Citat:
Ursprungligen postat av
Simmaellersjunk
Systemkollapsen har kommit olika långt på olika områden. Vad gäller lag och ordning är den redan här. Folk som går beväpnade på bröllop och begravning samt väktare som inte får jobba i orten pga misshandelsrisk är redan tecken på fullkomlig kollaps.
På det stora hela så välkomnar jag en total samhällskollaps över hela linjen. Allra mest efterlängtat är en hungersnöd som äntligen kan göra invånarna i landet lite ödmjuka igen. En total "reset" är behövlig.
Jag är lite inne på din linje, även om jag inte kan säga att jag ser fram mot det. Jag tror inte egentligen att det finns någon väg tillbaka som det ser ut nu, oavsett om SD kommer in eller inte, men skam den som ger sig.
Den eller dom som ligger bakom attacken vet mycket väl att yttrandefriheten är vår akilleshäl, varför den extrema form av Islamism vi ser fungerar som en trojansk häst som på kort sikt destabiliserar samhället och på lång ersätter demokratin med en totalitär diktatur kontrollerad av externa krafter. Vi ser detta i alla västländer just nu; hela Europa, USA, tom
Australien. Den som inte ser att detta är en attack är blinda. Många bedömare har länge hävdat att tredje världskriget skulle utkämpas utan vapen.
Det enda som skulle kunna bromsa utvecklingen är ett totalt förbud mot andra religioner än kristendom, utvisning av alla som inte erkänner landets lagar och kultur och ytterligare skydd kring våra grundlagar som omöjliggör att man ändrar dom samt lagskydd mot populär propaganda i skolor, för att nämna några få åtgärder; Det kommer nog sannolikt aldrig ske dock.