2015-10-15, 14:44
Medlem
Ni är det väl knappast som så att vapenlicensen beskriver att mannen i fråga får använda vapnet i självförsvar..
Ngn kanske invänder att han inte borde ha skjutit för att döda.
Men nu förhåller det sig som så att man kan avlida av själva chocken av att träffas.
Ett jaktgevär ger den effekten.
Vidare skulle jag tro ( bara tro ) att mannen antingen nu eller tidigare varnat "buset" för följderna , om trakasserierna skulle fortsätta.
Om ngn gör intrång och dessutom hotar så är den naturliga reaktionen att man vill försvara sig.
Är man dessutom stressad och känner sig livrädd så kan saker och ting utveckla sig så här.
Citera
2015-10-15, 14:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eftersom Trojan fått namn på bröderna så vet han ju redan om det är frågan om svenska eller utländska namn.

Eftersom han INTE gått in och hävdat att det handlar om svenskar så kan man nog utgå ifrån att det rör sig som utländska namn ...

Nej.

Som jag tidigare skrivit i tråden är PM-uppgiften osäker – det är anledningen till att jag inte droppar några uppgifter om dem.
Senast redigerad av Troian 2015-10-15 kl. 14:59.
Citera
2015-10-15, 14:45
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Om vi utgår från att Troians uppgifter är riktiga, så hittar jag bara ett brödrapar födda 1991 och 1994 på Lexbase. Kan dock inte hitta dem på Ratsit.
Du har inte lust att dela med dig deras namn?
Citat:
Eftersom Trojan fått namn på bröderna så vet han ju redan om det är frågan om svenska eller utländska namn.

Eftersom han INTE gått in och hävdat att det handlar om svenskar så kan man nog utgå ifrån att det rör sig som utländska namn ...
Instämmer till 100%.
Citera
2015-10-15, 14:47
Medlem
alibjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Bekräftat genom media av polisen att kontaktförbud förelåg. Även att de hade digert brottsregister. Så vad gäller dessa två föreligger inga tvivel

Två oberoende, ytterst pålitliga källor, anger att bröderna är utländska. Från en ort i norra skåne

Men du får gärna fortsätta vara naiv =D

Okej då! Om källorna är rätt de ju kriminella, minst fd kriminella : )

Vad gjorde dom där?

Utpressning?

Det verkar ju för gamla för att det bara ska vara "rolig grej"

Kan gubben ha blåst dom på stålar? Tidigare har det kommit upp att han var i byggsvängen. Det är väl inte alltid så ren?
De kanske inte fått sin lön?

Undra om de hann bli överraskade?
Citera
2015-10-15, 14:48
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:

Det är inte så svårt att gissa i dagens Sverige att det rör sig om utländska namn, t.o.m Daniel 5 år kan gissa sig fram till det
Citera
2015-10-15, 14:50
Medlem
Och ni som trodde det var två invandrare som attackerade en svensk gubbe,
fan vad fel ni hade era grisar.

OnT: Ska bli intressant att följa. Rubriceringen kommer nog ändras till dråp,
då det verkar som det gjordes i självförsvar.

Fy fan vad läskig tanke, att skjuta sina egna bröder. Men bröder kan ibland
vara som vilka idioter som helst, så jag kan samtidigt förstå gubben.
Citera
2015-10-15, 14:51
Medlem
Oformads avatar
Man måste ju förresten älska aftonbladets text:
De två mördade bröderna har – utöver trakasserierna mot 67-åringen – en lång rad av brott på flera platser i södra Sverige bakom sig.

Målar upp honom som mördare innan omständigheterna är klara...
Senast redigerad av Oformad 2015-10-15 kl. 14:55.
Citera
2015-10-15, 14:52
Medlem
Så jävla underbart när man läser sånt här. En gubbe som inte tar mer skit. De hade trakasserat honom tidigare och nu var de hemma hos honom beväpnade och skulle ta sig in. Dock läste jag att de hittades i skogen. Hoppas de hade tagit sig in och han hade satt några kulor i dem. Lägg gärna ut namn så man kan skicka blommor till gubben. Är det någon som vet om det är några svartskalle as så skriv gärna det också.
Citera
2015-10-15, 14:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Er det helt fel gissning att båda BO har etnisk ursprung på Balkan?

Dels vet jag inte ens om uppgifterna på namn som jag fått stämmer, dels så har jag redan skrivit att jag inte droppar mer om dem.
Citera
2015-10-15, 14:53
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Dels vet jag inte ens om uppgifterna på namn som jag fått stämmer, dels så har jag redan skrivit att jag inte droppar mer om dem.

Javel, forstået.
Citera
2015-10-15, 14:54
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Och ni som trodde det var två invandrare som attackerade en svensk gubbe,
fan vad fel ni hade era grisar.

OnT: Ska bli intressant att följa. Rubriceringen kommer nog ändras till dråp,
då det verkar som det gjordes i självförsvar.

Fy fan vad läskig tanke, att skjuta sina egna bröder. Men bröder kan ibland
vara som vilka idioter som helst, så jag kan samtidigt förstå gubben.
Skulle inte förvåna det minsta om det är 2 albaner med svårutalade namn på utflykt från Landskrona, det finns gott om dem där.
Det får bli mitt stalltips.
Risk för framtida hämndaktioner mot vår hjälte då kanske om det rör sig om kriminellt invandrardrägg med klantänk.
Han får behålla bössan laddad.
Citera
2015-10-15, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Om vi utgår från att Troians uppgifter är riktiga, så hittar jag bara ett brödrapar födda 1991 och 1994 på Lexbase. Kan dock inte hitta dem på Ratsit.

Ratsits uppgifter försvinner från sidan när personerna är döda.
Med andra ord lever pedofilen Hans Scheike fortfarande, 91 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in