Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-09, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Den är ju typ marinerad och jag antar att den är lite värmebehandlad iaf? Eller är jag ute och cyklar?:/

Du är nog ute och cyklar värre än den vildaste skinkryttare tyvärr.
Citera
2015-10-09, 21:56
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danello
Du är nog ute och cyklar värre än den vildaste skinkryttare tyvärr.
Nä, fy fan jag kommer plågas hela natten Ska gå och försöka spy
Citera
2015-10-09, 21:56
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraclecure
Många som äter rått bacon och överlever alldeles utmärkt! Och googla trikiner så får du se att du inte kommer dö. Men hoppas du håller dig till svenskt fläsk!
Jo, det var svenskt kött, men nu är jag ordentligt panikslagen alltså
Citera
2015-10-09, 21:59
Medlem
Var inte typ rökt bog?

F.ö du kmmer inte att dö.

Desutom trollar folk dig, om det är insaltat så hämmas tillväxten av bakterier, det var ju så man förvarade kött fört.
Senast redigerad av Kent-Herbert 2015-10-09 kl. 22:01.
Citera
2015-10-09, 22:03
Medlem
Citat:
Jo, det var svenskt kött, men nu är jag ordentligt panikslagen alltså

Lugna ner dig och andas! Du kanske blir lite kass i magen men det är allt Att åka på trikiner är väldigt ovanligt, sök på ämnet och läs själv.
Citera
2015-10-09, 22:18
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Min morbror åt rå chilikryddad bog en gång, han sa också att vi alla skulle lugna ner oss. Det var även det sista han sa, för han gick bort senare under natten. RIP
Haha, ge dig. Jag är mest rädd att få maskar i magen, att dö låter alldeles för långsökt.
Har nu spytt upp typ allt så jag är lite, lite lugnare
Citera
2015-10-09, 22:21
Bannlyst
Citat:
Haha, ge dig. Jag är mest rädd att få maskar i magen, att dö låter alldeles för långsökt.
Har nu spytt upp typ allt så jag är lite, lite lugnare

Okej jag kanske överdrev lite. Men i värsta fall kan du ju bli pokerspelare, där är det ju ofta bra att kunna hålla masken
Citera
2015-10-09, 22:22
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Var inte typ rökt bog?

F.ö du kmmer inte att dö.

Desutom trollar folk dig, om det är insaltat så hämmas tillväxten av bakterier, det var ju så man förvarade kött fört.
Alltså jag vet inte riktigt. Det fanns en sort som hette enrisrökt bog, men jag tog den som var chilikryddad. Det står ingenstans att den är rökt. Den är ju marinerad och den var liksom inte blodigtrå så att säga. Var så rädd att jag började spy, men är ändå rädd att jag har rester kvar i magen som innehåller trikiner
Senast redigerad av DuFarInteVeta 2015-10-09 kl. 22:33.
Citera
2015-10-09, 22:26
Bannlyst
Citat:
Alltså jag vet inte riktigt. Det fanns en sort som hette enrisrökt bog, men jag tog den som var chilikryddad. Det står ingenstans att den är rökt. Den är ju marinerad och den var liksom inte blodigtrå så att säga. Var så rädd att jag började spy, men är ändå rädd att jag har rester kvar i magen som innehåller trikaniner

har du fått trikaniner nu också utöver dina trikiner? det låter som att du är ett HOPP-löst fall
Citera
2015-10-09, 22:26
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Oj, det var ett vackert löfte, kan du verkligen hålla det? Klart som fan att killen kommer att dö!
Jag är tjej.
Är inte rädd att dö, det låter inte så troligt. Är rädd att få maskar i magen. Då kan jag tala om för dig att jag dör på toa av hjärtinfarkt
Citera
2015-10-09, 22:27
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Alltså jag vet inte riktigt. Det fanns en sort som hette enrisrökt bog, men jag tog den som var chilikryddad. Det står ingenstans att den är rökt. Den är ju marinerad och den var liksom inte blodigtrå så att säga. Var så rädd att jag började spy, men är ändå rädd att jag har rester kvar i magen som innehåller trikaniner
Svenskt kött är trikinfritt och varje gris testas på slakteriet.

Nu kan man ju inte garanterat att någon jävel kan slinga igenom, men det är oerhört ovanligt.
Så det behöver du inte oroa dig för.
Citera
2015-10-09, 22:28
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
har du fått trikaniner nu också utöver dina trikiner? det låter som att du är ett HOPP-löst fall
Haha, alltså ge dig. Jag är så skräckslagen så jag pallar inte dubbelkolla stavningen just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in