Citat:
Ursprungligen postat av
Evil_Santa
Bump. Har samma problem. Nån som har hittat nått bra sätt att blockera reklamen på dplay.se playtjänst? Fruktansvärt långa reklamsnuttar.
Testa detta filter:
http://5e529.v.fwmrm.net/ad/p/1?
Den fanns redan i Easylist som kommer med adblock plus, i alla fall för mig.
Till alla andra: Dessa playsidor uppdaterar hela tiden sina anti-adblock system och hur reklam ska visas, de ändrar länkar hurvida deras material visas, de går bergis in i den här tråden och läser hur vi kringgår deras system.
TV4 play och TV3 har ändrat och ändrat, så det som står i första posten i den här tråden gäller förmodligen inte längre, men fungerar mer som en fingervisning, ett exempel på hur man själv kringgår reklamen.
Mitt bästa tips är att använda Firefox och öppna "Open blockable items" och studera listan norggrant när reklamen laddas in, då kommer ni till slut förstå vad som behöver blockeras för att slippa reklamen. TV4 t.ex, de har satt massa randomsiffror i början och slutet på varje reklamvideoURL som hela tiden slumpas, detta gör att man inte kan specifikt blockera reklamvideos, de använder även javascript på smarta sätt som hanterar reklam och upptäcker om man blockerar scriptet. Men mitt uppdaterade sätt för TV4 som jag tipsade om senare i tråden ska fortfarande fungera. Nu för tiden använder jag ett helt annat knep för att lura TV4, som är så smart att de aldrig kommer komma på det