2015-10-15, 21:24
Medlem
sprithitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackiee76
Jag ser alla inlägg här och förbryllad av all spekulationer och förutfattade meningar. Jag kände en av dem. Han var en god varm intelligent man Men som hamnade fel i livet från allra första början. 67 åringen och bröderna har träffats innan och han är inte snäll. Detta var inte ett rån eller inbrott. Detta var en hämnd förr tidigare händelser som satte sina spår hos bröderna. Att ta lagen i egna händer och hylla detta är sjukt. Det är förtal. Sanningen om hela situationen anser jag är viktigare än själva händelsen. För har man fakta, ja då vet man vad man pratar om. Bröderna var inte guds bästa barn. Men det var sannerligen inte 67 åringen heller. Att dräpa folk utanför lagets ramar och hylla det är enligt min mening inte bättre än någon annan mördare.

Oavsett hur situationen i övrigt ser ut så får man till viss grad skylla sig själv om man stupar när man beväpnar sig för att på kvällen söka upp personen man har ett horn i sidan till i dennes hem.
Citera
2015-10-15, 21:26
Medlem
Citat:
Jag ser alla inlägg här och förbryllad av all spekulationer och förutfattade meningar. Jag kände en av dem. Han var en god varm intelligent man Men som hamnade fel i livet från allra första början. 67 åringen och bröderna har träffats innan och han är inte snäll. Detta var inte ett rån eller inbrott. Detta var en hämnd förr tidigare händelser som satte sina spår hos bröderna. Att ta lagen i egna händer och hylla detta är sjukt. Det är förtal. Sanningen om hela situationen anser jag är viktigare än själva händelsen. För har man fakta, ja då vet man vad man pratar om. Bröderna var inte guds bästa barn. Men det var sannerligen inte 67 åringen heller. Att dräpa folk utanför lagets ramar och hylla det är enligt min mening inte bättre än någon annan mördare.

Med tanke på att dom är döda så kanske du vill dela med dig om din version av bröderna och 67åringens "relation" och gemensamma historia?

Edit:
Låter rimligt det du säger. Hela grejen med rån eller inbrott känns verkligen långt bort, jag tror som du att det finns någon historia bakom. För det krävs en del för att man ska skjuta två personer och även en hel del för att man ska attackera en mans hem med kniv. Något finns bakom och jag är nyfiken.
Senast redigerad av SNOHV 2015-10-15 kl. 21:28.
Citera
Medlem
Citat:

Kan bara hålla med, har också känt en av bröderna.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om det är fel namn som droppas så kan det väl göra en jävla skada. Det har vi ju sett förr i Flashback-trådar.

Är han osäker så är det lika bra att hålla namnet så inte fel personer får hela sin släkt uthängd, bedömd och WT stämplad på Flashback.

Ändå har två bröder felaktigt blivit uthängda i tråden utan att det tas bort.
Citera
2015-10-15, 21:27
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Det var inte så då att bröderna var där för att ta lagen i egna händer? Dom fick väl ungefär det bemötande som deras egna beväpning krävde.

Så nej, inga krokodiltårar härifrån.
Senast redigerad av LeeVan 2015-10-15 kl. 21:39.
Citera
2015-10-15, 21:28
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Har du svårt att Läsa?
Du FÅR INTE använda vapnet till annat än ändamålet på licensen DET ÄR VAD LAGEN SÄGER OM VAPENINNEHAVET.

Det är inte korrekt uppfattat. Du är i princip skyldig att följa anvisningarna i ditt vapentillstånd, men "nöd bryter lag" i sådana här situationer. Däremot ställs det höga krav på situationen för att rättfärdiga, inte ett utan två dödande skott. Frågan kommer naturligtvis att bli huruvida den gamle varit så utsatt (eller trott sig vara det) att vapenvåld varit "ej uppenbart oförsvarligt". Möjligheten finns, men har han skjutit en flyende inbrottstjuv blir det förstås inte bra. Nu handlar det ju troligtvis om jaktammunition, inte helmantlade kulor, och det förvärrar också effekten i målet avsevärt (*)

Vi kan ju hoppas att det, till skillnad från Rödeby, inte handlat om att gå fram till angriparen och skjuta denne på kärnskotts avstånd.

* (Handlar det om hagel ändrar det inte så mycket. Ett skott i målet på nära håll får samma effekt som jaktammunition i en älgstudsare)
Senast redigerad av Bergakungen 2015-10-15 kl. 21:34.
Citera
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traste
Är det någon som vet/kan bekräfta ifall (någon av) bröderna var prospects/hangarounds?

Edit: (Och då menar jag inte till "Bad Boys" Malmö eller "Black Cobra")

Vad menar du då?
Frälsningsarmén?
Citera
Medlem
Torpedullas avatar
Vad hade 67-åringen gjort mot brödernas moder?
Citera
2015-10-15, 21:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nödvärn är tillämpligt även om man själv inte är "guds bästa barn".

Citat:
Ursprungligen postat av LetItRoll
Kan bara hålla med, har också känt en av bröderna.
Att ni känner bröderna gör inte deras intentioner till goda. Kommer de beväpnade till en man som de tidigare trakasserat så pass att kontaktförbud är utfärdat - så är ju inte "godhet" det ord som lyser klarast i den situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ändå har två bröder felaktigt blivit uthängda i tråden utan att det tas bort.
Läser du ovan så verkar det vara rätt bröder som blivit uthängda -- men vet du annat så lämna de uppgifterna och stöd för dem då...
Citera
2015-10-15, 21:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Ryktet som någon försöker dra igång i tråden talar inte om "mot" utan snarare "tillsammans med" ... det som slängts fram (helt obekräftat) är att de skulle haft en relation.
Citera
2015-10-15, 21:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla

Enligt en PM-uppgift ska de haft en relation.

Men en annan PM:are, den samme som först gav mig namnen, avfärdar den uppgiften som mycket osannolik.
Citera
2015-10-15, 21:34
Jag vet lite info om 67 åringen. Hur det påverkat brödernas handling. Det ligger ett bråk bakom detta sedan några år tillbaka. Något som triggats upp genom åren. Jag försvarar verken bröderna eller 67 åringen. Jag utgår från den fakta jag har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in