2015-10-12, 09:22
Medlem
stercjuirs avatar
Frst och frmst vet jag inte vad jag skall stlla denna frga s drfr ber jag om urskt om den inte skall vara hr. drfr ber jag admin att flytta p den.

Hej jag tnker resa mellan Uppsala och Stockholm med kontoladdningskort. Jag har bde UL och SL access och undrar hur man skall betala resan med SL pendeln. Hittar bara instruktioner med om hur man kan gra detta med mobilapp. (jag har windowsphone ) och drfr ber jag om hjlp om hur jag kan resa s billigt som mjlig mellan dessa platser.
Citera
2015-10-12, 09:38
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stercjuir
Hej jag tnker resa mellan Uppsala och Stockholm med kontoladdningskort. Jag har bde UL och SL access och undrar hur man skall betala resan med SL pendeln. Hittar bara instruktioner med om hur man kan gra detta med mobilapp. (jag har windowsphone ) och drfr ber jag om hjlp om hur jag kan resa s billigt som mjlig mellan dessa platser.

Nr jag reser till Arlanda frn Stockholm s pratar jag bara med sprrvakten om att f ett tillgg till mitt SL-kort. Du borde kunna gra samma sak, prata med sprrvakten eller liknande och sg att du vill ka frn X till Y och att du vill betala fr resan s kommer denne hjlpa dig.
Citera
2015-10-12, 10:25
Medlem
stercjuirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Nr jag reser till Arlanda frn Stockholm s pratar jag bara med sprrvakten om att f ett tillgg till mitt SL-kort. Du borde kunna gra samma sak, prata med sprrvakten eller liknande och sg att du vill ka frn X till Y och att du vill betala fr resan s kommer denne hjlpa dig.

Problemet blir nr man reser frn Uppsala
Citera
2015-10-12, 10:31
Medlem
Kaustis avatar
Citat:

Varfr skulle det vara ett problem? Det r vl bara att g och prata med antingen tgvrden, ngon p stationen eller liknande?
Citera
2015-10-12, 10:34
Medlem
Citat:

Finns automater p perrongen som du kan kpa biljetter i (stora och gula) alt g in p UL center i stationshuset!
Citera
2015-10-12, 10:38
Bannlyst
Citat:
Frst och frmst vet jag inte vad jag skall stlla denna frga s drfr ber jag om urskt om den inte skall vara hr. drfr ber jag admin att flytta p den.

Ska du gra det frekvent s kan du ju kpa ett SL/UL- mnadskort.

Annars fr jag nog hnvisa till normala SMS-biljetter (du kan vlja faktura eller kortbetalning nr du reggar dig) http://sl.se/sv/info/biljetter/sms-biljett/sms-biljett/

SIST MEN INTE MINST: Bra val av telefon och skicka grna ett mail till SL att fixa en WP-app (gller alla fretag som du kommer mrka "glmt" bort WP, ju fler som gr det desto bttre)
https://sl.se/sv/kundservice/ ven UL ser jag behver en pminnelse om WP. http://www.ul.se/Kundservice/Kontakt/

Ok, ser att du ftt bttre svar.
Senast redigerad av 19juni88 2015-10-12 kl. 10:43.
Citera
2015-10-12, 11:13
Medlem
Papulis avatar
Bor du i Uppsala C eller mste du ta buss in till Uppsala C innan du kliver p tget?

Jag pendlade t andra hllet, dvs frn Stockholm till Uppsala C, men d jag behvde ta buss frn Uppsala C till min slutdestination s skaffade jag ett UL/SL mnadskort som kostar 1490:-/mn.

Hade jag bara behvt ka till Uppsala C hade jag kpt ett SL Mnadskort (790:-/mn) och sen krt SMS-biljett strckan mellan Arlanda - Uppsala C de gnger d kontrollanter kommit. Denna resa mellan Arlanda och Uppsala C kostar 40:- och utifrn de gnger jag sett kontrollanter p tget hade jag behvt anvnda det cirka 10 gnger p 50 resor.
Citera
2015-10-12, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19juni88
[/b]SIST MEN INTE MINST: Bra val av telefon och skicka grna ett mail till SL att fixa en WP-app (gller alla fretag som du kommer mrka "glmt" bort WP, ju fler som gr det desto bttre)
https://sl.se/sv/kundservice/ ven UL ser jag behver en pminnelse om WP. http://www.ul.se/Kundservice/Kontakt/

Tycker man borde kunna anmla detta till konkurrensverket eller ngot... Har visserligen Android sjlv, men jag skulle som Uppsalabo aldrig kunna skaffa en Windows Phone eftersom jag ibland behver anvnda UL-appen. Sedan de tog bort SMS-biljetter r den enda sttet att kpa enkelresor med mobilen.
Citera
2015-10-12, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sansmoral
Tycker man borde kunna anmla detta till konkurrensverket eller ngot... Har visserligen Android sjlv, men jag skulle som Uppsalabo aldrig kunna skaffa en Windows Phone eftersom jag ibland behver anvnda UL-appen. Sedan de tog bort SMS-biljetter r den enda sttet att kpa enkelresor med mobilen.

Borde man absolut kunna gra, srskilt mtp det feta, visste inte om det.

Det var lite s som SVT blev tvingade att skaffa en WP-app, efter hrda ptryckningar av WP-gare p deras forum.

Statliga fretag och/eller landsting skall inte p ngot vis kunna styra in folk p vad de ska anvnda fr enheter och tillhrande operativssystem.

Edit: TYCKER ATT ALLA SOM HLLER MED KAN HJLPA TILL MED DET.

Jag personligen skickar alltid ett litet pminnelsemail till fretag jag har behov av app eller std fr WP. Ju fler som gr det desto bttre.
Senast redigerad av 19juni88 2015-10-12 kl. 17:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in