2020-02-21, 16:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Alla är givetvis ansvariga för sin del. Politikerna är ansvariga för den politik de levererar. Medierna är ansvariga för sina leveranser. Jag är ansvarig för mina leveranser. Och så vidare. När inte detta fungerar i samhället blir det kaos, vilket är precis vad som händer i Sverige.

Bra att du har ändrat dig då för nyss skrev du att väljarna var offer som inte var ansvariga. De har fått den massinvandringspolitik de har röstat för så det duger inte att skylla ifrån sig. Hela 7K har varit supertydliga med att de vill ha massinvandring.
Citera
2020-02-21, 16:25
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Bra att du har ändrat dig då för nyss skrev du att väljarna var offer som inte var ansvariga. De har fått den massinvandringspolitik de har röstat för så det duger inte att skylla ifrån sig. Hela 7K har varit supertydliga med att de vill ha massinvandring.
Jag har inte ändrat mig.
Men nu måste vi nog sluta med denna rundgång. För att gå vidare: Vilket parti skulle kunna lösa problemen och vilka är egentligen problemen som denna tråd handlar om enligt din uppfattning?
Citera
2020-02-21, 16:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag har inte ändrat mig.
Men nu måste vi nog sluta med denna rundgång. För att gå vidare: Vilket parti skulle kunna lösa problemen och vilka är egentligen problemen som denna tråd handlar om enligt din uppfattning?

Du växlar ju mellan att väljarna är offer utan ansvar och att de är ansvariga, hur ska du ha det?
Citera
2020-02-21, 16:32
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du växlar ju mellan att väljarna är offer utan ansvar och att de är ansvariga, hur ska du ha det?
Nej det gör jag inte. Jag anser att väljarna har blivit lurade. Punkt slut. Att fortsätta älta våra respektive åsikter faller utanför tråden.

Svara istället så att vi kan komma vidare: Vilket parti skulle kunna lösa problemen och vilka är egentligen problemen som denna tråd handlar om enligt din uppfattning?
Citera
2020-02-21, 16:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej det gör jag inte. Jag anser att väljarna har blivit lurade. Punkt slut. Att fortsätta älta våra respektive åsikter faller utanför tråden.

Helt otroligt, du anser alltså att politikerna inte har varit tydliga med att de vill tillåta flyktinginvandring och att det är fel att tala om antal?

Citat:
Svara istället så att vi kan komma vidare: Vilket parti skulle kunna lösa problemen och vilka är egentligen problemen som denna tråd handlar om enligt din uppfattning?

SD är väl ett alternativ om man inte gillar 7K's massinvandring.
Citera
2020-02-21, 17:02
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Helt otroligt, du anser alltså att politikerna inte har varit tydliga med att de vill tillåta flyktinginvandring och att det är fel att tala om antal?

SD är väl ett alternativ om man inte gillar 7K's massinvandring.
Politik handlar om MYCKET MER än invandring och SD har inga lösningar att komma med. Jag noterar att du undvek frågan om VILKA problemen är och HUR de kan lösas. Att diskutera SD:s partiprogram rent allmänt faller rimligen utanför denna tråd.

Många människor anser vidare att Sverige är ett mycket bra land. Se t.ex. detta nya inlägg:
(FB) Kommunkrisen sprider sig nu igenom Sverige.

Många (fullblodsidioter) tycker faktiskt såhär. Alla har rätt till sina åsikter.
Citera
2020-02-21, 17:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Politik handlar om MYCKET MER än invandring och SD har inga lösningar att komma med. Jag noterar att du undvek frågan om VILKA problemen är och HUR de kan lösas. Att diskutera SD:s partiprogram rent allmänt faller rimligen utanför denna tråd.

Många människor anser vidare att Sverige är ett mycket bra land. Se t.ex. detta nya inlägg:
(FB) Kommunkrisen sprider sig nu igenom Sverige.

Många (fullblodsidioter) tycker faktiskt såhär. Alla har rätt till sina åsikter.

Ja om du inte tycker att invandringen är en så stor fråga att du inte låter den påverka ditt val får du väl gilla läget, uppenbarligen fick du något annat som var viktigare för dig, oklart vad dock. Så var nöjd!
Citera
2020-02-21, 17:26
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ja om du inte tycker att invandringen är en så stor fråga att du inte låter den påverka ditt val får du väl gilla läget, uppenbarligen fick du något annat som var viktigare för dig, oklart vad dock. Så var nöjd!
Sluta nu. Läs min posthistorik så ser du att jag definitvit INTE är nöjd. Jag röstade för övrigt på SD i valet mellan pest eller kolera. SD förefaller vara det mist dåliga alternativet.

Det är givetvis mycket mer än invandringen som orsakar ”systemkollapsen”. Massinvadringen överlastar dock redan överlastat system som vittrar sönder inifrån av sin egen oduglighet. Det har SD inga lösningar på. SD är bara en kontrollerad opposition i åttaklövern.

Vill du börja gräva så kan du börja med New Public Management (NPM). Där någonstas kommer du att hitta roten till problemen i Sverige. Det började dock med beslutet att ta bort tjänstemannaansvaret 1975. Samma år beslöts att Sverige skulle bli mångkulturellt. På den vägen har det varit och allt hänger ihop.
Citera
2020-02-21, 17:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Sluta nu. Läs min posthistorik så ser du att jag definitvit INTE är nöjd. Jag röstade för övrigt på SD i valet mellan pest eller kolera. SD förefaller vara det mist dåliga alternativet.

Det är givetvis mycket mer än invandringen som orsakar ”systemkollapsen”. Massinvadringen överlastar dock redan överlastat system som vittrar sönder inifrån av sin egen oduglighet. Det har SD inga lösningar på. SD är bara en kontrollerad opposition i åttaklövern.

Vill du börja gräva så kan du börja med New Public Management (NPM). Där någonstas kommer du att hitta roten till problemen i Sverige. Det började dock med beslutet att ta bort tjänstemannaansvaret 1975. Samma år beslöts att Sverige skulle bli mångkulturellt. På den vägen har det varit och allt hänger ihop.

Du hattar fram och tillbaks, ena stunden var inte invandringen någon stor fråga och i nästa stund så är du inte alls nöjd med läget. Du får bestämma dig och agera därefter, nu håller du bara på och gnäller som en barnunge. Du klagade också på att du inte kunde rädda alla dina anhöriga som hade röstat på 7K men de får stå sitt kast.

Och nej, det är inte mycket mer som orsakar systemkollapsen, det är massinvandringen. Utan den skulle vi ha ett välfungerande samhälle.
Citera
2020-02-22, 09:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du hattar fram och tillbaks, ena stunden var inte invandringen någon stor fråga och i nästa stund så är du inte alls nöjd med läget. Du får bestämma dig och agera därefter, nu håller du bara på och gnäller som en barnunge. Du klagade också på att du inte kunde rädda alla dina anhöriga som hade röstat på 7K men de får stå sitt kast.

Och nej, det är inte mycket mer som orsakar systemkollapsen, det är massinvandringen. Utan den skulle vi ha ett välfungerande samhälle.
Det är ett förenklat och skruvat tankemönster hos vänsterliberala och liknande som möjliggjort massinvandringen. Dessa människor och deras tankemönster genomsyrar statsapparaten och de traditionella medierna.

Du visar ett lika förenklat och skruvat tankemönster – fast det skiljer sig från de vänsterliberalas. Du skyller allt på invandringen och menar att lösningen är att rösta på SD. Punkt slut.

Så snart dina argument tar slut tar du till personangrepp – precis som de vänsterliberala. Ni är av samma skrot och korn.

Problemen är mycket mer komplexa och sammansatta än vad ni VILL förstå. När tillräckligt många människor i ett land har så dysfunktionella tankemönster kan landet inte längre fungera. Det är vad som håller på att hända i Sverige. ”Systemkollapsen” skapas av dårar som saknar vilja eller förmåga att tänka och agera normalt.
Citera
2020-02-22, 10:40
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
När tillräckligt många människor i ett land har så dysfunktionella tankemönster kan landet inte längre fungera. Det är vad som håller på att hända i Sverige. ”Systemkollapsen” skapas av dårar som saknar vilja eller förmåga att tänka och agera normalt.
En god jämförelse är Sovjetunionen.
Ett genompolitiserat samhälle där politkorrekta karriärister "apparatchiks" besatte varenda plats i stat och förvaltning.
Felbesluten baserade på politiska ställningstaganden kom i stora högar och ledde slutligen till statens totalkollaps.
Det finns inget som skiljer Sverige från Sovjetunionen i denna fråga
.

Sverige är på samma väg och redan över krönet, och fallet är nu endast en fråga om när.
Trots klara bevis på förfallet så fortsätter politiken driven av de slemgröna, fittrosa och diktaturröda partierna i 7-klövern.
De medvetna och prudentliga Svenskarna har redan satt sig själva och sina eventuella tillgångar i säkerhet utanför Sveriges gränser.
De "troende" dvs. 7-klöverpolitikerna och deras väljare fortsätter att rösta för mera av politiken med budskapet och förnekelsen "det är någon annan som betalar, och det drabbar inte mig".

En trend under det senaste året har varit att hårt arbetande men mindre välbemedlade Svenskar har planerat en flytt från Sverige (några har redan flyttat) då de sett att situationen inte är hållbar längre.
Senast redigerad av RobbanUC 2020-02-22 kl. 10:43.
Citera
2020-02-22, 12:28
Medlem
Furillens avatar
Ulrica Messing ny ledamot i Business Sweden:

Citat:
Regeringen beslutade idag, 20 februari, att förordna Ulrica Messing till ny ledamot i styrelsen för Business Sweden. Messing valdes därefter av styrelsen till ny ordförande för Business Sweden.

https://www.regeringen.se/pressmedde...iness-sweden/?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in