2009-08-05, 18:22
Medlem
HrNs avatar
Dra en "promenad" = dra en gås
Citera
2009-08-05, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLure
Du måste inte blanda ut det med något sålänge du får det i dig. Men visst funkar det att smälta lite choklad och smula i rökat.

Jag hade väntat ett tag med att äta rökat. Vänta tills du har smält måltiden så kommer det slå bättre.

En sak bara, hur äter man cannabis på annat sätt än just oralt?

Eftersom att alla säger att man ska äta något fett aktigt till så tänkte jag äta det direkt efter maten eftersom den var ganska fettrik ..

Hehe, jag skrev väll oralt och äta för att klartydliga och få så många svar som möjligt eller nåt ..

Eller så skyller jag på att jag ahde bråttom, tror jag kör på den ..
Citera
2009-08-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americanviking
Hehe, jag skrev väll oralt och äta för att klartydliga och få så många svar som möjligt eller nåt ..

Eller så skyller jag på att jag ahde bråttom, tror jag kör på den ..

haha jag hade också kört på att jag hade bråttom, alla dessa vita lögner brister så småningom endå
Citera
2009-08-05, 20:06
Medlem
CS-bögens avatar
Ät det analt annars...

Citera
2009-08-05, 20:09
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurking Coyote
Om jag hade 1.5g gräs så skulle jag nog röka det istället.
Känns onödigt att äta det "rent" bara för sakens skull.
Om man skall äta så föredrar jag hasch som man smälter ner i smör och sedan
bakar på.

exakt skall vara äkta smör ej margarin! Och sedan smält det på svag värme o smula ner skiten ej hög värme!
Citera
2009-08-05, 20:11
Medlem
HoldenCaulfields avatar
Fått i dig skiten nu?
Citera
2009-08-05, 21:28
Medlem
tjackrunkarns avatar
du kommer snea
Citera
2009-08-06, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dille
Är det samma risk för enorm hjärtklappning och allmänna ångestkänslor i början av ruset om man äter haschet?

Rent spontant tror jag att ruset kommer långsammare och inte lika starkt vilket betyder att olustiga känslor minimeras. Men vad säger ni som både rökt och ätit cannabis?

Detta med hjärtklappning alá röka vs äta, är något jag också vill ha svar på. Visst man dör inte av lite hjärtklappning men dom gånger jag nojjat ur så har det varit just pga hjärtat. Så hur ligger det till om man äter det? (Gräs i mitt fall).
Citera
2009-08-06, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babakus
Nu har druckit mitt te. Tog en jävligt liten bit, typ 0,5. Smulade ner det i lite flytande margarin som var aningen upphettat på spisen. Löste upp sig direkt. Hällde i lite mjölk, rörde om. Hällde alltsammans i mitt teglas. Det smakade sjukt mycket braj. Inte så gott om man inte är som jag och gillar brajsmaken. Magen känns bubblig och jag vill gå och skita. Annars lugnt än så länge...Rapporterar igen senare...

Jag och en kompis gjorde en kladdkaka på en femma brunt för nått halvår sedan och den smakade också sjukt mycket hasch och var mastig som bara den. Sjukt jobbig att tugga i sig, men man var ju ändå tvungen att få i sig sin del.

så du körde på bara en 0.5a? Fick du något rus? (edit: läste ditt andra svar )
Själv har jag erfarenhet av att det behövs minst 1.5-2g för att bli flummig vid oroalt intag. Men det kanske varierar beroende på röka osv. Vi körde på något halvkefft brunt när vi gjorde det.
Citera
2009-08-06, 16:15
Medlem
umpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Man har ju hört att smör ska vara det bästa att blanda med då det är fettlösligt. Nu är min sambo mjölkproteinallergiker så går det lika bra med olja eller är det smör all the way?

Jag har annars en ide om att smälta mjölkfri choklad, blanda i lite grönt, sen låta det stelna igen (kanske i isformer eller något för att få chokladbitar). Tror ni denna ide kan funka? Någon som har testat?

Ja det går hur bra som helst att lösa upp det i olja! Tänk på att inte fritera gräset eftersom thc bryts ner vid hög värme. Men man kan ju tex. göra cannabis popcorn
Citera
2009-08-06, 16:31
Medlem
Fungerar det verkligen att äta? När jag vad på besök i vårat grannland köpte jag två gram jack herer i christiania. 1,5gram av det stoppade jag in i käften och svalde med vatten och det resterande rökte jag upp. Hände inte mycket alls faktiskt.

EDIT: En grej jag glömde nämna var att jag endast hade ätit en daimstrut på hela dagen men tycker det borde fungerat ändå.
Citera
2009-08-06, 16:31
Bannlyst
Blandade ner 4-5g standard brunt i en kopp kaffe för ett tag sedan, kännde nästan ingenting, så antar att man måste inta det med något fettrikt.

Gör inte som jag och slösa en femma, det funkar fan inte i kaffe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in