Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-01, 17:41
  #121
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudok
Lästa att nån sa att det luktade hasch när han gjorde te. Tänkte nämligen prova mig på att göra lite haschoboy men frågan är luktar det om jag ställer mig vid spisen och gör det. Med tanke på att jag bor hemma så kanske det inte vore så smart
Det luktar väll lite, men kör man med köksfläkten så är det nog lungt.
Citera
2008-02-01, 17:52
  #122
Medlem
pokergudens avatar
Varma mackor e ngt jag brukaar gilla. tänke att det måste funka väldigt bra.

Recept:

Ta en vit/mörk skiva bröd, bre på lite smör, lägg hashet på smöret över hela mackan, lägg på ngra skivor ost, kanske ngn skiva skinka med. värm i ugnen
2-4 min på typ 200 grader.

klart för servering.
Citera
2008-02-01, 18:06
  #123
Medlem
Midsummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerguden
Varma mackor e ngt jag brukaar gilla. tänke att det måste funka väldigt bra.

Recept:

Ta en vit/mörk skiva bröd, bre på lite smör, lägg hashet på smöret över hela mackan, lägg på ngra skivor ost, kanske ngn skiva skinka med. värm i ugnen
2-4 min på typ 200 grader.

klart för servering.


Det låter fantastiskt gott grrrr
Citera
2008-02-01, 21:49
  #124
Medlem
Liveintheflows avatar
Åt 3g standardhasch på kanelbulle i skolan.. Nästan aldrig varit så beng förrut hehe sprang o gömde mig i skogen och det tog flera timmar att rida-ut-stormen
Citera
2008-02-03, 13:04
  #125
Avstängd
Gaians avatar
ta yoggi istället

Citat:
Ursprungligen postat av sudok
Lästa att nån sa att det luktade hasch när han gjorde te. Tänkte nämligen prova mig på att göra lite haschoboy men frågan är luktar det om jag ställer mig vid spisen och gör det. Med tanke på att jag bor hemma så kanske det inte vore så smart
även om cannabis är fettlösligt så betyder det inte att du måste tvunget klydda med smör och sånt, jag brukar smula ner 25 g i en packet shake n bake och det fungerar utmärkt. annars brukar jag bara äta det som det är, då kan man vara säker på att inget går tillspillo i uppvärmningen och du kan även vara säker på att det löser sig i din mage för det gör det. sen är det bara fri passage för delta -9 till levern för att omvandlas till ett annat ämne
Citera
2008-02-06, 17:18
  #126
Medlem
jUimis avatar
och du tror inte att det är diverse fetter i shake n bake ? men iaf. rent logiskt så borde du bli bäng genom att knapra i dig rökat. men det känns helt onödigt, vrf slösa mer än dubbelt så mkt för halva efekten som att röka en jooint?
Citera
2008-02-06, 18:04
  #127
Medlem
poojks avatar
kan tipsa om en RIKTIGT bra metod. det är viktigt att man är rätt hungrig när man gör blandningen för att få en snabbare och effektivare effekt. värm den fetaste mjölken du hittar på låg värme mecka ner ca 2g röka i mjölken låt det sakta men säkert lösas upp sedan kokar du upp te vatten max 60-70 grader det får ej koka med andra ord blanda vatten och din hash mjölk ha ner te påse (valfri smak) och gärna rätt fin mängd med honung blanda och njut.

*"överkurs"

precis innan ni dricker erat the kan ni käka 4-5 omega3 kapslar för att få lite mer fett i magen (nyttigt) sen dricks te;t ganska fort så att det löser upp omega3 kapslarna och allt blandas i magen





sedan har ni min choklad jag rekomendera jätte simpel jätte gott och jätte bäng

ett stycke choklad 70% kakao, smällt chokladen i ett vattenbad blanda ner mecken i chokladen gör en aluminum form häll ner smälta chokladen in i frysen (ca 30 min) sen äter du den, detta görs givetvis på hungrande mage för bästa effekt sen om man vill påskynda effekten kan man dricka 1-4 starköl för att öka magens upptagnings förmåga


lycka till
Citera
2008-02-06, 18:05
  #128
Medlem
poojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jUimi
, vrf slösa mer än dubbelt så mkt för halva efekten som att röka en jooint?

om man gör rätt och under rätt omständigheter så blir du sjukt bängare än om du rökare annorlunda ja men najs som fan är det
Citera
2008-07-22, 02:16
  #129
Medlem
tomteblosss avatar
jag smula nyss ner 1g grönt i smör värmde o rörde sen i med mjölk och oboy..
och värmde de ganska mycket i micron..
men nu flyter de runt jääävla massa weed smulor ska man dricka dem? det ser verkligen äckligt ut
Citera
2008-07-23, 03:21
  #130
Medlem
Mol3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtebloss
jag smula nyss ner 1g grönt i smör värmde o rörde sen i med mjölk och oboy..
och värmde de ganska mycket i micron..
men nu flyter de runt jääävla massa weed smulor ska man dricka dem? det ser verkligen äckligt ut

Det är väll lika bra, vad ska du annars göra, slänga det?
Citera
2008-07-23, 04:24
  #131
Medlem
h20h_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Fattar inte vilka mängder vissa har när dom käkar/dricker cannabiset.
För mig räcker det med 1 gram och då blir jag SVIN stenad i TIMMAR!! och får riktigt blodsprängda ögon, blir så hög att jag inte kan stå upp... men effekten kommer efter 1-2 timmar....

Skulle aldrig falla mig in att käka upp 2 gram..


Ganska OT men, får jag sno din signatur?
Citera
2008-07-23, 04:30
  #132
Avstängd
druddios avatar
Hur är det med rå hampa då alltså ej torkad cannabis? kan man äta det och få samma effekt som om den skulle va torkad?
och om det skulle råka ligga i kontakt med syre hur lång tid tar det innan det är verkningslöst och hur går det med vikten när det inte är torkat hur mkt väger ett blad ej torkat och torkat (i normal sårlek säg 1-1.5 dm)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback