Citat:
Ursprungligen postat av
Twitterturken
Dom har rätt i att det närmast liknar en kidnappning, men det hade nog varit till Uppdrag gransknings fördel att ha med en beskrivning från Therese hur hon reagerade på att bli förflyttad på det där sättet.
Deras "intervju" med henne väckte fler frågor än den besvarade.
Fast i min och alla andras värld krävs ändå inget mer än hon sa på (den troligen korta stunden) att hon önskade att mor+far och grannen skulle komma på hennes födelsedag.
Jag tror aldrig att en autistisk person som T så snabbt kan fås att ”fejka” ett dylikt möte och det verkar som om reportern är lika ”chockad”.
Hon han ju berätta en hel del att hon är ensam, inte gör något på dagarna osv. Bra jobbat där av T och reportern. Mer än nog för att få fram budskapet.
Innan mötet kunde jag som råbarkad flashbackare ganska så enkelt avfärda det som galen morsa och att T kanske blev orolig av morsan.
Morsan verkar ju liksom vara en dryg typ men även detta erkänns ju i reportaget av 20års assistenten. Och med en bekant som är lärare så vet jag att föräldrar gör allt (inkl styrker de fel) som ungen gör. Trots allt hade de henne hemma i 36 år eller nåt…
svt ska all skit ha men denna månad så kan de få mina stålar.
Riktigt vidrigt och såklart i en stad där sosseäckel styr, Örnsköldsvik.
Hoppas det löser sig, vet några personer jag inte skulle vilja vara nu när bajset träffat fläkten!