2015-10-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Nu var det säkert inte riktigt så du menade men jag tycker det är intressant hur Flashback-pöbeln resonerar. För att skydda oss mot de ociviliserade araberna ska vi bli lika ociviliserade. Det är förvånansvärt många som ondgör sig över deras straff men skriker sig hes för samma här i Sverige. Skillnaden mellan en radikal muslim och en radikal SD:are är ju enbart kosmetisk, man har identifierat en annan fiende, men nästan allt annat är lika.

Fängelsestraff eller straff har två syften: den första är att ge uttryck för vad som är laglig och inte laglig i nationen; den andra är att avskilja GM från nationen för att undvika att flera blir utsätt för brott utfört av honom eller henne.

Asylsökanden och dem som gör sig till talesmän för dem gärna hänvisar till samhällen de kommer ifrån som relevanta. Då skapar dessa separata grupper där de asylsökanden delas upp och har någon typ av hövding som talar för dem och försöker ändra nationen för att den skall anpassa sig till deras samhällen, oftast numera islamska.

Det första exemplet var kurden Ibrahim Baylan. Han blev ordföranden för SSU i Umeå genom att hemligt kalla till ett extra sammanträde kl 01 på natten då endast hans kurdiska släkt och andra kurder blev informerade. Väl ordföranden gjorde han karriär i SSU och sen S istället för att bli upplyst om god svensk sed i föreningar.

Det blir en invit till oss som kommenterar brott de begår att vi också hänvisar till samhället de själva åberopa och till sederna de själva brukar.

Jag tycker att vi har en tusenårig historia och utveckling som har byggt våra seder, bruk, religion och civilisation och att vi inte skall ge avkall på dessa vid första bästa främling som korsar gränsen till vår nation.
Citera
2015-10-14, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Naturligtvis är utländsk man en eufemi för ung muslimsk man.

Menar du eufemism kanske?

Citat:
Ytterst intressant synvinkel! Om man ändå ska våldtaga, varför överfalla någon som kan möjligtvis fly i stället för ett säkert byte? Man kan jämföra muslimer med rovdjur. Måste ett lejon äta endast tillräckligt starka individer? Var drar man gränsen?

Vad tycker du att man ska jämföra svenska, eller finska, våldtäktsmän med i så fall?

Citat:
Jag tycker att det är problematiskt om man ger olika straff beroende på etnicitet.

Men inte att hitta på tendentiösa förklaringsmodeller om muslimska våldtäktsmäns särdrag?
Citera
2015-10-14, 13:48
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Men inte att hitta på tendentiösa förklaringsmodeller om muslimska våldtäktsmäns särdrag?

Det är ett särdrag, eftersom överrepresentationen är så extrem. I Sverige var det ungefär 20 gånger år 1996. Enligt färsk finsk statistik är överrepresentationen 13 gånger efter sociodemografisk justering. Därefter är frågan det att vad beror denna extrema överrepresentation på.

GM heter Ahmed Nadim Khalil Al-Gandog. Det här var en överraskning för:
Citera
2015-10-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Nej, utan så här: att araber är kraftigt överrepresenterade som gärningsmän vid våldtäkter har sannolikt delvis sin förklaring i deras kultur och islams syn på kvinnan. Om inte synen på kvinnan som mindre värd hade någon påverkan på antalet våldtäkter vore det snarare väldigt märkligt.
Men visst, det är säkert så att det även är genetiskt betingat (vilket väl rimligen är den förklaring som återstår).

Så det faktum att över 99% av alla araber i Sverige INTE begår våldtäkter tycker du inte pekar på att dom inte är våldtäktsbenägna?

I Sverige är det fler svenskar, procentuellt set, som begår våldsbrott än araber som begår sexualbrott. Det skulle väl i så fall innebära att svenskar är ett våldsbenäget folk.
Citera
2015-10-14, 20:50
Medlem
Citat:
Naturligtvis är utländsk man en eufemi för ung muslimsk man.

Alla vet ju att det inte finns några utländska män som är kristna.

Finland. Vilken jävla håla. Fylld med rysska våldtäktsbarn.
Citera
2015-10-14, 20:56
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Skillnaden skulle vara att den som drabbas av ett hårt straff först ska ha begått ett brott som kan ge detta höga straff, därefter dömas i domstol för det brottet.

För min del är det en enorm skillnad. Jag tycker inte att man måste vara mjuk och eftergiven mot våldsbrottslingar för att räknas som civiliserad. Tvärtom bör rättsväsendet i civiliserade länder slå ner hårt på dem som ger sig på svaga och handikappade. De som inte kan försvara sig själva ska försvaras av rättssamhället, annars är vi bara en flock skräniga apor i en djungel.

Helt rätt skrivet.

Problemen uppstår när skräniga Primater får härja fritt i civiliserade samhällen,där straffen för horribla brott är hånfullt meningslösa för vissa.
Citera
2015-10-14, 22:54
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Så det faktum att över 99% av alla araber i Sverige INTE begår våldtäkter tycker du inte pekar på att dom inte är våldtäktsbenägna?

I Sverige är det fler svenskar, procentuellt set, som begår våldsbrott än araber som begår sexualbrott. Det skulle väl i så fall innebära att svenskar är ett våldsbenäget folk.

HAHAHA!!!! Kan du hänvisa till källan? Jag har svårt att tänka mig att det är något annat en nyheter24.

LEVE FOLKUTBYTET!! LEVE KULTURMARXISMEN!!
Citera
2015-10-14, 23:01
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:

Nej, svenskar begår inte mer våldtäkter än araber sett till befolkningens storlek. Det här borde vara självklart för alla.

Dessutom är det en mycket lägre andel än 99 % som inte begår våldtäkt. Den svenska statistiken är hemlighetsstämplat men i Finland begår 3 300 irakier 160 våldtäkter bara under ett decennium.
Senast redigerad av Politice-Rectam 2015-10-14 kl. 23:04.
Citera
2015-10-15, 00:24
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Jag tycker att det är problematiskt om man ger olika straff beroende på etnicitet.

– Straffen bör skilja sig åt på så sätt att utländska förbrytare utvisas efter avtjänat straff. Och med undantag för vissa lindriga brott, så ska dom inte vara välkomna tillbaka.

Citat:
Nu var det säkert inte riktigt så du menade men jag tycker det är intressant hur Flashback-pöbeln resonerar. För att skydda oss mot de ociviliserade araberna ska vi bli lika ociviliserade.

- Vi bör inte anpassa oss till muslimernas lagstiftning. Vi bör slänga ut muslimerna, så får dom vara ociviliserade bäst dom vill i sina hemländer.

Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Helt rätt skrivet.

Problemen uppstår när skräniga Primater får härja fritt i civiliserade samhällen,där straffen för horribla brott är hånfullt meningslösa för vissa.

- Löses detta problem bäst genom att skrämma dom skräniga primaterna till lydnad? Eller är det bättre att hålla dom skräniga primaterna borta från början?
Citera
2015-10-15, 03:32
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Nu var det säkert inte riktigt så du menade men jag tycker det är intressant hur Flashback-pöbeln resonerar. För att skydda oss mot de ociviliserade araberna ska vi bli lika ociviliserade. Det är förvånansvärt många som ondgör sig över deras straff men skriker sig hes för samma här i Sverige. Skillnaden mellan en radikal muslim och en radikal SD:are är ju enbart kosmetisk, man har identifierat en annan fiende, men nästan allt annat är lika.

Jämförelsen är vag, en muslim är direkt mot demokrati och humanism, en "SD" är för dessa begrepp som vår civilisation vilar sin grund på.
Citera
2015-10-15, 03:34
Medlem
DRD4s avatar
Så här ser den kulturella fördelningen ut på Salberga anstalt, landets största för våldtäktsmän, artikeln är från 2007.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/val...en-behandling/

För övrigt så steg våldtäkterna med 13% 2014, ett rekordår för flyktingar....
Citera
2015-10-15, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
HAHAHA!!!! Kan du hänvisa till källan? Jag har svårt att tänka mig att det är något annat en nyheter24.

LEVE FOLKUTBYTET!! LEVE KULTURMARXISMEN!!

Du menar länkarna till BRÅ som var i mina tidigare inlägg med sidhänvisningar och allt? Eller missade du det?

Men eftersom du tydligen är lite internethandikappad när du måste göra mer än lite caps lock och lol så kommer dom här igen:

http://www.pdf-archive.com/2011/05/0...rottslighet-1/
https://www.bra.se/bra/publikationer...-utlandet.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in