2015-10-15, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Nej, svenskar begår inte mer våldtäkter än araber sett till befolkningens storlek. Det här borde vara självklart för alla.

Dessutom är det en mycket lägre andel än 99 % som inte begår våldtäkt. Den svenska statistiken är hemlighetsstämplat men i Finland begår 3 300 irakier 160 våldtäkter bara under ett decennium.

Vilken svensk statistik finns det som är hemligstämplad? I BRÅs fall så gör den väl den inte längre?

Hur vore du det om DU kunde pressa fram en källa på ditt påstående om våldtäkter i Finland.
Citera
2015-10-15, 10:06
Medlem
Gärningsmannen heter alltså A*med N*dim Kh*lil Al-G*ndog, född 1989. Behövde en arabisktalande tolk i förhöret.

https://twitter.com/JunesLokka/statu...78397647990784
Citera
2015-10-15, 10:20
Medlem
Vad det skall vara för straff för ett dyligt tilltag. Svaret är enkelt.
I Saudi Arabien har en brittisk medborgare dömts till 350 piskrapp för att han hade vin i bilen.
Vad är lite vin i jämförelse med en våldtäkt mot en funktionshindrad ?
Våldtäktsmannen skall ha 700 "piskrapp" med ett basebollträ.
Citera
2015-10-15, 11:08
Medlem
death-and-taxess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
I Sverige är det fler svenskar, procentuellt set, som begår våldsbrott än araber som begår sexualbrott. Det skulle väl i så fall innebära att svenskar är ett våldsbenäget folk.
I BRÅ's tio år gamla rapport som du länkar till skriver man på sid. 43:

Det som visades i förra tabellen kan också redovisas i form av vilka överrisker att vara registrerade för olika typer av brott som grupperna har. Som riktmärke anges då hur vanligt det är bland dem som är födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar. Deras värde för varje brott blir 1,0.

I tabell 12 på samma sida kan man utläsa att för sexualbrott (Våldtäkt/försök till våldtäkt) har invandrares barn en överrepresentation på 1,8 och utrikes födda 5,0. Därför undrar jag om det är din bedömning att araber (på grund av sin inneboende fromhet, låga sexualdrift, djupa respekt för andra människor, eller höga moral för att nämna några tänkbara(?) faktorer) utgör en mindre andel, samt vilka folkgrupper du själv tror står för överrepresentationen i så fall?
Citera
2015-10-15, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av death-and-taxes
I BRÅ's tio år gamla rapport som du länkar till skriver man på sid. 43:

Det som visades i förra tabellen kan också redovisas i form av vilka överrisker att vara registrerade för olika typer av brott som grupperna har. Som riktmärke anges då hur vanligt det är bland dem som är födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar. Deras värde för varje brott blir 1,0.

I tabell 12 på samma sida kan man utläsa att för sexualbrott (Våldtäkt/försök till våldtäkt) har invandrares barn en överrepresentation på 1,8 och utrikes födda 5,0. Därför undrar jag om det är din bedömning att araber (på grund av sin inneboende fromhet, låga sexualdrift, djupa respekt för andra människor, eller höga moral för att nämna några tänkbara(?) faktorer) utgör en mindre andel, samt vilka folkgrupper du själv tror står för överrepresentationen i så fall?

Om du orkat läsa mina inlägg så hade du sett att jag inte uttalat mig om överrepresentationen utan det faktum att över 99% av alla i de aktuella grupperna INTE begår våldtäkt.

Rasister använder siffran för överrepresentation för att få det att framstå som om alla invandrare, speciellt från MENA, är genetiskt programmerade våldtäktsmaskiner. Men faktum är att, trots, överrepresentation, begår över 99% av dessa INTE våldtäkt.

Sen är bärare av inneboende fromhet, låga sexualdrift, djupa respekt för andra människor, eller höga moral vet jag inte. Däremot tror jag att de är som alla andra folkgrupper. Det finns alla typer av individer och de är olika. Precis som för oss svenskar.
Citera
2015-10-15, 11:34
Medlem
death-and-taxess avatar
Citat:
Om du orkat läsa mina inlägg så hade du sett att jag inte uttalat mig om överrepresentationen utan det faktum att över 99% av alla i de aktuella grupperna INTE begår våldtäkt.
Ursäkta? Det var väl precis det du sa i det jag citerade?
Citat:
I Sverige är det fler svenskar, procentuellt set, som begår våldsbrott än araber som begår sexualbrott. Det skulle väl i så fall innebära att svenskar är ett våldsbenäget folk.
Jag får be om ursäkt för att jag missade att du jämförde svenskars våldsbrott mot invandrares sexualbrott, men enligt samma tabell är invandrare och utrikesfödda solklart överrepresenterade även i tabellen över våldsbrott. Faktum är invandrare och utrikesfödda är överrepresenterade i varje enskild kategori i den tabellen, så jag förstår inte riktigt hur du drar slutsatsen att svenskar procentuellt sett står för en högre andel våldsbrott. Vi lyckas ju inte ens få mer än bronsmedalj i rattfylleri, vilket jag själv ser som överraskande, men där kanske finnarna väger upp.
Senast redigerad av death-and-taxes 2015-10-15 kl. 12:34.
Citera
2015-10-15, 11:44
Medlem
Citat:
Det är säkert en stor tröst för offren.
Citera
2015-10-15, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Det är säkert en stor tröst för offren.

Nej, men det har jag heller inte påstått.

Har du fler tramsiga inlägg att komma med?
Citera
2015-10-15, 13:34
Medlem
flashforwards avatar
Citat:

Har du en exakt procent och en källa på det? Och på svenskar?
Nyfiken på om även pensionärer, barn och kvinnor ingår i det också.
Citera
2015-10-15, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Har du en exakt procent och en källa på det? Och på svenskar?
Nyfiken på om även pensionärer, barn och kvinnor ingår i det också.

Ja, jag har haft med samma källor i 3 inlägg i denna tråd. Kolla där får du se.
Citera
2015-10-15, 15:01
Medlem
Citat:
Ja, jag har haft med samma källor i 3 inlägg i denna tråd. Kolla där får du se.
Enligt Sharia och den islamska tron, är det helt OK, för att inte säga föredömligt, att våldta och förnedra icke muslimer. Likväl som att sparka hundar, dessa som vi kristna är orena. Därför begår muslimerna i Sverige så många våldtäkter, numer även på unga pojkar. På Södersjukhuset har man nu inrättat en jour för våldtagna pojkar p.g.a. detta. I tingsrätterna är det den ena Mohammed, Ahmed etc. som är GM. T.o.m. Jan Guillou blev förbluffad av hur totalt överrepresenterade MENA var på det fängelse han besökte. Men sen har han hållit käft om det.
Citera
2015-10-15, 15:41
Medlem
Rafos avatar
Citat:

Rasister använder siffran för överrepresentation för att få det att framstå som om alla invandrare, speciellt från MENA, är genetiskt programmerade våldtäktsmaskiner. Men faktum är att, trots, överrepresentation, begår över 99% av dessa INTE våldtäkt.

Sen är bärare av inneboende fromhet, låga sexualdrift, djupa respekt för andra människor, eller höga moral vet jag inte. Däremot tror jag att de är som alla andra folkgrupper. Det finns alla typer av individer och de är olika. Precis som för oss svenskar.

Nu Tror jag inte att det är genetiskt utan snarare kulturellt betingat. Kulturen ser annorlunda ut, har en annan syn på rätt och fel samt kvinnosyn. Detta är något som samhället ignorerat och därför är den fortsatta massiva invandringen ett allvarligt problem.

Art hävda att det är genetiskt är rasistisk men inte att det är kulturellt. Dock så finns det frågetecken som jag är intresserad utav i allmänhet när det gäller genetik, titta bara på hundar där olika raser ofta anses ha olika lynnen t.ex. problemet med att ställa frågan om människor oxså kan uppvisa olika beteenden på liknande sätt är att man snabbt är ute på tunn is. Hur skall man bedriva sådan forskning utan att riskera rasistiska antaganden eller ställe obehagliga frågor som för oss tillbaka til tidigt 1900 tals europa? Bättre att studera den kulturella aspekten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in