2015-10-10, 00:21
Bannlyst
Vad är detta då? https://www.youtube.com/watch?v=UAs6SDI7HZw det är ju flimmer?
Citera
2015-10-10, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Vad jag uppfattat det som slår flimmer över 300 slag/min.

Vid flimmer har man oftast (inte fakta, bara personlig erfarenhet) mellan 110-160 i puls då det är väldigt individuellt och svårt att räkna. Du skriver att du varit hjärtnojig i 6 år och du tror att du kan överleva en puls på 300 slag i minuten? Varför är du inte mer påläst om ditt orosmoment? Varför tror du att du har flimmer? Någon i din familj som har haft det tidigare?
Citera
2015-10-10, 00:24
Medlem
Citat:
Vad jag uppfattat det som slår flimmer över 300 slag/min.
Njaaaaaa

Det där med 300 är inte pulsen.
Det är sammandragningar i förmaket vilket inte är samma sak som puls.
Sista jag hade flimmer låg jag runt 130 i puls fast hade 500 sammandragningar i förmaket per minut.
Har du en puls på 300 tror jag hjärtat sprängs
Citera
2015-10-10, 00:25
Medlem
Citat:

Hjärtattack!
Citera
2015-10-10, 00:27
Medlem
Citat:

Det är inte en elkonvertering, men jag vet inte vad det är.
Citera
2015-10-10, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraclecure
Hjärtattack!

Ja förmodligen.
Citera
2015-10-10, 00:30
Medlem
https://www.google.se/search?q=bild+...OsbRqyDOIYM%3A
Citera
2015-10-10, 00:31
Bannlyst
Citat:
Vid flimmer har man oftast (inte fakta, bara personlig erfarenhet) mellan 110-160 i puls då det är väldigt individuellt och svårt att räkna. Du skriver att du varit hjärtnojig i 6 år och du tror att du kan överleva en puls på 300 slag i minuten? Varför är du inte mer påläst om ditt orosmoment? Varför tror du att du har flimmer? Någon i din familj som har haft det tidigare?

Nej ingen i familjen har problem. Okej flimmer mellan 110-160 som hjärtklappning då. Hur vet man då skillnaden? Påläst är jag. Jag vet att maxpulsen brukar vara 220-åldern. Att flimmer uppstår pga fel i sinnusknutan.
Citera
2015-10-10, 00:35
Medlem
Citat:
Nej ingen i familjen har problem. Okej flimmer mellan 110-160 som hjärtklappning då. Hur vet man då skillnaden? Påläst är jag. Jag vet att maxpulsen brukar vara 220-åldern. Att flimmer uppstår pga fel i sinnusknutan.

Så varför tror du att du har flimmer? Och du hade kollat hjärtat? Långtidsekg och allt var fint? Vad gör att du inte tror på läkarna? Du är ju hypokondrisk så det ekar om du inte ger mig en vettig förklaring varför du tror att du har problem.
Hängde inte med vad du menade med 220-åldern? 220 är en väldigt hög puls.22 är en väldigt låg ålder för att ha hjärtproblem.

Hjärtklappning ger oftast en högre puls än vad flimmer gör. Starka stressreaktioner tex kan ge en puls på 200+
Citera
2015-10-10, 00:36
Bannlyst
http://förmaksflimmer.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1320

Är fler som öppnat bröstet pga flimmer.
Citera
2015-10-10, 00:40
Medlem
Citat:

Du vet nog inte skillnaden - det är därför det finns en sak som kallas sjukhus

Fast ok.
Hjärtklappning kommer ofta av ansträngning, stress eller ångest.
Hjärtflimmer kommer ofta av ett fysiskt fel i hjärtat.
Citera
2015-10-10, 00:41
Bannlyst
Citat:
Så varför tror du att du har flimmer? Och du hade kollat hjärtat? Långtidsekg och allt var fint? Vad gör att du inte tror på läkarna? Du är ju hypokondrisk så det ekar om du inte ger mig en vettig förklaring varför du tror att du har problem.
Hängde inte med vad du menade med 220-åldern? 220 är en väldigt hög puls.22 är en väldigt låg ålder för att ha hjärtproblem.

Hjärtklappning ger oftast en högre puls än vad flimmer gör. Starka stressreaktioner tex kan ge en puls på 200+

Varför? Vet blev sjuk en gång och hade puls på 140 i 3 dygn som inte ville ge sig. Det var då jag låg inne med ekg dygnet runt röntgade lungor gjorde ultraljud mm. Satte väl sig psykiskt så att jag har psykiskt problem och oro/hjärtfobi är för mig självklart. Vet inte när jag tex får ett dubbelslag tex kan jag stressa upp och oroa mig. Och gå runt och tar pulsen.

Min hjärna har blivit konstig. Snabb puls= panikångest. Så blir det en ond cirkel så panikångest gör att pulsen slår snabbare så klart. Jävligt jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in