2015-10-18, 19:59
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Jo..såg det nu! Fast det hör visst hemma här...67-åringen var ingen "rädd, snäll människa" utan var van att döda!

Det skulle varit en "smart" grej för jägaren att bli av med båda irritationsmomenten i ett svep. Jägaren kan ha fått idén från någon thriller på TV där hemma i stugan.
Av alla spekulationer i tråden så verkar din vara den minst trovärdiga. Kanske är det du som ser för många thrillers på tv? Varför skulle han då ringa upp sin väninna och hur skulle han veta att han hade över en timme på sig innan poliserna skulle orka masa sig dit?
Citera
2015-10-18, 20:00
Medlem
Citat:
Det är inte alls befängt...det skulle förklara en hel del. Varför hade dom inte skjutvapen med sig till en jägare om dom var där för att ta kål på honom? bl.a. bl.a....Varför sköt han på dom istället för att skjuta vid sidan eller uppåt taket eller golvet..eller....????

Antagligen hade de inte skjutvapen med sig för att de inte hade några sådana...
Ser inte hur det kan leda till slutsatsen att han lurat dit dem.
Anledningen till att han häktats har nog en enklare förklaring, mest beroende på var skotten träffat bröderna.
Citera
2015-10-18, 20:01
Medlem
crusades avatar
Citat:
Han blev jägare för att han gillade att döda!

Du är fan dummare än tåget
Citera
2015-10-18, 20:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Han blev jägare för att han gillade att döda!
Har du någon källa på det? Eller är det bara dit eget efterblivna trollande som har lett dig fram till den här slutsatsen? Jag märker att du inte känner många av Sveriges 300 000 jägare.
Citera
2015-10-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han blev kanske jägare för att han gillar att jaga, själva dödandet måste inte vara huvudskälet till att man blir jägare. I vilket fall som helst så bevisar det inte att den misstänkte gillar att döda människor även om han har dödat människor.

Han kunde ha nöjt sig med att hota dom med vapnet och låta dom löpa...men det gjorde han inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Av alla spekulationer i tråden så verkar din vara den minst trovärdiga. Kanske är det du som ser för många thrillers på tv? Varför skulle han då ringa upp sin väninna och hur skulle han veta att han hade över en timme på sig innan poliserna skulle orka masa sig dit?

Varför ringde han inte ambulansen det första han gjorde? Att han skulle vara skraj är ju bara löjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Antagligen hade de inte skjutvapen med sig för att de inte hade några sådana...
Ser inte hur det kan leda till slutsatsen att han lurat dit dem.
Anledningen till att han häktats har nog en enklare förklaring, mest beroende på var skotten träffat bröderna.

Kommer man till någons boning med avsikt att döda, så har man naturligtvis med sig just skjutvapen själv..ifall det tilltänkta offret har tillgång till skjutvapen.
Citera
2015-10-18, 20:13
Medlem
Citat:
Kommer man till någons boning med avsikt att döda, så har man naturligtvis med sig just skjutvapen själv..ifall det tilltänkta offret har tillgång till skjutvapen.

Tveksamt att de kom dit för att döda. Mer troligt att de kom dit endast för att trakassera.
Dina teorier i detta fallet är helt åt fanders så att säga.
Citera
2015-10-18, 20:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Han kunde ha nöjt sig med att hota dom med vapnet och låta dom löpa...men det gjorde han inte.

Varför ringde han inte ambulansen det första han gjorde? Att han skulle vara skraj är ju bara löjligt.

Vi vet inte hur han upplevde situationen, inte omöjligt att det var ett snabbt händelseförlopp med knapp tid att tänka rationellt.

Jag undrar också varför han inte ringde ambulansen, dock ringde han en person som i sin tur beslöt sig för att ringa polisen och ingen ambulans, förmodligen därför att den här personen inte hade läget klart för sig.

Det sista angående skjutvapen visar att du antagligen inte är torr bakom öronen, en vuxen människa med ett barns intellekt, kanske är du förståndshandikappad, något åt det hållet gissar jag på.
Citera
2015-10-18, 20:23
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Vad baserar du på att han inte skulle vara rädd? Om du ringer SOS alarm så spelar det inte någon roll om du pratar med polis först. Behövs ambulans så kommer även en sådan och likaså räddningstjänst. Det går sällan till så att polis åker på skottlossning och när de väl kommit fram så konstaterar de att det behövs ambulans och så skickar man efter en sådan. Nej, de kommer i regel samtidigt. Har det varit skottlossning så åker polisen in och säkrar området först innan ambulansen får komma in.
Citera
2015-10-18, 20:26
Medlem
Ang. varför han inte ringde 112 (ambulans, polis och brandkår m.m) så kan ju KG varit väldigt trött på hur han blivit behandlad tidigare. Han har alltså tappat förtroendet efter år av nedlagda anmälningar mot bröderna.
Vilket också resulterar i att han tog lagen i egna händer.
Tycker inte det är så konstigt om man tänker sig in i hans situation.
Citera
2015-10-18, 20:27
Medlem
Citat:
Tveksamt att de kom dit för att döda. Mer troligt att de kom dit endast för att trakassera.
Dina teorier i detta fallet är helt åt fanders så att säga.

Han dödade i alla fall en mors och fars TVÅ!! barn...och en syster har blivit ensam kvar...har förlorat alla sina syskon!! Det är en bottenlös tragedi ta mig fan!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi vet inte hur han upplevde situationen, inte omöjligt att det var ett snabbt händelseförlopp med knapp tid att tänka rationellt.

Jag undrar också varför han inte ringde ambulansen, dock ringde han en person som i sin tur beslöt sig för att ringa polisen och ingen ambulans, förmodligen därför att den här personen inte hade läget klart för sig.

Ja...var det inte konstigt att han inte ringde ambulansen?

Citat:
Det sista angående skjutvapen visar att du antagligen inte är torr bakom öronen, en vuxen människa med ett barns intellekt, kanske är du förståndshandikappad, något åt det hållet gissar jag på.

Jag får säga som jag sagt tidigare....när lågbegåvade existenser kallar en "förståndshandikappad"....då kan man räkna det som komplimang...och det gör jag banne mig..vad tror du jag har tänkt om dig då..det är ÄNNU VÄRRE!!
Citera
2015-10-18, 20:30
Medlem
Citat:
Han dödade i alla fall en mors och fars TVÅ!! barn...och en syster har blivit ensam kvar...har förlorat alla sina syskon!! Det är en bottenlös tragedi ta mig fan!!!!

Självklart är det tragiskt för familjen, inget snack om saken.
Men jag tror knappast att han njöt när han sköt, eller att han njuter nu så här efteråt.
Citera
2015-10-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ang. varför han inte ringde 112 (ambulans, polis och brandkår m.m) så kan ju KG varit väldigt trött på hur han blivit behandlad tidigare. Han har alltså tappat förtroendet efter år av nedlagda anmälningar mot bröderna.
Vilket också resulterar i att han tog lagen i egna händer.
Tycker inte det är så konstigt om man tänker sig in i hans situation.

Citat:
Självklart är det tragiskt för familjen, inget snack om saken.
Men jag tror knappast att han njöt när han sköt, eller att han njuter nu så här efteråt.

Nu sitter han verkligen risigt till....kvar har bröderna lämnat släkt och vänner i djup sorg naturligtvis...här i tråden kan man hylla jägaren som en hjälte...men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in