Citat:

Ursprungligen postat av 
death-and-taxes

I BRÅ's tio år gamla rapport som du länkar till skriver man på sid. 43:
Det som visades i förra tabellen kan också redovisas i form av vilka överrisker att vara registrerade för olika typer av brott som grupperna har. Som riktmärke anges då hur vanligt det är bland dem som är födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar. Deras värde för varje brott blir 1,0.
I tabell 12 på samma sida kan man utläsa att för sexualbrott (Våldtäkt/försök till våldtäkt) har invandrares barn en överrepresentation på 1,8 och utrikes födda 5,0. Därför undrar jag om det är din bedömning att araber (på grund av sin inneboende fromhet, låga sexualdrift, djupa respekt för andra människor, eller höga moral för att nämna några tänkbara(?) faktorer) utgör en mindre andel, samt vilka folkgrupper du själv tror står för överrepresentationen i så fall?

Om du orkat läsa mina inlägg så hade du sett att jag inte uttalat mig om överrepresentationen utan det faktum att över 99% av alla i de aktuella grupperna INTE begår våldtäkt.
Rasister använder siffran för överrepresentation för att få det att framstå som om alla invandrare, speciellt från MENA, är genetiskt programmerade våldtäktsmaskiner. Men faktum är att, trots, överrepresentation, begår över 99% av dessa INTE våldtäkt.
Sen är bärare av inneboende fromhet, låga sexualdrift, djupa respekt för andra människor, eller höga moral vet jag inte. Däremot tror jag att de är som alla andra folkgrupper. Det finns alla typer av individer och de är olika. Precis som för oss svenskar.