2015-10-16, 21:37
Medlem
Bukow123s avatar
Tydligen så har det varit en skottlossning vid korsningen Gamla Tyresövägen/Åstorpsringen nu ikväll, precis utanför Dalen-området.

Tre skott avlossade, tre snabba skott enligt personer som befunnit sig i närheten. En person förd med ambulans därifrån. Nio polisbilar på plats och gatorna är avstängda.

Vad vet vi?

Vet att det förekommer en massa lagning och småskit där inne i Dalen, men det är mest kids. Inte för att det någonsin har stoppat nån att skjuta men..
Citera
2015-10-16, 21:39
Medlem
Skulle nog säga att det är någon form av "familjeuppgörelse" nåns lillebror som är skyldig någon pengar säkert...
Citera
2015-10-16, 21:41
Medlem
Anti-WOGs avatar
Förmodligen blatterelaterat.
Citera
Medlem
Baalzamons avatar
Är det inte detta då?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21598821.ab

"Polisen larmades till Bagarmossen där en person jagades av en pistolman.
Kort efteråt stoppar en polispatrull ett fordon som kopplats till händelsen i Bagarmossen vid Åstorpsringen.
– Då avlossar en polis sitt tjänstevapen, säger Sven-Erik Ohlsson."

Nej, jag har ingen koll på Stockholms geografi
Citera
Medlem
Bukow123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
Skulle nog säga att det är någon form av "familjeuppgörelse" nåns lillebror som är skyldig någon pengar säkert...

Skulle inte förvåna mig ett dugg.

På en bild som jag har fått skickad till mig så ser det ut som att polisen har ett stycke svagbegåvad individ nedbrottad på marken mellan två civilbilar (antar att det är civilbilar eftersom det är SAAB och Volvo).
Citera
2015-10-16, 21:42
Medlem
Bukow123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Är det inte detta då?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21598821.ab

Stämmer. Jag läser inte AB av principskäl så jag missade den artikeln. Letade på DN men det gav noll.
Citera
2015-10-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukow123
Skulle inte förvåna mig ett dugg.

På en bild som jag har fått skickad till mig så ser det ut som att polisen har ett stycke svagbegåvad individ nedbrottad på marken mellan två civilbilar (antar att det är civilbilar eftersom det är SAAB och Volvo).

Förmodligen civilare, det brukar cirkulera en Saab, mörkare modell i krokarna. Har blivit stoppad av den ett par gånger... Dem säger: "rutinkontroll" men vad jag vet har dem bara stoppat mig när jag kör äldre/ sunkigare bilmodeller... Letar nog efter påtända ungdomar..
Citera
2015-10-16, 21:51
Medlem
Tre personer är gripna misstänkta för grovt vapenbrott, en av dessa gripna har blivit skjuten av polisen och skottet träffar någonstans på benet.
Citera
2015-10-16, 21:54
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Förmodligen blatterelaterat.
Ja, det måste vara hudingar. Visst, jag har fördomar, men de stämmer till 99% så varför ska jag bortse från dem?
Citera
2015-10-16, 21:55
Medlem
styrlunds avatar
väldigt osammanhängande rapportering i media just nu.
Tror inte bylingen är helt sanningsenlig i sitt förklarande av händelsen.
Citera
2015-10-16, 22:12
Medlem
Bukow123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Ja, det måste vara hudingar. Visst, jag har fördomar, men de stämmer till 99% så varför ska jag bortse från dem?

En vit och två mörkare. Enligt vittnen. Vet ej vem som blev skjuten av dem.
Citera
2015-10-16, 22:13
Bannlyst
Pang pang Stockholm!

I samband med att en polispatrull stoppade ett fordon sedan föraren försökt undkomma, avlossade en polis sitt tjänstevapen varvid en person skottskadades i ena vaden. Samtliga personer i fordonet greps misstänkta för vapenbrott och fordonet togs i beslag.

Platsen har spärrats av och tekniker är beordrade dit.

Fordonsstoppet generarat av en händelse i Bargarmossens Centrum där en man med ett pistolliknande föremål jagat en annan man efter ett bråk mellan ett flertal personer.

Den skadade har förts till sjukhus.

Händelsen i Bagarmossens Centrum rubriceras som grovt vapenbrott. De personer som gripits är misstänkta för vapenbrott.
https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2015-10-16-2028-Vapenlagen-Stockholm/

Polisen har prejat en misstänkt bil och skott har avlossats vid Åstorpsringen i Enskededalen.
– I samband med det avlossar en polis sitt tjänstevapen så att en person skadas, säger Sven-Erik Ohlson, polisens presstalesman.
Flera skott ska ha hörts på platsen.
– Det var lätt över tio skott, säger ett vittne till Expressen.

http://www.expressen.se/nyheter/en-man-skadad-i-misstankt-skottlossning/
Senast redigerad av En.Sann.Neger 2015-10-16 kl. 22:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in