2009-12-15, 10:15
Medlem
Izunis avatar
Man behöver inte fett för att aktivera thc eller något annat trams.

Thc är polärt, fetter är polära, lika löser lika -> thc löser sig i fett.
Detta betyder i teorin: Om du skulle koka gräs i en kastrull med smör så kan du filtrera bort gräset efter ett tag, och det mesta av thc't kommer då att finnas i lösningen.
Om du däremot lägger en klump hasch i ett glas vatten så kommer det inte att lösa sig eller rätt lite.

Därför kan det ibland vara fördelaktigt att använda fett i sin matlagning med cannabis.

Kan nog ha glömt något men detta är det jag vet om att baka med gräs .
Citera
2009-12-16, 03:01
Medlem
NightShades avatar
Som en slutsatts kan man ju dock säga att de är vel enklare att röka skiten i någon form . Sen är de ju upp till var och en vilken smaksak man har

Däremot kan jag säga att min Toastidee funkade perfekt, va bäng i ett bra tag och var en bra lösning till att inta grönt på ett anant vis
Citera
2009-12-16, 04:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sumang
en till fråga!
Eftersom många säger att man måste lösa upp haschet i smör, funkar då detta recept?

http://www.ettnet.se/~alex/bokboken/kaffe.html

Där ska man bara smula ner det och dricka... funkar det verkligen?

Mvh sumang
Svar uppskattas mycket!

Hur hade dom tänkt sig att man ska "finfördela" haschet?
när man sen lägger i det i kaffet så borde det väll inte lösas upp?
borde väll hamna som sump på botten av kaffet?

Kan någon gå mer ingående hur man går till väga, det skulle vara toppen.

Mvh
Sumang
Citera
2009-12-16, 23:22
Medlem
sativahighs avatar
just smoke the damn shit
Citera
2009-12-17, 00:54
Medlem
Neffs avatar
Vad jag gjorde var iaf att elda på biten och smula sönder den lite (tog ungefär 2g), smälta lite smör i en kastrull och låta det svalna en aning. Sen hällde jag bara i bitarna i smöret, rörde om lite tills det var upplöst och hällde över allt i en kopp varm chocklad. Funkade riiiiiktigt bra och jag har nog aldrig varit så väck på CB i hela mitt liv.
Citera
2009-12-17, 14:47
Medlem
TantIngalills avatar
Dricka..

Har en polare som lägger sina gräsgrenar i whiskey, lagrar och dricker.
Själv väljer jag att koka te på mina.
Citera
2009-12-17, 20:30
Medlem
guldpressens avatar
Tee av hasich

jag brukar lägga cirka 1g brunt i kokhet vatten som ja har i en kopp..
sen rör ja om så att det löser upp sig bra!
sen när det e mini smulor kvar bara så lägger ja ner påsen med teé o låter d stå lite..
sen dricker jag det som normalt teé o det brukar kicka in efter 45min ungefär

väldigt sköönt rus! man blir riktigt bäng så att säga
Citera
2009-12-18, 14:23
Medlem
SchtickyIckys avatar
Någon som har erfarenhet av Pannkakor och Cannabis?

Jag funderar på att springa ner och ta två pannkakor, planen var att jag ska 'bre' ut dom till max över en tallrik. På med lönnsirap och smeta ut över pannkakan, sen på med weedet. Smula ut det ordentligt över hela måltiden, och sen lägga en annan pannkaka över så det blir dubbla lager mannen mannen.

Blir nog fett tbh, återkommer.
Skriv gärna här också hur det gick för er om ni testade det här.

(Edit: Jag gjorde också en helt vanlig macka, med en bra bit smör på. Fem stora ostbitar (tro mig. Det är fett) och sen en klick Jordgubbssylt längst upp.

Sen in i micron i en min, på runt omkring 750 knyck. Den blir smält och trevlig, sen trycker du ihop det till en boll och äter med bestick och en kopp kaffe till.

Återkommer ifall någon är intresserad i hur det slog.
Totalt använde jag ungefär 1,5g bättre än standard grönt.
Senast redigerad av SchtickyIcky 2009-12-18 kl. 15:06.
Citera
2009-12-18, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Detta är vad jag tror:
Du har slösat på riktigt fin röka och fått en feting Placebo.
Har väldigt svårt att tro på att du blev just stångad av THC eftersom du ej kan ha löst upp det eller aktiverat det.
ROFL!
Så du tror inte att kroppen tar upp det bara för att du inte tar ner det i samband med fett?
Dagens Rofl...

Edit: Såg nu att det var från 2005... Skit samma.
Citera
2009-12-19, 00:52
Medlem
Choobits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CConspiracy
Vad alla skriver olika saker, blir helt förvirrad

Rätta mig om jag har fel men så vitt jag vet så måste man blanda cannabis med fett, som någon tidigare sa så är det fettlösligt och inte vattenlösligt. Och du kan smälta ner det i fett till viss tempratur. Jag kan vara helt ute och cykla men det är något i bakhuvudet som säger att man kan värma cannabis under 200c
men det är nog bäst om man håller sig under 180c.

Enligt wikipedia så har THC en kokpunkt på 157 °C. Borde det inte rimligtvis vara under denna gräns man ska hålla sig på? Eller får THC:t nya egenskaper när det löses i fett?
Citera
2009-12-20, 23:18
Medlem
okejkuls avatar
För er nattemänniskor som söker rizzla o inte hittar; åk till närmaste shell, köp en liten oboy, klipp upp en etta och lägg i sedan pressa biten mot kanterna o sedan i med oboyen o drick.

OCH DET KICKAR UTAN FETT!

Något bra och enkelt recept med grönt?
Citera
2009-12-21, 15:46
Medlem
Modifys avatar
Visst är det möjligt att bara värma upp mjölk (röd) i ett glas, hälla ner 0.5-1g hasch, röra om och dricka? Eller vore det smart att tillsätta en klick smör också?
Senast redigerad av Modify 2009-12-21 kl. 15:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in