Citat:
Ursprungligen postat av
Sun Ruler
Dominansbeteende med antisocialt beteende kommer onekligen påverka brottsstatistiken, inte ens myndigheter vågar rapportera om alla brott.
Problemet är daltandet och acceptansen från politikerna och myndigheterna (genom att sopa under mattan och spela ner problemen). Jag har en nära kompis som sade åt ett gäng blattar som satt i en park mitt på dagen och kastade sina tomma energidrycksburkar på förbipasserande. En av dem gick fram till honom och sade att om han inte passar sig följer de efter honom hem och gör slut på honom, dvs ett direkt mordhot.
Sådant beteende borde leda till 24 månaders fängelse för mordhot och utvisning men idag händer inget. Gängen känner att de är untouchable och att svenskarna är deras slavar. För i deras kultur fungerar bara våld.
Jag är en rätt stor man men jag vågar heller inte säga till blattegäng i kollektivtrafiken eller i allmän miljö. Risken är för hög och om de väljer att sparka ut mina tänder får jag betala för att fixa dem medan blattarna mest troligt kommer undan helt då de inte grips från första början.
Samtidigt skulle jag tex ta med mig en teleskopbatong och slå skiten ur dem om de nu följde efter mig och försökte göra något så är min karriär förstörd. Jag kan inte få något nytt jobb i finansbranschen om jag har något i belastningsregistret och jag skulle åka på stora skadestånd fast jag bara försvarade mig.
Lagen, politikerna och myndigheterna är anpassade efter ett 70-talssverige, inte dagens samhälle.
Jag tycker personligen att denna småbrottslighet och dominansbeteendet är ett större problem än skjutningarna. Jag är mer rädd för att bli förnedringsrånad när jag går hem från krogen än att bli skjuten av misstag i någon gänguppgörelse. Tyvärr får bara gänguppgörelserna uppmärksamhet.