Citat:
Jag vill också tacka användaren THFC och andra för alla länkar som kan användas som bevis. Jag tycker att man ska betrakta ”samhällssystemet” som det system av normer som får samhället att fungera. Här ingår alla lagar och bestämmelser och de etiska och moraliska normer som styr hur vi uppför oss mot varandra. Här ingår vetenskapliga och ekonomiska normer som till exempel basal nationalekonomi och så vidare. Listan kan göras MYCKET lång.Mycket handlar givetvis om den offentliga verksamheten – det ”samhällskontrakt” som vi betalar skatt för. Det är också främst dessa offentliga verksamheter som, efter decennier av misskötsel, kollapsar under trycket av massinvandringen.
Offentliga verksamheter definieras av lagar och bestämmelser. Därmed är det ganska ”enkelt” att ”bevisa” en kollaps, eller förstadier till kollaps. När styrande lagar och bestämmelser inte längre kan följas har verksamheten slutat att fungera på avsett vis. Vid någon punkt når förfallet så långt att det kan vara befogat att kalla det för kollaps.
Medierna har en mycket viktig roll att bevaka och granska hur ”samhällssystemet” fungerar. Detta har medierna gravt åsidosatt under många år. Det har lämnat fältet fritt för oseriösa makthavare att köra landet mot stupet.
OM de offentliga verksamheterna kan börja följa de lagar och bestämmelser som finns så tror jag att det ser rätt hoppfullt ut för Sverige.