Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-10, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Jo, det var svenskt kött, men nu är jag ordentligt panikslagen alltså
Lugn ner dig. Om du mot förmodan åker på trikiner så vet du det. Det är en extremt smärtsam episod som knappast lär passera dig obemärkt.
Citera
2015-10-10, 11:09
Medlem
Kadodis avatar
Haha jag läste det som " Åt chilikryddad bög utan tillagning. Kommer jag bli sjuk?".

Men för att svara, nej det tror jag inte.
Citera
2015-10-10, 11:34
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Alltså, det var den här jag åt: http://www.varmlandschark.se/?post_type=product&p=616
Så den var inte helt rå så att säga
Och det var bara 2 tunna skivor
Citera
2015-10-10, 11:38
Medlem
Citat:
Alltså, det var den här jag åt: http://www.varmlandschark.se/?post_type=product&p=616
ring sjukvårdsupplysningen snarast!
Du kan bli förgiftad!!!!
Citera
2015-10-10, 11:40
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
ring sjukvårdsupplysningen snarast!
Du kan bli förgiftad!!!!
Har överlevt natten och mår prima, så det är lugnt
Citera
2015-10-10, 12:14
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Det va det vidrigaste jag läst.. Hur förberedde du köttet, skar i tunna bitar eller bara tog tugga efter tugga som en best ?
Haha, det var inte så vidrigt som det lät
Tog bara 2 tunna skivor, men åt inte ens upp hälften innan jag började få ångest:/
Citera
2015-10-10, 12:17
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Om du i alla hast vräker i dig rått kött så har du nog värre psykiska sjukdomar än eventuellt kommande fysiska att oroa dig över.
Det var inget rått kött. Det var inga blodiga bitar som jag satt och vräkte i mig.
Försök inte att spela psykolog här, tack.
Citera
2015-10-10, 12:25
Medlem
swingersclubs avatar
När min mamma gör typ köttbullar, pannbiff, köttfärslimpa eller andra rätter baserad på fläskfärs eller blandfärs (även nötfärs såklart) så innan hon börjar steka så smakar hon alltid några gånger på den råa färsen för att kolla att den är rätt saltad, kryddad mm och hon har aldrig råkat ut för några tarmsjukdomar. Å andra sidan är det inga större mängder hon avsmakar utan en tesked på sin höjd.
Citera
2015-10-10, 12:26
Medlem
Citat:
-94 var det sista kända fallet med trikiner. Läser på som en idiot, har äntligen lugnat ner mig nu då jag insåg att det är nog inte så farligt som jag först trodde:Z

Trikiner ja, men inte trikinos. Och även 1994 var det vildsvin.
Citera
2015-10-10, 13:00
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:

Jag har själv köpt och ätit den typen av bog. Jag vill minnas att den är rökt? Rå är den inte i alla fall så du kan vara lugn.
Som flera stycken redan påpekat så är folk i överlag väldigt försiktiga. Man tål mer än man tror.

Du är väl inte rädd för att äta kassler ur förpackningen? Det är ungefär samma sak.
Citera
2015-10-10, 13:24
Medlem
Citat:
Det var inget rått kött. Det var inga blodiga bitar som jag satt och vräkte i mig.
Försök inte att spela psykolog här, tack.

Den kan ju knappast varit varmrökt, då kvarstår i bästa fall att den är kallrökt, dvs max 30grader. Och du har fortfarande tid på dig att bli riktigt sjuk pga köttet. Jag väntar med spänning.
Citera
2015-10-10, 13:28
Medlem
Risken för trikiner i griskött är ju i princip obefintlig. Däremot finns det ju intressanta bakterier och virus i griskött. Yersinia enterocolitica är ju mycket vanligt i griskött och hepatit E är också vanligt, men det finns det ju mera av i levern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in