Citat:

Ursprungligen postat av 
vigusa

Nu bodde inte antagonisterna hos sin far,och det är landsbygdsvägar där,inte gator som inne i samhället.Håller fullständigt med Timeout om att hundrundan är helt logisk.
Bägge bröderna tycks skrivna i byn,men tveksamt om de varit boende där permanent.
Naturligtvis en tragedi för alla inblandade.
Man är väldigt utsatt om man bor lite enskilt,väntan på polis eller ambulans kan kan ta så lång tid att allt är försent,,,,
Hur "kaxig" K-G än har framställts som,så är jag rätt övertygad att han under tiden som han blev trackaserad av dessa pojkar har utvecklat något som liknar posttraumatisk skräck.Det är ett fruktansvärt tillstånd att befinna sig i.
Har man levt under stark press under lång tid,så är det inte konstigt att det brister,och tyvärr går helt över styr.
Skall bli mycket intressant att följa detta.

Nej ingen av bröderna var skrivna i Vallåkra, båda var skrivna i Åstorp. 
Båda bröderna har sen tidig ålder varit omhändertagna med stöd av LVU och inte bott hemma. Det finns info om att en av bröderna ska ha bott hemma en kortare tid men när det var minns jag inte och jag kan inte hitta den uppgiften nu.
Simon står skriven på Tärngatan i Åstorp där han står skriven ensam på adressen. På facebook skriver han att han bor i Helsingborg.
Fredrik står skriven på Storgatan i Åstorp där det står flera skrivna på adressen. På facebook skriver han att han bor i Ängelholm men har flyttat till Landskrona den 26 september i år och i en kommentar på den flytten skriver han... Fredrik Rauschning: Är i Åstorp varje dag ändå skriv i PM vad du behöver hjälp med så fixar vid nog det.
Tittar man på senaste domen som finns på Lexbase på Fredrik från juni 2014 så har han där adress Tärngatan i Åstorp. Han blev dömd för bedrägeri, (lurade 89-årig man på pengar), och narkotikabrott till 3 månaders fängelse. I flera domar innan det var adressen Helsingborg.
På Simons senaste dom på Lexbase, (Försök till rån i Karlskrona 2 jan 2012), bodde han i maj 2012 i Lövestad men enligt stämningsansökan bodde han vid brottstillfället i Ryd. Han var då under LVU.
Brödernas pappa säger även i den artikel där han pratade ut detta...
-Familjen och 67-åringen bodde i närheten av varandra i samhället, men pappan säger i intervjun med Kvällsposten att de egentligen aldrig haft med varandra att göra.
(Förutom det som hände för ett år sen när K-G krävde betalt för sönderslagna rutor och blev misshandlad av en av sönerna.)
http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/...r-alla-parter/
Besöksförbudet gällde ju en av sönerna, som då troligen inte bodde i byn, så då bör K-G kunna gå på byns vägar för att rasta sin hund.
Fup ska bli mycket intressant att läsa, var och hur sköt han bröderna? Hur mycket mer än rutan i dörren var sönderslagen? Tänker på alla dunsar som den anhörige hörde i telefon.
Hur hotad kände sig K-G? Hur rädd var han? 
"– Han hade just gått in i sitt hus källarvägen. Han sa inget när han ringde mig men lade luren med högtalaren på. Plötsligt hörde jag ljudet av krossade fönster och av saker som kastades. Våldsamma höga ljud. Det lät som att någonting gick sönder, det pågick i två-tre minuter och sedan blev det alldeles tyst."
http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/...en-dryg-timme/