Citat:
Ursprungligen postat av
rezpekt1057
Varför? Vet blev sjuk en gång och hade puls på 140 i 3 dygn som inte ville ge sig. Det var då jag låg inne med ekg dygnet runt röntgade lungor gjorde ultraljud mm. Satte väl sig psykiskt så att jag har psykiskt problem och oro/hjärtfobi är för mig självklart. Vet inte när jag tex får ett dubbelslag tex kan jag stressa upp och oroa mig. Och gå runt och tar pulsen.
Min hjärna har blivit konstig. Snabb puls= panikångest. Så blir det en ond cirkel så panikångest gör att pulsen slår snabbare så klart. Jävligt jobbigt.
Du svarar på dina egna frågor!
Jag har lång erfarenhet av hjärtnojja, kag har extraslag som kan vara 20 st i minuten under flera veckor, ändå sa min kardiolog att det inte är något fel på mitt hjärta. .
Jag har även en puls mellan 120-130 av att bara gå runt hemma. Går jag upp för trappor så är det trumvirvel i bröstet och jag tror kag ska dö. Trots att jag äter inderal 60 mg morgon o kväll.
Tro mig. Allt detta skapar din hjärna och ditt tankemönster. Det är din hjärna som skickar stresssignaler till nervsystemet och kamp o flykt systemet. Då blir hela kroppen åt helvete o man känner alla möjliga symptom.
Det är inget fel på ditt hjärta. Flimmer o sånt kan du glömma, du lider inte av sånt. Jag trodde oxkså jag led av alla möjliga hjärtsjukdomar som Kom upp på Google, villet i sin tur skapade värre problem. Till slut insåg jag att det faktiskt är min ångest som skapar allt detta.
Jag skulle tippa på att du lider av GAD, som mig.