Citat:
Ursprungligen postat av
Twitterturken
Dom har rtt i att det nrmast liknar en kidnappning, men det hade nog varit till Uppdrag gransknings frdel att ha med en beskrivning frn Therese hur hon reagerade p att bli frflyttad p det dr sttet.
Deras "intervju" med henne vckte fler frgor n den besvarade.
Fast i min och alla andras vrld krvs nd inget mer n hon sa p (den troligen korta stunden) att hon nskade att mor+far och grannen skulle komma p hennes fdelsedag.
Jag tror aldrig att en autistisk person som T s snabbt kan fs att fejka ett dylikt mte och det verkar som om reportern r lika chockad.
Hon han ju bertta en hel del att hon r ensam, inte gr ngot p dagarna osv. Bra jobbat dr av T och reportern. Mer n nog fr att f fram budskapet.
Innan mtet kunde jag som rbarkad flashbackare ganska s enkelt avfrda det som galen morsa och att T kanske blev orolig av morsan.
Morsan verkar ju liksom vara en dryg typ men ven detta erknns ju i reportaget av 20rs assistenten. Och med en bekant som r lrare s vet jag att frldrar gr allt (inkl styrker de fel) som ungen gr. Trots allt hade de henne hemma i 36 r eller nt
svt ska all skit ha men denna mnad s kan de f mina stlar.
Riktigt vidrigt och sklart i en stad dr sosseckel styr, rnskldsvik.
Hoppas det lser sig, vet ngra personer jag inte skulle vilja vara nu nr bajset trffat flkten!