Citat:
1. Säker på att du avbockat EasyList i filterprenumerationer inne i filterinställningarna?Varken fått tv4 eller tv3 att fungera ikväll tyvärr.
Vad gör jag för fel, har försökt till punkt och pricka med TV4, men antingen så kommer reklamen igång eller så står det en felkod om att jag han annonsblockerare igång.
Trycker precis när man hör ljudet och ser skylten "Reklam" på "använd inte på tv4play.se men är jag skiter sig när jag än trycker
Vad gör jag för fel, har försökt till punkt och pricka med TV4, men antingen så kommer reklamen igång eller så står det en felkod om att jag han annonsblockerare igång.
Trycker precis när man hör ljudet och ser skylten "Reklam" på "använd inte på tv4play.se men är jag skiter sig när jag än trycker

2. En gång märkte jag att om jag var för snabb med att bocka på ABP igen när TV4's "Reklam" sekvens kom upp, så blockeraren upptäcktes. Det man får göra då är att vänta till allra sista stund innan sekvensen slutar och reklamen normalt kickar igång och bocka i ABP, jag hade en väldigt smal tidsrymd att göra detta, var jag för snabb upptäcktes blockeraren, var jag för långsam startade reklamen. Numera har jag inte detta problem, men hade det vid ett par tillfällen förut. Så se till att "tajma" ABP aktiveringen precis i sista stund när "da-di-du-dummmm" musiksnutten slutar.
Citat:
Spännande, ska testas! Återkommer med information.-
TV3 är riktiga rackare! De har uppdaterat sina reklamhosters åter igen.. Men inga problem! Här är uppdaterade filterinställningar för TV3Play:
|http://freewheel.mtgx.tv/m/1/
|http://ad5.liverail.com/?
Se till att bara ha tv3's filter ibockade, samt EasyList urbockat! Bara de två länkarna ovan skall vara ifyllda!
NOTERA! Detta filter tar ej bort all reklam på tv3play, men typ 90% av det, så i 1 av 10 fall så kommer en eller två reklamsnuttar kan slinka igenom, det samma gäller för "Upptäckt reklamblokerare" javascriptet, även den kommer att dyka upp i 1 av 5 fall ungefär, kommer en reklamsnutt eller "upptäckt reklamblockerare" upp så uppdatera bara sidan så kommer du mest troligt direkt till ditt program