2013-03-15, 18:14
Medlem
Avadors avatar
Anledningen till att man upphettar fettet är ju för att det ska lösas i det så det är inte upphettningen i sig som är det viktiga (jag förstår inte varför du undrar det dock?). Om det är hasch så är det ju inte så jävla effektivt att stoppa i sig det utan att lösa upp det för magen tar lång tid på sig att lösa det helt
Citera
2013-03-15, 18:14
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Tänk på att det ska vara fett. Inte margarin/raps eller liknande.
Citera
2013-03-15, 18:16
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Tänk på att det ska vara fett. Inte margarin/raps eller liknande.

Menar du att olja inte fungerar? Sen menar du även att olja inte är fett?
Citera
2013-03-15, 18:28
Medlem
BilboBus avatar
Haha vad roliga svar jag får. Men av att dömma av mina google-sökningar så är det lite av en konflikt.

Att cannabinoiderna(!!!) frigörs vid 70 grader, vet jag ej. Må så vara mycket möjligt. Frigörs/löses upp det kanske är samma sak?

Vad jag dock vet är att det inte är 70c i magen och att det går prima att käka och bli hög.

Fett är fett ( i det här fallet), så margarin och raps fungerar bra. Olivolja fungerar ju t.ex. ypperligt och skillnaden mellan den och raps är ju inte gigantisk. De är ju trots allt olika fetter.

Hasch borde faktiskt tas upp lättare av kroppen än marijuana eftersom.

-Hasch är ihoppressade trikomer (triomerna är alltså "kristallerna" som växer på b.la. buddsen och det är där alla cannabinoider (där ibland THC) okejdå, majoriteten av alla cannabinoider finns där.)
-Det är mer av det goda och mindre växtligt material att ta hand om
-lätt att finfördela och på så sett tas upp lättare.

Att magen skulle "förbränna" cannabinoiderna om man inte har löst up dem i fett är inget jag tror. Men jag tänkte att det här ska vara en tråd. Där svaren tas fram, så motbevisa mig gärna.

Min plan är

Koka te, fixa te, smula ner haschet, tillsätt grädde, vänta lite och sen dricka varenda droppe. Tänkte ta mig en skål yogurt också då jag kommer ha "fastat" på några timmar.
Citera
2013-03-15, 18:34
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Frigörs -> förbränns.
Skyller på att jag är trött.

Förbränningen börjar alltså vid 70 och vid 250 så finns det inget kvar.

Med det sagt, inte över 70 grader!

Sen är det inte så att magen förbränner om du inte sammansätter det med fett, utan det åker rätt igenom. Kroppen tar inte upp det helt enkelt.

Sammansätter du det däremot med ett ämne som kroppen är van att ta emot så fungerar det jävligt mycket bättre. Och eftersom hasch är fettlösligt, så är fett det prima medlet att använda.
Senast redigerad av jabbadabbadoo 2013-03-15 kl. 18:38.
Citera
2013-03-15, 18:40
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
Frigörs -> förbränns.
Skyller på att jag är trött.

Förbränningen börjar alltså vid 70 och vid 250 så finns det inget kvar.

Nu hänger jag med och det stämmer delvis.

Glöden på en joint är betydligt varmare än så om man ska tro vad som står här: http://www.physlink.com/education/askexperts/ae1.cfm

Förvisso är det om ciggaretter, men någon sanning ligger det i den...sen så förlorar man kring 70% av alla cannabinoider vid rökning av joints, så det är ju förvisso en jävla förlust.

Tydligen så är mellan 190-210c att föredra vid användandet av en vaporizer. (skillnad mot typ 700c från glöden av en joint.

Det går ju som sagt att äta cannabis rå, och bli hög.
Citera
2013-03-15, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu

Glöden på en joint är betydligt varmare än så om man ska tro vad som står här: http://www.physlink.com/education/askexperts/ae1.cfm

Förvisso är det om ciggaretter, men någon sanning ligger det i den...sen så förlorar man kring 70% av alla cannabinoider vid rökning av joints, så det är ju förvisso en jävla förlust.

Tydligen så är mellan 190-210c att föredra vid användandet av en vaporizer. (skillnad mot typ 700c från glöden av en joint.

Det är bara att börja experimentera. Ska finnas en rätt så lång tråd om hur man lagar "mat" med cannabis. Konstigt att du inte hittade den.
Citera
2013-03-15, 18:50
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemreset
Det är bara att börja experimentera. Ska finnas en rätt så lång tråd om hur man lagar "mat" med cannabis. Konstigt att du inte hittade den.

Var mer intresserad av lite mer vetenskapliga svar så att säga. Rent sådär biokemiskt, men det kanske är att ha för stora förhoppningar.

Istället för att låta lite spydig kan du ju exempelvis.

1. länka till tråden i fråga
2. Anmäla den här tråden till mod
3. inte posta (ja experimentera ska jag ju självfallet och jag kommer bli hög ikväll. Men nu var det så att jag undrade om effektiviteten i de olika metoderna och extraheringarna.

Men visst kanske tråden passar där, och då får mod gärna flytta.

Misstänkte dock att min fråga skulle försvinna bland allt snack om hasch-oboy och weed-sallader
Senast redigerad av BilboBu 2013-03-15 kl. 18:53.
Citera
2013-03-15, 18:55
Medlem
Citat:
sen så förlorar man kring 70% av alla cannabinoider vid rökning av joints

Skojar du? Förlorar man 70 % vid rökning?
Citera
2013-03-15, 18:56
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:

När man tänker i grader så får man tänka att den totala massan ska uppnå dessa grader, därför ser det lite annorlunda ut i praktiken.

Sen editera jag mitt förra inlägg med. Vet inte om du märkte det?

Exempelvis, visst glöden är varmare i spliffen, men den är inte lika varm överallt. En del vaporiseras ju även innan du hinner röka.
Senast redigerad av jabbadabbadoo 2013-03-15 kl. 18:59.
Citera
2013-03-15, 19:06
Medlem
LoserMachines avatar
haha ja förvänta dig inte att få svar för den här delen av forumet spårar alltid ut i annat. oh it's a candy.
folk googlar fram svaren på sin egna tråd
Citera
2013-03-15, 19:15
Medlem
Galetnices avatar
TS, det funkar utan att lösa det i fett, har själv testat det förut - det känns dock som att man slösar väldigt mycket på att inte lösa upp det i fettet (som är väldigt simpelt). Det jag gjorde var att ta två kex (lite större varianten) och smetade på nutella eller jordnötssmör (kommer inte ihåg). Sedan tog jag lite olja och smetade in det, smulade ner haschbitarna i den smeten på kexen och satte ihop de. Sedan satte jag aliminiumfolie runt det och in i ugnen på rätt låg temperatur i typ 10 min.

Fungerade helt klockrent, var väll bäng i cirka 5-6 timmar och det tog 1 timme innan det slog in. Lycka till!

Mvh
Senast redigerad av Galetnice 2013-03-15 kl. 19:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in