrull stoppade ett fordon sedan fraren frskt undkomma, avlossade en polis sitt tjnstevapen varvid en person skottskadades i ena vaden. Samtliga personer i fordonet greps misstnkta fr vapenbrott och fordonet togs i beslag.

Platsen har sprrats av och tekniker r beordrade dit.

Fordonsstoppet generarat av en hndelse i Bargarmossens Centrum dr en man med ett pistolliknande freml jagat en annan man efter ett brk mellan ett flertal personer.

Den skadade har frts till sjukhus.

Hndelsen i Bagarmossens Centrum rubriceras som grovt vapenbrott. De personer som gripits r misstnkta fr vapenbrott.
https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...gen-Stockholm/

Polisen har prejat en misstnkt bil och skott har avlossats vid storpsringen i Enskededalen.
I samband med det avlossar en polis sitt tjnstevapen s att en person skadas, sger Sven-Erik Ohlson, polisens presstalesman.
Flera skott ska ha hrts p platsen.
Det var ltt ver tio skott, sger ett vittne till Expressen.

http://www.expressen.se/nyheter/en-m...skottlossning/
Senast redigerad av En.Sann.Neger 2015-10-16 kl. 22:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in