Citat:
Ursprungligen postat av
Socialkonservativ
Efter de senaste rapporterna från migrationsverket om asylströmmarna till Sverige talar invandringskritiker om att Sverige står inför en systemkollaps. Det talas om att välfärden, sjukvården, skolan håller på att brisera på grund av söktrycket. Det talas om att kostnaderna för kommunerna och landstingen är så stora att pengarna snart är slut.
Men vilka är de konkreta bevisen för att påståendet om att vi går mot en systemkollaps faktiskt stämmer? Vilka är källorna på att välfärden, myndigheterna och staten inte klarar av trycket?
Tänker mig en samlingstråd för eventuella artiklar, inslag eller liknande som styrker tesen om att Sverige står inför en systemkollaps.
Sverige är förmodligen det land som MEST i hela världen kännetecknas av dessa saker:
1) attraktivt för den som vill leva på bidrag
2) lätt att islamisera (är inte redan muslimskt, men möter lite motstånd att islamisera)
Vad tror du själv detta kan ha för effekter på vilka som söker sig till just Sverige?
Precis. Och det kommer dessutom bli en negativ spiral när de flitiga emigrerar. Redan nu har de riktigt högutbildade och högpresterande sökt sig till USA eller andra länder. Artister, Youtubers, och framför allt entreprenörer, företagare och experter.
Sen kan man alltid förneka in absurdum att det alls existerar några människor på jorden som skulle migrera enbart för bidrags skull. Att hitta bevis på att så emellertid är fallet, torde inte vara svårt. Behöver inte gå längre än till mig själv - hade jag levt och resonerat som de flesta gör i tredje världen, hade jag absolut tagit chansen att komma till Sverige och där leva på bidrag. Och hade jag varit muslim hade jag absolut även av den orsaken kommit till Sverige för att straffa infidels. Genom gruppvåldtäkter kan man kombinera nytta med nöje (islam har ju inga moralregler som gäller uppträdande mot icke-muslimer).